Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '06

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

"Kendin gibi davranmak" aslında ne demek?

"Kendin gibi davranmak" aslında ne demek?
 

Birilerinin dünyasında birilerinin kurallarına göre yaşıyoruz işte. Herkes, kendin gibi davranmanın altın kurallarını sayarken hayat bir yerlerde birileri için kötü süprizler hazırlamaya devam ediyor. “Kendin gibi davran” bunu duymak çok hoş ama olmuyor işte.

Bu dünyanın kuralları benim kalemimden çıkmadı ki, ben nasıl ben gibi davranırım. Ben birilerinin bana öğrettiği hatta dayattığı kurallar bütününden kendime en uygun olanlarını seçmeye çalışırken, bu kurallara uyum güçlüğü yaşarken, birileri “kendin gibi davran” diyor.

Ne komik!

Kendin gibi davranmak nasıl olur? Bu kuralların arasından yeni bir ben yaratarak mı?

“Kendin gibi davranmak” demek, özgürlük demek değil midir? Özgürce duygularını ifade etmek değil midir? Eee bu kurallar da nesi o zaman?

“Şunu şurada şöyle söyleme! Sonra senin bilmem ne olduğunu düşünürler” “Şunu, böyle yapmalısın aksi taktirde kaybeden sen olursun” “Hayatta kazanmak istiyorsan, herkese iyi davran” vs vs...

Kurallar kalıbında yaşamaya çalışırken, bir yerlere takılıyoruz. Kaybediyoruz bazı değerlerimizi. Kendi kendimize yok ediyoruz aslında. Hatta kendi kendimizi yok ediyoruz. İlişkilerimizi düzenlesin diye koyulan kurallar bir süre sonra kural sahiplerine zarar veriyor. Kural ihlalili yapanları sorguluyor, beklediğimiz gibi davranmadıkları için hayal kırıklıkları yaşıyoruz. Acaba bu kurallar herkes için geçerli mi ? sorusu bir kere bile aklımıza gelmiyor en yakınlarımızıda bu kurallarla yargılarken. Sonra birileri çıkıp “kendin ol” diyor, çok geç kalınan bir zamandan.

Duygularımı, düşüncelerimi istediğim gibi ifade edemeyeceksem hem bu kurallar arkadaşlık ilişkilerime, dostluk ilişkilerime kadar uzancaksa üstelik, ben nasıl, ben gibi olurum ki onca kural arasında. Birileri yazar, bana rol diye biçilen kimlik kaftanını üzerime giyer çıkarım sahneye, oynarım oyunumu yüzümde maskemle...

Bu mudur?

Sahi” kendin gibi olmak” ne demektir?

 
Toplam blog
: 139
: 3267
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

Ya herşeyim ya hiçim.... Birbirinden güzel fotoğraflarıyla yazılarımı destekleyen canım arkadaşı..