Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ekim '06

 
Kategori
Sinema
 

"Hero" üzerine bir güzelleme

"Hero" üzerine bir güzelleme
 

Bir filmin sizin için iyi olduğuna nasıl karar veriyorsunuz? Ben film bittikten sonra karar veremiyorum hemen. O anda en azından yönetmen ve yapımcıların beni aptal yerine koymadılarsa film çok iyi olmasa bile hayal kırıklığı ile ayrılmıyorum salondan. Ortada iyi bir fikir varsa ve ciddi mesai harcandıysa genellikle tatmin oluyorum. Eğer salondan çıktıktan sonra filmin üstünden birkaç gün hatta bazen birkaç ay sonra bile düşünüyorsam o film benim için "iyi film" oluyor. Eğer düşünmeme etkisi oluyorsa bana yeni bir akış açısı kazandırmış, beni geliştirmiş oluyor.

Hepimizin hayatında bu şekilde çok film olmuştur. Hero (http://www.imdb.com/title/tt0299977/) da işte, beni en çok etkileyen film değilse bile üzerimde etki bırakmış güzel bir filmdir.

12 YTL verip sinemaya gidiyorsunuz ve dışarı çıkarken hayatınınız boyunca yanınızda taşıyabileceğiniz ve iyi uygularsanız kendinizi geliştirebileceğiniz bir öğretiyle çıkıyorsunuz. Erdeme dönüşmesi muhtemel bir öğreti ile. Ben filmi izleyeli uzun zaman oldu fakat hatırımda kaldığınca Hero'nun öğretisi :

Kılıç ustalığının aşamaları

1. Önce kılıcı beyninizle komuta edersiniz. Ustalığınız ilerledikçe kılıç eliniz kolunuz gibi vcudunuzun bir parçası olur, zihninizin verdiği her komutu yerine getirir.
2. Sonra kılıcı kalbinizle kontrol edersiniz. Hüneriniz artık sanatsal bir havaya bürünmüştür.
3. Kılıcı bırakırsınız. Eskiden kılıçla çözdüğünüz problemleri kılıç kullanmadan da çözmeye başlarsınız.

Bu öğreti benim için çok ilham verici olmuştur. Kısa yoldan insan şöyle düşünebiliyor, kılıcı elimize almaya gerek var mıydı hiç? Bu nihilist bir yaklaşım ve felsefi olarak bir geçerliliği var muhakkak. Fakat benim fikrim, madem dünyaya geldik ve mücade etmemiz gerekiyor, herkesin kendi kılıcını eline alması gerekiyor. Sorunları kılıç kullanmadan çözebileceğimiz zamanların gelmesi için önce kılıç kullanmayı öğrenmemiz gerekiyor. Usta olmak için üç adımında da sabırla çalışmak gerekiyor.

 
Toplam blog
: 295
: 733
Kayıt tarihi
: 28.09.06
 
 

Bugün ölseniz mesela, ya da hafifletelim biraz hadi, bu giriş çok karamsar oldu. Bugün ortadan kay..