Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Eylül '07

 
Kategori
Dilbilim
 

"Hemşehri" / "Hemşeri": Hangisi doğru?

"Hemşehri" / "Hemşeri": Hangisi doğru?
 

Dün bir yazımla ilgili e-posta ile gönderilmiş kısa bir mektup aldım:

"Milliyet Blog`da İnebolulu hemşehrilerim derken hemşehrilerim değil de hemşerilerim olması gerek. Bir köşe yazarının imla kuralları dışına çıkması hoş değil. Düzeltirseniz sevinirim." Bu yazıda "hemşehri" yazmıştım, "hemşeri" olarak yaygın kullanımı bildiğim için DTK ve Dil Derneği yazım kılavuzlarına bakıp bildiğim gibi yazmayı tercih etmiştim (1).

Mektuba yanıt verip, neden "hemşehri" yazdığımı anlattım: Maalesef bu sözcük konusunda dilimizde bir ikilik vardır:

www.tdk.gov.tr adresinde "hemşehri"
www.dildernegi.org.tr adresinde "hemşeri"

Genel olarak Dil Derneği’nin yazım kılavuzunu tercih ederim, ancak bu sözcük konusunda tereddüt edince kendi alışkanlığım olan "hemşehri"yi tercih ettim. (...)

"Köse yazarı" demişsiniz ancak ben kendimi amatör bir yazar olarak görüyorum. amatör olsam da yazılarımda özen göstermeye çalışıyorum. Bu sözcükle ilgili kafamda bir tereddüt oluşunca hem Dil Derneği hem de TDK sayfalarındaki yazım kılavuzlarına baktım. Her iki seçenek olunca Google'da "hemşeri" "hemşehri" "Hemşehrilik" "Hemşehrilik" sözcüklerini aradım. Internet'teki yazılışlarının sayısı birbirine yakındı.

Sözcüklerin yazımı konusunda ısrarcı olduğum kendi doğrularım da vardır. Örneğin "Internet" büyük harfle baslar benim kurallarımda. Birçok sözcüğü birleşik yazmayı tercih ederim. Uyarınız için yeniden teşekkürler. Ancak benim doğrum "hemşehri" olduğu için değişiklik yapmayacağım.

Saygılarımla (...)

"Hemşehri" ve "Hemşeri" sözcüklerinin yazılışlarını konusunu bu mektuplarla anlattım. Bence ikisi de doğru...

(1) Milliyet Blog'da İnebolulu hemşehrilerim: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=66472

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..