Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '11

 
Kategori
Güncel
 

"İçki işte canım...

"İçki işte canım...
 

Memleketin son günleri bir herc- ü merç... 

Her şey bir acayip algılanıyor! 

Herkes işine geldiği şekilde yorumluyor olanı biteni... 

Örneğin, şu "içki piyasası düzenleme yasası" üzerinde... 

Bir kere iktidarda başlıyor yanlışlık! 

Her yapmak istedikleri değişikliklerde "kendine yontma" kurnazlığı var. 

Bu çağdaş yönetim anlayışıyla bağdaşmıyor

Çağdaş yönetim anlayışında mutlak gereklilik aranır. 

Bir şey ülke için insanları için gerekliyse bu konu oturulur ülke insanıyla etraflıca paylaşılır. 

O konu üzerinde ülke insanı sesli olarak düşünür, etraflıca tartışır

Ve ortak görüş ortaya çıkar, bu yasalaşır uygulanır. 

Bu Avrupa ülkelerinde böyle de bizde niye yok? 

Bir garip durum işte! 

Hani bir söz var ya "burası Türkiye burda böle!" diye... 

Boşuna söylenmemiş bu söz doğrusu! 

İçki olayındaki iktidar söylemlerine bakıyorum: 

Tam olarak şark kurnazlığı yansıtıyor. 

En önce iktidar yanlıları fevarana başladılar: 

Sanki iktidar yandaşı olmayanlar bu düzenleme dini tavır taşıyor diye yeri göğü inletiyorlar! 

Durmadan düzenlemedeki esas amacın dini gerekçe olmadığını seslendiriyorlar! 

Güya diğerlerini kötüleyerek puan kazanacaklar... 

Buna "alemi kör kendini şaşi sanma" denmez de ne denir öyleyse? 

Örneğin ben, iktidar yandaşlığı gözüyle bakmadan bu düzenlemenin gerekli olduğunu söylüyorum. 

Bir öğretmen olarak bu konuda epey gözlemlerim var. 

Ben içmiyor muyum derseniz yerine göre içiyorum! 

Ama bu yönüm doğruya bakışıma engel değil! 

Her ne kadar halihazırda içki içme oranı ülkemizde düşük olsa da... 

Bu ileride de böyle kalacak demek değildir! 

Ve ben olaya "dini açıdan" böyle yaygaralarla yaklaşılmasını doğru bulmuyorum. 

Yüce kitabımız Kur'an'da içki ile ilgili sadece bir ayet var; "içkiliyken namaza durmayınız" şeklinde. 

Ama bilimsel olarak içkinin öldürücü özelliği asla inkar edilemez bir gerçek! 

Şurası bir gerçek ki sık içki kullanan kimse zamanla ve git gide daha çok içki tüketir hale geliyor. 

Bu herkeste böyle mi evet böyle! 

Etrafımdaki birçok insanın gittikçe daha çok içki tüketir hale geldiğini görerek üzüntü duyuyorum. 

Ben şunu öneriyorum: 

İçki öyle kolay alınır satılır ve içilir olmamalı! 

Bunun bir çağdaş düzenlenmesi mutlaka yapılmalı. 

Son günlerde bakıyorum mahalle bakkalları önünde bira vs. içilir oldu. 

Bu beni şaşırtıyor ve korkutuyor da! 

Özellikle dernek lokalleri bu yönden çok düşündürücü. 

Araştımama göre, ençok bira bizim Öğretmenevi Lokalinde satılıyor! 

Güzel değil mi? 

Yeni nesle en iyi örnek böyle olunur herhalde! 

Sevgili Atatürk boşuna söylemiş: 

"Öğretmenler yeni nesil sizin eseriniz olacak!" diye... 

Benim yönetim kurulu başkanı olarak en çok bu konu başımı ağrıtıyor! 

Sırf bu konu yüzünden anlatamayacağım derece üzülüyorum! 

Şunu özellikle belirtiyorum: 

"İçkiyle bilimsel mücadele şart!" 

İçkiyle çağdaş uluslar nasıl savaşım veriyorlarsa bizim de vermemiz gerekir! 

Bunun için Müslüman olmaya hiç gerek yok! 

Sovyetler Birliği Başkanı Mihail Gorbaçov Müslüman değildi ama... 

Çağımızın alkolle savaşım veren en örnek devlet adamıydı! 

"İçki öldürür... Kumar süründürür..." 

Aklın egemenliğinde güzel günlere... 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..