Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Aralık '12

 
Kategori
Güncel
 

"Kendime yeni bir ben lazım" diyenlere!

"Kendime yeni bir ben lazım" diyenlere!
 

31 Aralık, yılın son günü!

2012 yi nasıl geçirdiniz bilmiyorum ama  bugün yeni bir yıl için güzel bir başlangıç yapmak ve bunun için de iyi şeyler düşünmek lazım.

Ben her yılın son gününde o yılın bir muhasebesini yaparım mesela... Ne yaşadığıma, yaşadıklarımdan ne öğrendiğime, nerelerde çuvalladığıma bakarım mutlaka ...

Her yıl biterken zihnimde  bir "özet cümle" kalır... O senenin anlam ve önemini belirten ! Yaşamın bu özet cümlelerin alt alta gelerek oluşturduğu bir hikaye olduğunu düşünürüm.

Son yıllarda fark ettim ki yeni yıla da bir " soru cümlesi " ile başlamak lazım. Bu yıl neyi amaçlıyorum? Ne istiyorum? Ne bekliyorum?

Hedef belirlemek ve bunun için de bir yıllık süreyi değerlendirmeye çalışmak, hızına yetişemediğimizi düşündüğümüz yıllara bir ayar yapmak sanki ...

Hayatın bir akışı var, yaşamanız gereken önünüze geliyor ama son yılların modası olan "çekim gücünü" de hafife almamak lazım. Hayatınızda en az bir defa "aklıma gelen başıma geldi" dediğiniz olmuştur.

Bu yüzden yılın bu son gününde önümüze uzanan 1 yıllık dönem için aklımıza iyi şeyler getirelim. Bu yıl yaşadıklarımız çok zorlu ve yıpratıcı olabilir, şanssızlığın yakamızdan düşmediğini, kontrolümüzü kaybettiğimizi düşünüyor olabiliriz.

Değiştiremediğimiz durumlarda bakış açımızı değiştirmek ne doğru bir yaklaşım!          Değişmek, değişmeyi istemek ve bundan korkmamak gerek.

Yeni bir yıl diyoruz. Yeni olan her şey eskinin değişmesini ister. Eskiyenler gitmezse, yeniye yer açılmaz.

O zaman Sertab Erener'in şarkısındaki gibi "Kendime yeni bir ben lazım" demek zamanı şimdi...

Evinizde, iş yerinizde ufak değişiklikler yapın. Giyim tarzınızı değiştirin biraz... Daha önce hiç kullanmadığınız bir rengi ya da modeli deneyin mesela.

Her zaman okuduğunuz dışında farklı türde bir kitap okuyun, farklı bir müzik dinleyin.

Affedin, daha çok arayın sizin için önemi olanları, daha iyi ifade etmeye çalışın kendinizi...

Daha çok güvenin, kendinize ve başkalarına da...

Hayatınızda yeni insanlara, yeni yerlere, yeni düşüncelere, yeni lezzetlere ve yeni heyecanlara yer açın

Hayat çok kısa ve çok değişken..

Hakkını verebilmek ve başa çıkabilmek için herkese " yine gülecek bir neden lazım! "

YENİ yılla YENİLENMEK dileğiyle herkese MUTLU YILLAR...
   

 
Toplam blog
: 115
: 830
Kayıt tarihi
: 18.11.12
 
 

1967 yılında İstanbul'da doğdum.Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesinden 1988 yılınd..