Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Temmuz '12

 
Kategori
Deneme
 

”Huzur”

”Huzur”
 

Bir süredir mutluluk aramıyorum hayatta… Herkesin yaptığı gibi mutlu olmak için çırpınmıyorum… Arayışlarımı insanlığın en çok ihtiyaç duyduğu şeye, yani huzura kaydırmaya karar verdim ve çok da doğru bir adım atmışım…

Çünkü mutluluk da aşk gibi bir şey… Bir süre sonra dönüşüme uğruyor ve olduğundan daha farklı bir şeye, yani saf huzura dönüşüyor… Dedim ya aşk gibi, nasıl o fedakarlığa ve tahammüle dönüşüyorsa, mutluluğunda benzer bir evrilişle huzura kavuştuğunu söyleyebilirim…

Belki de suçun birazı da bizde… Ne aramamız gerektiğini bilmediğimiz için koca bir ömrü asla bulamayacağımız yada öyle kalmasını sağlayamayacağımız bir şeyin peşine düşerek geçiriyoruz…

Mesela kendi hayatımla ilgili enteresan bir şey keşfettim geçenlede… Sevgili oğlum Rüzgar doğmadan önce, çok istesem bile asla ama asla fark edemeyceğim bir şeydi bu…

Yapmayı çok ama çok sevdiğim ve yapamazsam kendimi dünyanın en mutsuz insanı olarak bulacağımı düşündüğüm bir şeyi, oğlumla birlikte bir oyun gibi başbaşa yapınca, garip bir tatmin duygusu kapladı içimi…

Meğersem o şeyden tek başına alacağımı ve mutlu olacağımı düşündüğüm şey, basit ve fukarca bir yanılsamadan ibaretmiş… Yani o yokken aldığım keyif, olabilecek en az zevke fit olmak demekmiş…

Bugüne kadar seyrettiğimi düşündüğüm en güzel film, dizi vb. herşeyi bir kenara koysam da, oğlumun neşe içinde oyun oynayışını yada taklitler yapışını seyretme zevkinin yanına yaklaşamıyor hiçbiri, lütfen inanın bana…

Biliyorum, kaçınılmaz olarak böylesi düşüncelerimin olacağını ve baba olmanın verdiği hazzın bunları söylettiğini ekleyeceksiniz sözlerimin hemen ardından… Saydığım diğer şeylerin de son derece lezzetli olduğunu ve onları görmezden geldiğimi söyleyecek ve itiraz edeceksiniz…

Yok öyle bir şey… Yani dediklerinize sonuna kadar katılıyorum… Diğer keyif unsurlarımı görmezden gelmiyorum elbetteki… Hala onlardan da inanılmaz bir haz alıyorum… Ama benim söylemeye çalıştığım şey, çok çok farklı bir şey…

Evet, hala dizi film vb. şeyler seyrediyorum ve inanın yüksek çözünürlük formatında tadına doyulmaz bir duygu onları takip etmek… Ama anlatmak istediğim asıl şey, artık şikayet etmeyi bıraktığım gerçeği…

Çünkü şu sıralar bu muhteşem güzellikler de, tadına doyulmaz mutluluklar da, ” huzur ” dediğim o son noktaya dönüşmekte benim hayatımda… O duygu dışında başka hiçbir şeyi takmıyorum sevgili dostlarım…

Bu sözlerimden baba olmayı mı anlarsınız, yoksa daha hiç evlenmemişseniz everilmeyi mi çıkarısınız, bilmiyorum ama, size de o yolu izlemenizi tavsiye ediyorum nacizane…

Sevgi ve Saygılarımla… Fırat ÖÇAL

www.hayatveinsan.com/huzur-2/

 
Toplam blog
: 700
: 694
Kayıt tarihi
: 24.03.11
 
 

Üniversite mezunu, eğitim alanında çalışıyor, yazı çalışmaları yapıyor, hayata ve insana dair cid..