Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ekim '10

 
Kategori
Güncel
 

"Hiç Türk'e Benzemiyorsunuz" Çok teşekkür ederim !!!

"Hiç Türk'e Benzemiyorsunuz" Çok teşekkür ederim !!!
 

Türkiye çok renkli bir ülke !!!


"Hiç Türk'e benzemiyorsunuz" büyük bir iltifat olarak algılanıyor, Fransız, İtalyan ya da İsveçli olmak, ya da gibi görünmek daha cazip geliyor...

Şimdi artık ben Türküm demek eleştiriliyor, diğer ırkların gücüne gidiyor, ama "ben Kürdüm" demek onur verici bir durum gibi işlenmeye çalışılmakta. Önce yeryüzü gezegeninde yaşayan canlılarız, bir bebek dünyaya geldi diyoruz. Türkiye'ye, İngiltere'ye ya da Rusya'ya değil; dünya'ya !!!

O zaman dünya vatandaşıyız hepimiz, ama gelin görün ki ırkcılığın esaretinden kurtulmak, demir kuralları yıkmak kolay değil!

Ben Türkiye gibi bir ülkede yaşamak ve Türk olmaktan gurur duyuyorum, benim toprağım, ülkem, gelenek ve görenekler, kültürüm.

Adam ben "Amerikalıym" diyor ben ne diyeceğim? Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı, bu toprağın ekmeğini yemiş, suyunu içmiş bir kişi olarak, Türküm, a ma toprağımdaki diğer kültürleri saygı ve sevgiyle benimsiyorum ve misafirperver, ikram seven, mazlumun yanında yer alan, mert, savaşcı kimliğim ile gurur duyuyorum.

Türk'e benzemekten de !

Neden kendimizi bu kadar küçük görüyoruz, ? Kendi kültürümüze bu kadar yabancı kalıyoruz?

Ben İngilizce öğretmenliği yapıyorum, bu konuda öğrenim gördüm, ekmeği bu yolla kazanıyorum, İngilizce uluslararası bir dil, globalleşme sürecinde bu dilin bilinmesi gerekiyor, ama kendi diline hakim olmayan, kendi kültürüne dolayısıyla tüm yaşamına aykırı bir yol alıyor demektir. Haberler çeviri diliyle sunuluyor, üniversitelerimizde İngilizce öğretim destekleniyor ayrıca üst kültür kabul ediliyor. En muhafazakar çevreden bir yetkili bile konuşmalarına mutlaka İngilizce sözcükler ekliyor.

Özellikle bir kadına " Hiç Türk'e benzemiyorsunuz; aynı Hollywood starları gibisiniz bir Amerikalı gibisiniz" denildiğinde büyük iltifat olarak kabul ediliyor !!!

Türkiye içinde barındırdığı tüm çeşitli kültürleriyle bir bütündür, ulusal olmadan evrensel olamayız-Orhan Kemal asıl adıyla Mehmet Öğütücü böyle ifade etmişlerdir- Çok doğru; kendini inkar eden ne kişiliğini bulabilir, ne de özünü.

Türk olmaktan utanmamalı, aslını inkar eden, inkar edilmeye mahkum olur.

Türk'e benzemekten korkmamalı , özümüze sahip çıkmalıyız. Bu topraklarda Yunus Emre, Mevlana, Dadaoğlu, Aşık Veysel ve nice isimli, isimsiz can dostlar yaşadı, güzel insanlar, Anadolu insanları, temiz yürekli, cömert, merhametli, güzel yürekli, güzel insanlar, Acaba evine gelen misafirine son lokmasını ikram eden bir Avrupalı ya da Amerikalı bulabilir misiniz?

Ya da en değerli şeylerini misafir için ayıran, komşusuna sahip çıkan, biz başka kültürlere benzemeye uğraştıkca, bu güzellikler ne yazık ki gitgide azalmakta, yalnız, özentiler içinde kişilik çatışması yaşayan, egolarını büyüttükçe büyüten insan toplulukları haline dönüşümü üzülerek görmekteyiz !!!

"Hiç Türk'e benzemiyorsunuz"

-Ay çok teşekkür ederim

Şekerim beni Hollywood starlarına benzettiler,

Beni Fransıza benzettiler, .. İyi hoş da Fransız kalıyorsunuz konuya, Türk'e benzemek o kadar da kötü bir durum değildir yahu !

 
Toplam blog
: 258
: 2037
Kayıt tarihi
: 09.11.06
 
 

Ben İngilizce öğretmenliği yapan yurdum insanıyım. Yalnız öğrencilerim yetişkin arkadaşlar. Devlet m..