Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ocak '16

 
Kategori
Şiir
 

'Hurdacı' diye şiir mi olur?

'Hurdacı' diye şiir mi olur?
 

Şairim diye bir iddiam yok, gözlemlerimi, fikirlerimi, düşüncelerimi, eleştrilerimi, beğenilerimi şiirsel bir dille başka bir tabirle kısa ve öz cümlelerle yazıya döküyorum, okura bir mesaj vermeye çalışıyorum.

Bir gün büyük biraderim evime misafir geldiğinde;'Bak kardeşin Milliyet Blog'da şiirler yazıyor, sana bir tanesini okutayım' dedim. Siteye girdim, tesadüf 'Hurdacı' başlıklı şiir geldi ekrana. Sadece başlığını okudu ve;'Hurdacı diye şiir mi olur?' dedi gitti.

Şiir okumak, anlamak, yorumlayabilmek için belli düzeyde kültür gerektirmektedir. Benim bu şiirimde vermek istediğim mesaj neydi? Bilindiği gibi bugün itibarıyla dünyada iki ideoloji söz konusudur. Biri kominizm, diğeri kapitalizm. Kominist sistem çöktü ama ideolojisi devam ediyor.

Şiire konu olan şahıs ilçenin sayılı zenginlerinden. O ilçeye ilk geldiğinde hurdacılık yaparak geçimini sağlıyor. Farzedelim ülkede kominist ihtilal oldu, protelerya diktadörlüğü kuruldu, özel mülklere el konuldu, ya da devletleştirildi. Bizim zenginimizin de mal varlığı elinden alındi.

Evet, şimdi bu duruma beyin jimnastiği yapalım. İnancımıza göre helal, meşru yoldan kazanılan servete el konulamaz. Büyük bir günaha girilmiş olur. Gerçi Marks dini reddediyor.Sonuç olarak kominist sistemi, islama, vicdana, adalete aykırı buluyorum.

Diğer taraftan sömürgen kapitalist sistemin de adaletsiz, zalimce, insanlık onuruna yakışmayan bir düzen oluşturmasına itirazım var. Batı ülkelerinin zenginlik kaynaklarında diğer ülkeleri sömürme, yağmalama var. Bugün bile sömürge yaptıkları ülkeler bağımsızlıklarına kavuşmuş olsalar dahi ekonomik olarak sömürgesi oldukları ülkelere bağlı durumdalar.

Biraderimiz dahi şiirimizi, yazımızı okumazsa, neden az okunuyorum diye hayıflanmaya da hakkım olmasa gerek.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..