Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Temmuz '15

 
Kategori
İnternet
 

'Hire' nasıl işledi?

'Hire' nasıl işledi?
 

google


Bu proje, 2001-2002 arasında, BMW Films tarafından, bir reklam filmleri dizisi olarak tasarlandı, kısa filmler olarak 8 yönetmene çektirildi ve sonuçlar yalnızca internette yayınlandı. (Hepsi de Youtube’da var.)

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Hire

Bu, o zaman için göreli olarak yeni bir bakış açısı ve uygulama oldu.

Peki bu proje nasıl işledi?

Öncelikle, sonuç 1 uzun  / kurmaca film kadar oldu.

Ancak, maliyeti, onun ortalama maliyeti olacak 100 milyon dolar yerine, belki üçte birine mal olmuştur. Çünkü, tüm konular kapalı mekanlarda ve aynı arabayla geçiyordu.

Ayrıca, dağıtım ve reklam türü maliyetler de sıfırlandı.

Tersinden bakın:

80 dakika, 240 reklam filmi yapar. Bu kadar farklı reklam filmi, kaça mal olurdu ve kaç izleyiciye ulaşırdı? Bu ise, 300 biner ortalamadan 3 milyon kişiye ulaşmış görünüyor son 5 yılda. (Youtube’da o kadar süredir var görünüyorlar.)

Şerh 1:

Yönetmeni sevenler çok farklı olduğu için, her parça 100-500 bin arasında izleyici olmuş.

Oysa, yönetmenlerin hepsi sanat filmi yönetmeni idi ve belirli izleyicileri vardı, hem de A1 kadar yüksek reklam izleyicisi diliminden ve güvenceli olarak.

Youtube’da yayıncı, izleyicisi sayısına bağlı oranda para kazanır. Bunlar için de böyle olmuş olabilir. Ya da, buna gereksinim duymamış olabilirler.

Yani, prodüktör şirket amacına ulaşmış oluyor.

Yönetmenlere gelince:

Bu filmleri yapmak için birinci koşul, istediğini yapmak oluyor ve şirketler de buna izin veriyor.

Şerh 2:

İşte bu yaklaşım tarzı, HBO deneysel / avangard dizilerine ve yönetmenler kapı ve yol açtı. Aslında, birbirlerini çift taraflı etkilediler, diyebiliriz pekala.

En önemlisi şu:

Yaratıcılık bambaşka mecralar kazanıyor. Deneysellik ve öncülük aşkınlaşıyor.

Sinema da burada kazandı ve kazanıyor ama olay duraladığı için, gelecekte pek kazanamayacak gibi görünüyor. Bu tür projeler, artık ortalıklarda görünmüyor.

Dipnot 1:

Bu dizide Clive Owen hep sürücü idi ama o sonradan başka rollerde ünlü olurken, yine onun gibi İngiltere kökenli olan Jason Statham, ‘Transporter 1-2-3’ dizisi ile bu konuda (her daim sürücü olarak) kariyer yaptı ve ünlü oldu. (Ki dizinin dördüncüsü de bu yıl çekildi ama başka oyuncuyla. Bu arada Statham, zirveden inişe de geçti artık.)

Dipnot 2.

Yani, bu örnekten görüleceği üzere, 1 akıllı bir kuyuya taş açtığı zaman, sanatta, bilimde düşünde, onlarca yol açılıyor ve arkadan gelenler ferah feza o yoldan yürüyorlar.

 
Toplam blog
: 2216
: 514
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..