Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '12

 
Kategori
İlişkiler
 

"İki tokat atsam ne olacak?” Yasa senden hesap soracak

 

“Karımla 3 yıldır evliyiz. Onun her şeye karışması, geceleri geç gelmemden bile rahatsız olması nedeniyle aramızda sık sık kavga çıkıyor.

Geçen hafta yine tartıştık. Ben de kendime hakim olamayıp birkaç tokat attım. Bunu yapan sen misin?

Evi terk edip, annesinin evine gitmiş, bir de darp rapor almış. Tepem attı.

Defalarca arayıp, ‘evine dön beni kızdırma,’ dedim. Ama anlatamadım.  

‘Sen benim karımsın, iki tokat atsam ne olacak? Bugün döverim yarın severim,’ dedim.

Yok efendim bana güvenmiyormuş, yok efendim daha önce de dövmüşüm.

Şimdi eve gelmiyor. Sinirlerim çok bozuk. O benim karım, arada bir iki tokat atsam ne olacak?

Ben artık kararımı verdim. Boşanacağım, nafaka falan da vermeyeceğim. Onu süründüreceğim.

Açacağım boşanma davasında neye dikkat etmeliyim?"

 ***

Mailinizi hayretler içinde okudum. Dayak atmayı hakkınız gibi görüyorsunuz.

Ne eşinize veya bir başkasına şiddet uygulayamazsınız. Sadece fiziksel şiddet değil, manevi şiddette uygulayamazsınız.

İyi ki yasalar var ve sizin gibi şiddeti hakkı gibi görenlerden hesap soruyor.

 ***

 İşte yeni yasayla eşinizin hakları ve sizi bekleyen yaptırımlar:

*Korunan kişiye ve çocuklarına geçici olarak barınma yeri sağlanacak.

*Psikolojik, mesleki, sosyal ve hukuksal olarak danışmanlık ve rehberlik hizmeti verilecek.

*Hayati tehlikesinin bulunması durumunda talep üzerine veya hiç talep olmadan koruma altına alınabilecek.

*Çocuklar için belirli bir süreyle kreş olanağı sağlanacak.

*İşyeri değiştirilebilecek.

*Ayrı bir yerleşim yeri belirlenebilecek.

*Korunan kişinin hayati tehlikesinin bulunması durumunda, 5276 sayılı Tanık Koruma Kanunu hükümlerine göre diğer bilgi ve belgeleri değiştirilebilecek.

*Talep olmasa da tedbir nafakasına karar verilebilecek.

*Tedbir kararları delil ve belge olmadan verilebilecek.

*Tedbir kararlarının takibi teknik araç ve yöntemlerle yapılabilecek.

*Tedbir kararlarına aykırı davrananlara, eylemleri başka bir suç oluştursa bile ayrıca 3 günden 10 güne kadar zorlama hapsi verilebilecek. Eylemin tekrarında zorlama hapis 15 günden 30 güne kadar olacak.

*Şiddet uygulayanın çocuklarıyla görüşmeleri sınırlanabilecek veya tamamen engellenebilecek.

*Geçici maddi yardım yapılabilecek. (16 yaşından büyükler için o yıl için belirlenen aylık net asgari ücretin otuzda birine kadar günlük ödeme yapılacak) Bu ödemeler şiddet uygulayandan tahsil edilecek.

*Başvuru aranmadan, mağdura bağlanan nafaka, şiddet uygulayanın maaşından doğrudan kesilebilecek. 

*Şiddet uygulayan öfke kontrolü tedavisine tabi tutulabilecek.

*Bu kanunun uygulanması ile ilgili olarak yargılama gideri veya masraf alınmayacak.

***

*Ayrıca eşiniz, açacağı boşanma davasında hem tazminat hem de nafaka talep edebilecek.

***

*Bunların dışında uyguladığınız şiddetle ilgili olarak eşinizin şikayeti üzerine hakkınızda ceza davası da açılabilecek.

***

Değerli okurlarım, bana güvenerek yaşadığınız sorunları benimle paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum. Bu köşe sizlerle anlam kazanıyor.

Ayrıca sizden izin almadan maillerinizi yayınlamayacağımdan emin olabilirsiniz

Her şeyin istediğiniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

 hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..