Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ekim '12

 
Kategori
İlişkiler
 

"İntikam alabilirim,” sakın bu yanlışa düşmeyin

 

“28 yaşında bir kadınım. Eşimle bundan 3 yıl önce evlendik.

Ben bir hafta için annemlerin yanına gitmiştim. Döndüğümde karşı komşum arayıp beni ziyarete geldi.

‘Eşinize dikkat edin,’ diyerek,  beni uyardı, ısrar edince de olayı anlatmak zorunda kaldı.

Ben ailemin yanındayken, eşimin bir gece geç saatte evimize bir kadınla birlikte geldiğini görmüş.

Buna rağmen komşuma inanmadım. Ama eşimin hareketlerini de izlemeye başladım.

Ondaki farklılıklar dikkatimi çekti. Onun olmadığı bir anda telefonunu karıştırınca acı gerçekle karşılaştım.

Kadından ona gelen, ondan kadına giden mesajları okuyunca acı gerçeği anladım.

Akşam eve geldiğinde, ‘Bunu neden yaptın?’ diye sorunca önce inkar etti.

Sonra da ‘Sana hesap mı vereceğim? Erkek adamım, yaptıysam yaptım,’  dedi. Uzun tartışmalardan sonra bir de dayak yedim.

Ne yapacağımı bilemiyorum. Çok kızgınım. Ondan intikam almak için aldatmayı bile düşünüyorum.

Aynı acıyı onun da tatmasını istiyorum. Kafam karmakarışık. Lütfen ne yapmam gerektiğini bana söyleyin.

Evliliğimi devam ettirmeli miyim, boşanmalı mıyım? Bunu da bilmiyorum.”

***

Değerli okurum, yaşadıklarınızı anlıyorum. Ancak eşinizin yaptığı hatanın aynısını yapmak asla çözüm değildir.

İnanın böyle bir hata yaparsanız, kendinizi çok daha kötü hissedersiniz.

Ayrıca haklıyken haksız duruma düşersiniz. Bir defa bunu aklınızdan çıkarın. Evlilik, güven ve sadakat demektir.

***

Evliliğinizi devam ettirip ettirmemeye ancak siz karar verebilirsiniz.

Bu konuda ahkam kesip, ‘Şöyle yapın, böyle yapın,’ diyemem. Çünkü birisi için doğru olan bir karar bir başkası için doğru olmayabilir. Bu hayat sizin hayatınız. Vereceğiniz karar sizin hayatınızı etkileyecektir.

Ancak karar verirken, aldatıldığınız ve ayrıca fiziksel şiddete uğradığınız gerçeğini göz ardı etmeyin.

Karar verirken bir aile danışma merkezine başvurup onların da görüşlerini almanızda yarar vardır.

Ancak haklarınızı aramaya karar verecek olursanız, ,işte haklarınız:

*Eşinizin size uyguladığı şiddet nedeniyle evden uzaklaştırılmasını talep edebilirsiniz. Bu dönemde sizin için nafaka da takdir edilecektir.

*Eşinize zinadan dolayı boşanma davası açabilirsiniz.

*Bu davada, nafaka ile birlikte maddi ve manevi tazminat talebinde bulunabilirsiniz.

*Ancak, davanızı zinadan açacaksanız, olayı öğrenme tarihten itibaren 6 ay içinde açmak zorundasınız. Yoksa dava açma hakkınız düşer.

*Eşinizin sizinle evli olduğunu bile bile eşinizle birlikte olan kadına karşı da manevi tazminat davası açma hakkınız var.

*Sizi çok yakından ilgilendiren Medeni Kanunun 236.maddesini sizinle paylaşmak istiyorum.

MADDE 236.-Her eş veya mirasçıları, diğer eşe ait artık değerin yarısı üzerinde hak sahibi olurlar. Alacaklar takas edilir.

Zina veya hayata kast nedeniyle boşanma hâlinde hâkim, kusurlu eşin artık değerdeki pay oranının hakkaniyete uygun olarak azaltılmasına veya kaldırılmasına karar verebilir.

***

Yani, mahkeme, edinilmiş mallara katılma rejimi gereği, eşinize düşecek payın bir kısmının veya tamamının da size verilmesine karar verebilecektir.

***

Değerli okurlarım, beni bir dost olarak görerek ve güven duyarak en önemli sorunlarınızı benimle paylaştığınız için sizlere çok teşekkür ediyorum.

***

Mutluluk ve sağlık dileklerimle…

Cengiz Hortoğlu

 hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..