Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '10

 
Kategori
Siyaset
 

"Kanı bozuklar" fişleniyorlarmış!

"Kanı bozuklar" fişleniyorlarmış!
 

Birkaç gündür gündemde olan iki söz aslında basit bir dil sürçmesi olarak geçiştirilebilecek gibi değil. Geri planında AKP'nin içten içe taşıdığı zihniyet belli oluyor. Geri planda da kalmamalı, nitekim Yargıtay bu sözleri ciddiye aldı ve inceleme başlattı.

Öncelikle o sözler neydi hatırlayalım. AKP Kahramanmaraş Milletvekili Avni Doğan, "40 yıl onlar bizi fişledi, şimdi biz onları fişliyoruz" demişti. Öte yandan AKP Çorum Milletvekili Ahmet Aydoğmuş da "iktidar karşıtları kanı bozuk" dedi geçtiğimiz gün.

Yönetim kademesinden yalanlama geldi, evet, ama bu sözlerin yalan olmadığını biz biliyoruz. AKP'nin ve özelinde de Tayyip Erdoğan'ın demokrasi anlayışının "çoğunluğun azınlığa baskısı" olduğunu yaşayarak görüyoruz. Yine geçenlerde bir AKP'linin de "iktidar biziz, istemediğimiz bir şey olamaz" dediği basında yer almıştı. İktidar oldukları için her şeyi yapabileceklerini düşünüyorlar. O yüzden birilerinin karşı çıkmasını garipsiyor ve sinirleniyorlar. En nihayet biri dilinin altındaki baklayı çıkardı da kendilerine karşı olanları kanı bozuk diye gördüklerini öğrenmiş olduk.

Yargıtay'ın bu sözler hakkında inceleme başlatması doğaldır. Zira içinde bir nevi "hakaret" barındırmaktadır. Fakat AKP'nin eline bir koz daha geçmiştir mağduru oynamak için: "Bize kapatma davası açacaklar..."

Olabilir, öyle bir duyum almış olabilirler. Gazetelerde bir sürü AKP karşıtı insan yalvarıyor adeta. "Ne olur kapatma davası açmayın" diyorlar. Davanın AKP'ye yarayacağı muhakkak. Ben de genel olarak kapatmaların çözüm olmadığını düşünüyorum ve AKP'ye kapatma davası açılmasını elbette istemiyorum. Özelde ise açılacak bir kapatma davasının AKP'nin oylarını yeniden %50'lere fırlatmasından korkuyorum. O yüzden ben de diyorum ki "lütfen kapatma davası açmayın."

Bülent Arınç'ın dediği gibi, AKP'nin oyunun şu an %40'larda gezindiğini sanmıyorum ben. Dibe vurdu da diyemem maalesef, çok iddialı olur. Sadece kişisel bir fikir, %40'larda olamaz, olmamalıdır.

Burada sorulması gereken asıl sorular, kimler fişleniyor, bu fişlemeler başka nerelerde kullanılacak, size göre kanı bozuk olan herkes bu fişlemeden nasibini aldı mı olmalıdır.

Kısacası bu sözlerin uzun uzun tartışılması gerekebilir. Bir de Arınç'ın "kutlu yürüyüş" sözü var. Gündemin yoğunluğu altında ezilip kalıyorlar, dikkat çekemiyorlar. Arkasında yer alan zihniyet görünmüyor bu sebeple. Dikkatli olalım, iktidar niyetini açık açık belli etmeye başladı. Sizin kanınız da bozuk mu?

 
Toplam blog
: 142
: 1092
Kayıt tarihi
: 27.09.09
 
 

Ankara Üniversitesi Hukuk Fakülteliyim. Seyahat benim için bir tutku, her fırsatta bir yerlere ka..