Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Nurettin Erdoğan Yönetici

http://blog.milliyet.com.tr/nurettinerdogan

31 Mayıs '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

"Hilekarlık ahmaklık, gurur eşekliktir" Sakıp SABANCI...

"Hilekarlık ahmaklık, gurur eşekliktir" Sakıp SABANCI...
 

Yaşadığım bir Anı... Nurettin Erdoğan


Yaşadığım bir Anı...


Yıl 1982... Bir gün Oto Sanayi’deki iş yerimde otururken hem kendi medeni cesaretimi ölçmek ve hem de belki konuşursam hayatımda bazı değişiklikler olur, bir şeyleri örnek alırım diyerek, Rahmetli Sakıp Sabancı ile görüşmek istedim.

Açtım o zaman bilinmeyen numaralardan Sabancı Holding'in telefonunu aldım. Arayıp, ‘Sakıp Bey'in sekreteri ile görüşebilir miyim? dedim (O zamanlar sekreter deniyordu; şimdi Asistan deniyor) bağladılar. Telefondaki bayan ‘-Buyurun’ dedi.

 ‘-Efendim’ dedim, ‘-Ben Sakıp Bey'in çocukluğumdan beri hayranıyım. Şu işle iştigal ediyorum. Kendisinden maddi hiç bir talepte bulunmak için değil, bana vereceği bir iki nasihatin, belki de benim hayatımda bir dönüm noktası olacağı düşüncesi ile aradım. Eğer bana bunu sağlayabilirseniz minnettarınız olurum’ dedim.


Sekreteri olan bayan, ‘-Sizi sevdim Nurettin bey’ dedi. ‘Sizi Sakıp Bey ile görüştüreceğim, ancak şu anda kendisi Amerika'da; geldiğinde telefonunuzu alıyım, mutlak sizi görüştüreceğim’ dedi.
Ve bir gün ben iş yerinde yokken beni aramış ve Sakıp Bey'in beni yarın sabah saat 10:00 da arayacağını söylemiş. Ertesi sabah erkenden gittim yerime oturdum ve heyecanla Telefonu beklemeye başladım. Saat tam 10:00'da Telefonum çaldı ve Karşımdaki bayan bana, ‘Nurettin bey, Sakıp Bey'i bağlıyorum’ dedi.

Karşımda; ‘-Buyur gardaşım’, diye bir ses duydum, heyecanlandım. Daha yaşım çok genç. ‘Efendim öncelikle benimle görüşme lütfunda bulunduğunuz için size minnetlerimi ve şükranlarımı arz ediyorum. Bendeniz çocukluğumdan beri sizin hayranınızım. Belki bana vereceğiniz birkaç nasihat, benim hayatımda bir dönüm noktası olacaktır’ dedim. Sakıp Bey ‘Ben de senin gibi genç gardaşlarımı garşıma alıyım, bir çayımı içirip onlarla sohbet edeyim, çooh amma çohh isterdim ammaaa buna ne vağtım var ne de başka zamanım; amma gonuş gonuşabildiğin gadar dinleyeceğim seni’ dedi.‘Aman efendim estağfurullah, Ben sizi dinlemek için aradım.’ dedim.


Yaşımı sordu, işimi sordu’ve bana dedi ki:


Bak Gardaşım, yaşın daha çook genç. Öncelikle günde bu yaşta en az 12 saat 15 saat Eşşekler gibi çalışacaksın dedi. Belirli bir yaşa geldiğinde ve işlerini rayına goyduğunda günde 8 saat ölene gadar eşşekler gibi çalışacaksın, 8 saat beyefendiler gibi yaşayacaksın, 8 saat de mışıııl mışıl uyuyacaksın. Bir de işlerini yaparken de hayatta da dikkat edeceğin şey şu olsun, Benim Rahmetli Babacığımın bir Lafı vardır: "Hilekârlık ahmaklıktır, Gurur Eşşekliktir." Yapacağın işlerde asla hileye Gaçmaaa.. Ben şu oldum, bu oldum diye sakın ha gurura gapılmaa yoksa perişan olursun. Gendini herkesten alçakta gör, hiç birşekilde mağrur olma. Herkese garşı güleryüzlü ol. Bir Gapıdan çıkarken asla o gapıyı gapatma, bir gün lazım olur. İşini sev eşini sev aileni sev, ülkeni sev...

Gibi nasihatler vermişti. Bunu sizlerle paylaşmak istedim. Belki Rahmetli Sakıp Ağa'nın bu sözlerinden ibret alan birileri çıkar da, bende vesile olmaktan büyük mutluluk duyarım.

Sevgiyle Kalın...

Nurettin Erdoğan

 

 
Toplam blog
: 41
: 702
Kayıt tarihi
: 31.05.16
 
 

Kabataş Liseli olan Nurettin Erdoğan, ömür boyu eğitime inanan bir yönetici. Küçük yaşlarda girdi..