Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '18

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

“Kapıyı Bulmakta Zorlanıyorum.”

“Kapıyı Bulmakta Zorlanıyorum.”
 

Salih Arıkan


Bağımsız hareketim var. Çok usta değilim ama adresi verin gidemeyeceğim yer azdır.Toplantı olur binerim uçağa Diyarbakır binerim otobüse İstanbul. Ortaokul yıllarından beri kendim gelir giderim. Zaten yakın akrabalarımda olmadığı için bu benim için zorunlu oldu. iyiki'de zorunlu oldu. Başkalarına bağımlı olmaktan kurtuldum.

Her gün yollardayız. Ana caddede yürüyorum kimi sarı çizgiye zorla getirmeye çalışır kimi kendine göre sağ sol der. Bazıları da dosdoğru der. Bunu anlamak çok güç. İş yerine yaklaşınca duvara doğru yaklaşıyorum. Bağımsız harekete duvar takibi kaldırım ve sarı çizgi takibi gibi farklı kolaylaştırıcı teknikler var. Duvara yaklaşıyorum çünkü iş yerine yaklaşınca kapıyı bulmam gerekir. Sarı çizgiye zorla asılanlar mı sarı çizgi bu tarafta diyenler mi yâda bu tarafa gel bir sürü kişi beni yolun ortasına çekmeye çalışıyor. Ben yolun ortasından gidersem kapıyı geçerim o yüzden de iş yerine yaklaşınca duvar tarafına geçiyorum. Başlıyorum duvar takibine kapıya geliyor ve içeri giriyorum.

Hele ara sokakta bir yeri arıyorsanız yandınız. Gevrek fırınını arıyorum. tabiî ki Ortalıkta masa sandalye araba. Biri kolumdan çekiştiriyor uzaktan sağ sol diyenler. Ara sokakta müdahalelerden dolayı kapıyı bulup aradığınız dükkâna girmek hayli zor. Lütfen görmeyenler sizden yardım istemiyorsa müdahale etmeyin görmeyenin istediği kadar istediği zamanda yardım edin. Kazara yardımı kabul ediyorsun. Adam seni bırakmıyor. Tamam, ağabey ben iş yerime geldim. Adam asansöre çıkabilir misin merdiveni buldurayım mı gibi bir sürü şey söylüyor. Bazen herkese laf anlatmak yoruyor insanı.

Bu gün yine lokanta arıyorum. Adam ısrarla ortaya götürmeye çalışıyor. Adama ağabey ben karnımı doyuracak yer arıyorum lokanta arıyorum deyince de. Ben seni doğru gidecek sandım. Yahu sor be adam yardımcı olmamızı ister misin diye sonra adam demez mi burası lokanta. Orası da tostçuymuş. Ben de sulu yemek istiyorum deyip teşekkür edip ayrıldım. Sonra bana sağ olsun sulu yemek satan lokantayı tarif etti. Teşekkür edip ayrıldım.

Engellilerle iletişim kurmayı bilemeyebilirsiniz nasıl davranacağınızı kestiremeyebilirsiniz lütfen başkalarına yanındakine değil de engelliye sorarak iletişim kurarak yardımcı olabilirsiniz.
Salih Arıkan,Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..