Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '11

 
Kategori
Güncel
 

"Kâğıttan Kaplan" Tartışması, Gazete Başlıklarına Nasıl Yansıdı?

"Kâğıttan Kaplan" Tartışması, Gazete Başlıklarına Nasıl Yansıdı?
 

CHP Genel Başkan Yardımcısı Süheyl Batum’un Zonguldak’ta “asker”le ilgili söyledikleri gündemde yer buldu:

''Koca bir askeri yıktılar, meğer kağıttan kaplanmış; biz bunu asker zannedermişiz, meğer ABD içini oymuş. O koca ağacı hop diye yıktılar. Ancak CHP'yi yıkamadılar.”

Batum’a yanıt, AKP Genel Başkan Yardımcısı Ömer Çelik’ten geldi:

“Tunus ve Mısırlılar Türkiye’deki gibi bir değişim istiyor. Eğer 28 Şubat’ta bu ülkede kendi kafasına göre bir rejim kurulsaydı, bugün halkımız sokakta olurdu.”

Gazeteler, haberleriyle, köşe yazarlarıyla konuya daldılar hemen!

Genelkurmay’dan açıklama geldi.

Bu açıklama, kimilerince, CHPye yönelik bir tepki olarak gösterilmek istendi. Oysa Genelkurmay’ın açıklaması, çok açık:

“Her vesile ile TSK’nın siyasetin dışında kalmasını isteyen bu siyasilerin TSK’yı günlük siyasi tartışmaların içine çekmeye gayretini üzüntüyle izliyoruz”

Batum’un sözü, kimilerince, “askere hakaret” sayıldı. Oysa sabah akşam askere “laf” söyleyenler var/dı. O zaman onlarınki, demek ki, iltifatmış!

Süheyl Batum’un “kâğıttan kaplan” benzetmesi, buna gelen tepkiler, tepki gösterenlerin “geçmişte söyledikleri” göz önünde tutulduğu zaman, ona ne ad verirseniz verin, orataya farklı bir "tablo" çıkıyor.

“Kâğıttan kaplan” benzetmesiyle başlayan tartışma/ laf yarışı, acaba gazetelerin ilk sayfalarında nasıl yer buldu?

Konuyla ilgili haberi, gazetelerden Akşam (‘Kağıt kaplan’ öfkesi), Cumhuriyet (Genelkurmay’dan tepki: TSK siyasi tartışmalara alet edilmesin), Hürriyet (TSK üzerinden siyaset yapmayın), Vatan (Askeri siyasete karıştırmayın) ilk sayfadan; Bugün (Kâğıttan kaplan’ Büyükanıt’a dedim), Sözcü (Batum gündeme gelmedi) başlık üstünden verdi.

“Konu”yu “başlık”a taşıyan gazeteler:

Askeri kızdıran sözler (Güneş)

(TSK, AKP’li Çelik ve CHP’li Batum’un askerle ilgili sözlerine cevap verdi: Üzerimizden siyaset yapmayın)

Bizi siyasete çekmeyin (HaberTürk)

(CHP’li Süheyl Batum’un ‘TSK kâğıttan kaplan çıktı’ sözüne askerden açıklama: TSK’yı günlük siyasete çekme gayretini üzülerek izliyoruz)

Durduk yerde darbe tartışması (Milliyet)

(CHP’li Süheyl Batum yaptığı gaflara bir yenisini ekleyerek orduyu ‘kâğıttan kaplan’a benzetince AK Partililer fırsatı kaçırmayıp yüklendi: TSK da éBizi siyasete karıştırmayın” açıklaması yaptı)

Ordudan CHP’li Süheyl Batum balans ayarı: Bizi siyasete çekmeyin
(Radikal)

(“Ordu kâğıttan kaplanmış” diyen Batum’a Genelkurmay’dan yanıt geldi: “Görevimiz güvenlik.”)

Komutandan CHP’ye tepki (Sabah)

(Genelkurmay’dan, TSK için “kâğıttan kaplan” diyen CHP’li Batum’a sert yanıt: Orduyu siyasete çekme gayretleri üzücü)

Batum batağı (Star)

(”Asker meğer kâğıttan kaplanmış” diyen CHP’li Batum, TSK’dan “Üzerimizden siyaset yapma” diye tepki gördü. Batum, CHP’nin sessiz kalması üzerine “TSK beni kasdetmedi. Ben de TSK’yı kasdetmemiştim, özür dilerim” dedi)

Batum kışlaya, Koşaner Meclis’e
(Taraf)

(Kılıçdaroğlu’nun liberalleri CHP’ye çağırdığı gün, yardımcısı Batum ordudan müdahale istedi. “TSK üzerinden siyaset yapmayın” Koşaner ise parti ziyaretlerini sürdürdü)

Batum depremi (Türkiye)

(TSK’yı “kâğıttan kaplan”a benzeten CHP’li Süheyl Batum’a asker ve siyasiler ağır sözlerle eleştirdi!)

Arınç’a sustu Batum’a vurdu! (Yeniçağ)

(Hakaret yağdıran AKP’li Bakan’a suskun kalan TSK, CHP Genel Başkan Yardımcısı’nın “Kağıttan kaplan” ifadesine bildiri çaktı!)

Darbe yapmayan paşalara bozuk (Yeni Şafak)

(Askeri, darbe yapmadığı için “kağıttan kaplana” benzeten CHP Genel Başbakan Yardımcısı Batum, tepkiler yükselince hedef tahtasına bu kez ‘kağıttan paşaları’ koydu. Batum eski Genelkurmay Başkanları Hilmi Özkök, Yaşar Büyükanıt ile İlker Başbuğ’a darbe yapmadıkları için ağır eleştiriler yönetti)

TSK’yı siyasete çekmeyin
(Zaman)

(Genelkurmay, orduya ‘kâğıttan kaplan’ CHP’li Süheyl Batum’a internet üzerinden cevap verdi. Açıklamada, TSK’yı günlük siyasi tartışmaların içerisine çekme gayretlerinin üzüntüyle izlendiği belirtildi. Süheyl Batum hakkında Zonguldak Cumhuriyet Başsavcılığı da inceleme başlattı)

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..