Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Temmuz '11

 
Kategori
İlişkiler
 

“Kızım ateşler içinde, eşim barlarda, boşanacağım haklarım neler?”

hortogludorduncubakis@gmail.com

“Kızım ateşler içinde, eşim barlarda, boşanacağım haklarım neler?”

“Eşimle bundan 7 yıl önce evlendik. Evlendiğimizde ikimiz de yoksulduk. Eşim çok çalıştı, ben de elimden geldiği kadar destek oldum.

Şimdi durumumuz çok iyi ama ben mutsuzum. Eşim sık sık iş yemekleri bahanesiyle, eve çok geç saatlerde geliyor.

Benim onun yanında hiçbir değerim yok. Gördüğüm şiddet nedeniyle 2 kez rapor aldım.

5 yaşındaki kızım, bu kavgalardan çok etkileniyordu. Son 6 aydır iyice durgunlaşmıştı. İştahı da yoktu.

Bundan 15 gün önce aniden hastalandı. Ateşi çok yükselince hastaneye götürdüm. Hastane merdivenlerinden çıkarken kızım alevler içindeydi.

Sürekli terliyordu. Gereken müdahalelere rağmen ateşi uzun süre düşmedi. Bir yandan da babasını sayıklıyordu

Eşimi aradım. Telefonunu defalarca çaldırmama rağmen açmadı. Tekrar tekrar çaldırmaya devam ettim.

Bu defa telefonu bir kadın açtı. Eşimi sorduğumda, ‘pistte dans ettiğini’ söyledi. Çıldırmak üzereydim.

Aradan bir saat geçtikten sonra eşim aradı. Telefonda kabaca ‘Ne istiyorsun?’ diye sordu.

Kızım için hastanede olduğumu öğrenince sesi değişti. ‘Çabuk söyle, nesi var kızımın?’ diye sordu. Ben de olanları anlattım.

Kısa sürede hastaneye geldi. Sabaha kadar birlikte kızımın başucunda bekledik.

Kızım kendine geldiğinde babasını ve beni yanında görünce uzun süredir ilk kez gülümsedi.

‘Babacığım artık bizi bırakma, eve erken gel’ dedi. Babası da kızına sıkıca sarılıp ağladı. Onu evlendiğimden beri ilk kez ağlarken gördüm.

‘Tamam, güzel kızım, her akşam senin yanında olacağım,’ dedi. Benden de ‘özür’ diledi. Suçluluk duygusu içindeydi.

O akşamdan bu yana eve erken geliyor. Kızıyla uzun süre oynuyor. Yemeğe de hep birlikte oturuyoruz.

Ama benim için kan ağlıyor. Ben onun iş yemeklerinde olduğunu, düşünürken, o barlarda dans ediyormuş.

Tabi ki kızımın yüzündeki gülümsemenin devam etmesini isterim. Ama aldatıldığımı öğrendiğim için bunu kabullenemiyorum.

Cep telefonundaki mesajları okuyunca kendimi daha da kötü hissettim. Evlendiğimizden bu yana bana söylemediği sevgi sözcüklerini başka bir kadına mesaj olarak yazmış.

Boşanmaya kararlıyım. Haklarımı öğrenmek istiyorum.”

***

Değerli okurum, elbette siz ne yapacağınızı daha doğru değerlendirirsiniz. Ama mailinizi okuduğumda içim burkuldu.

Kızınız, annesi ve babasıyla tam mutluluğu bulduğuna inanmışken bu kararınız onun için hiç de iyi olmayacak.

İşinizin zor olduğunu biliyorum. Ama mümkünse her şeyi bir kez daha gözden geçirmenizi diliyorum. Çünkü eşiniz de bu olaydan büyük bir ders çıkarmış gibi görünüyor.

***

Ancak boşanmakta kararlıysanız işte haklarınız:

*Boşanma davasıyla birlikte, kızınız ve sizin için nafaka talep edin.

*Ayrıca aldatılarak ve şiddet görerek boşanmanın mağduru olduğunuzdan maddi ve manevi tazminat talebinde de bulunabilirsiniz.

*Evlendiğinizden itibaren Edinilmiş mallara katılma rejimi gereği haklarınızı da isteyebilirsiniz.

Her şeye rağmen ya kızınızın mutluluğu…

***

Değerli okurlarım, sizlerden çok sayıda mail geldiğinden cevaplarım gecikiyor. Gönderdiğiniz maillerden dolayı teşekkür ediyorum, cevaplarımın gecikmesinden dolayı da özür diliyorum.

Sağlıklı ve mutlu kalın

Cengiz Hortoğlu

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..