Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Eylül '12

 
Kategori
İlişkiler
 

“Kavgalarımız bitmiyor,” İlişkilerde sorun çözen iki sihirli söz

 

“37 yaşında iki çocuk annesi bir kadınım. Eşimle aramızda hiçbir önemli bir sorun olmamasına rağmen kavgalarımız bir türlü bitmiyor.

Uzun, yıpratıcı ve kırıcı kavgalarımızdan sonra düşündüğümde aramızdaki sorunların ceviz kabuğunu doldurmadığını anlıyorum ve üzülüyorum.

Bunun nedeninin, eşimin emeklerimi takdir etmemesi, teşekkür etmesini dahi bilmemesi ve yaptığı hatalar nedeniyle de özür dilememesi olduğunu sanıyorum.

Bu sorunu aşmak için ne yapmalıyım?”

***

Değerli okurum, yaptığınız değerlendirmelere katılıyorum.

Ancak, acaba siz eşinizi yeterince anlıyor, takdir ediyor veya hatanız olduğunda özür diliyor musunuz?

***

İşte olayın düğüm noktası budur. Danışanlarım çoğu zaman, “Eşim beni anlamıyor,” diyorlar. Ben de onlara “Siz eşinizi anlıyor musunuz?” diye soruyorum.

Çünkü anlaşılmamaktan şikayet edenler önce anlamaya çalışmamalılar.

***

Siz eşinizi yeterince takdir ediyor, yaptıklarına teşekkür ediyor ve yeri geldiğinde özür diliyorsanız, büyük bir olasılıkla eşiniz de hemen olmasa da bir süre sonra, yeri geldiğinde size teşekkür edecek ve hata yaptığında özür de dileyecektir.

Ancak sizin tüm gayretinize rağmen aynı sorun devam ediyorsa o zaman ne yapacağınızı başka bir yazımda değerlendireceğim.

***

Bu nedenlerle ilişkilerde özellikle evlilikte sorun çözen ve onaran iki sihirli söz vardır:

*Yaptıkların için teşekkür ediyorum.

*Hatalarım için özür diliyorum.

***

Değerli okurlarım, beni bir dost olarak görerek ve güven duyarak en önemli sorunlarınızı benimle paylaştığınız için sizlere çok teşekkür ediyorum.

***

Mutluluk ve sağlık dileklerimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..