Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mayıs '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

"İnsan dediğin derya misali..."

"İnsan dediğin derya misali..."
 

Yazacaklarım, bir facebook mesajlaşmasından alınmıştır...

Herşey, kardeşimin, Bedri Rahmi Eyüboğlu'na ait olan "Sevda Üstüne" şiirinden, "İnsan dediğin derya misali, uçsuz bucaksız olmalı" mısrasını paylaşması ile başladı. Yaşanan mesaj trafiği sonucunda ortaya güzel bir söyleşi çıktığını düşünüyorum. Umarım beğenirsiniz...

***

Büyük kardeşim: "İnsan dediğin derya misali ucsuz bucaksız olmalı..."

Ben: Dünyada hiç "uçlu bucaklı" insan var mı?

Burada gönderdiğim soru biraz (!) değiştiriliyor ve aşağıdaki gibi yayınlanıyor:

"Dünyada uçsuz bucaksız insan var mı?"

Konu biraz sapacak gibi oluyor, belirli bir zaman sonra daha açıklayıcı bir mesaj yolluyorum. Sonrası aşağıda:

Ben: Aslında, gelmemiştir şu ana kadar, uçlu bucaklı bir insan şu dünyaya... Bizi bucaklara kıstıran, sınırlara mahküm eden sadece kendi bakış açımızdır. Sadece görmek istediğimizi görürüz ve onu kabulleniriz. Yani görüş alanımıza girdiği kadarıyla zannederizki insanoğlu sadece belirli sınırlardan ibaret bir yaratıktır. Oysa, her insan aslında, yaratıcısının yani tanrının bir yansımasıdır. Allah'ın 99 isminin zuhur ettiği bir görüntüdür. Yeterki görmesini bilelim...

Büyük kardeşim: "Ben ayakta alkışlıyorum..insan En-el haktır..yaradanın bir parçasıdır, ondan gelip yine ona dönen..her sayfasında herşey olmaya hazır ucsuz bucaksız bembeyaz bir defter.. bu daha güzel anlatılmazdı..ama aması var işte, bazen öyle uçlu insan oluyorki insan, sivrilttiği ucunun açtığı yaraları göremiyor..hep uçsuz bucaksız olabilmekte bütün sorun..incinsende incitmemekte.."

Ben: Eline sağlık güzel yazmışsın. Yaratılanı hoşgör, yaradandan ötürü...

Küçük kardeşim: "Vicdanını her daim koru ki incinsen bile incitmeyesin, aslında onun sesini dinlemekten geçiyor her şey. En-el hak olmak da uçsuz bucaksız olmakta..

***

Şiirin Tamamı:

Bütün kitapları yakmalı
Sevda üstüne ne söylemişlerse yalandır
Kitaplara göre insan
Karanlıkta yüzüne bin mumluk lamba tutulmuş
Gözleri, yüreği kamaşmış insandır
Aptaldır, hastadır, kahramandır
Bütün kitapları yakmalı
Sevda üstüne ne söylemişlerse yalandır.
İçinde bir tek suret yaşayan yüreğe yürek mi derler
Bir tek yaprak veren dalın boynun burarlar
Bir tek meyve veren dalı keserler
İnsan dediğin bir buğday tarlası gibi olmalı
Esti mi rüzgar bir değil milyonlar için esmeli
Bir tek meyve veren dalı kesmeli
İnsan dediğin derya misali
Üstünde milyonlarca dalga
İçinde kıyametler kopmalı
İnsan dediğin derya misali
Uçsuz bucaksız olmalı.

Gel çıkalım sevgilim gel
Gel kurtulalım birler hanesinden
Çekelim gidelim bir uçtan bir uca
Açalım yüreğimizin kapılarını sonuna kadar
Sevelim sevelim sevelim
Sevebileceğimiz kadar...

BEDRI RAHMI EYUBOGLU

***

Yorum sizin...

 
Toplam blog
: 117
: 1067
Kayıt tarihi
: 26.09.07
 
 

1980 yılında Mersin'de doğdum, bütün eğitim öğrenimimi Mersin'de tamamladım. Yetmedi, işimi de Mersi..