Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '08

 
Kategori
Müzik
 

"Her mevsim içimden gelip geçersin"

"Her mevsim içimden gelip geçersin"
 

Tekrar merhaba, güzel bir şarkının sözleri ile başlamak istedim, en nihayet uzun bir aradan sonra türk sanat müziği korosuna başladım. 3 hafta yı gectim. Haftanın bir günü, benim içinde uygun olduğundan dolayı, tercih ettim.Ne yapayım elimde değil müziği çok seviyorum. İlkokul 4' sınıfta müziğe karşı ilgim başladı. Müzik öğretmenimden kurslarla önce mandolin ve arkasından gitar kursu aldım. Meğerse büyüklerimden öğrendiğim kadarıyla, bu müzik tutkusu ailemizden geliyormuş, rahmetli dedemiz çok iyi ud çalıyor ve çok güzel şarkılar söylüyormus, aynı şekilde teyze oğlumuzda, o zamanlar Milliyet okullar arası müzik yarışmaları vardı, unutmam bizlerde giderdik.


Daha sonraları kendimi geliştirmeye başladım, kulağımın çok iyi olduğunu söylüyorlardı. Öyle ki, askerdeyken seçmeler geldiğinde müzik ile uğraşanları çıkarmışlardı, ordu evıne gittik, önüme notaları koydular, parçayı çalmamı istediler. Bir müddet parça, bana ben parçaya baktım. Notayı biliyorum ama ölçü değerleri olarak tam çıkartamıyordum. Başka bilmediğim bir parça çıkardılar. bende onlara bir kere çalarsanız ben arkanızdan gelirim dedim, tamam dediler çalmaya başladıklarında şarkıyı çıkardım ve çalmaya başladım. Ve ondan sonrası geldi, kabul edilmiştim.

Uzun yıllar orkestralarda çalıştım, bazı salon düğünlerinde de takı merasiminde Org'un başına geçip, Türk Sanat Müziği eserleri okurdum. Arkadaş toplantılarında, bazı geceler de şarkılar söylerdim. O zamanlar Muazzez Abacı "Vurgun" "çok Yalnızım çok" gibi daha nice eserler. Katıldığım koroda da "Şarap mahsende yıllanır"" Yıldızlı semalardaki haşmet" en çok sevdiğim eserlerden birisi "Tende bir can, Canda canan, Dilde sultan, sen misin?" Değerli bestekar Yusuf Nalkesen "Gözlerin doğuyor gecelerime" "Avuçlarımda hala, sıcaklığın var" genelde her türlü müziği dinlerim. Gençliğimizde genelde disko ve dans müzikleri, hard müzikler dinlerdik, herhalde yaşlar ilerledikçe de yavaş yavaş, durulma çağlarımızda türk sanat müziği ağırlık basıyor sanırım. Ama her zaman söylediğim gibi Türk Sanat Müziği 'nin yerini hiçbirşey tutamaz. Bugun gençlerimiz bile bir çok türk sanat müziği şarkılarına eşlik ediyorlar. Sözlerimi güzel bir şarkının sözleri ile kapatmak isterim.

Sevmekten kim usanır,
Tadına doyum olmaz
Hangi gönül uslanır,
Sevenle oyun olmaz.

Saygılarımla

 
Toplam blog
: 71
: 582
Kayıt tarihi
: 21.02.08
 
 

1958 İzmir doğumluyum,evli ve 1 çocuk babasıyım. Öğretmenlik yıllarımdan sonra turizm alanlarında..