Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Haziran '17

 
Kategori
Futbol
 

"Kulüp Kültürü Şampiyonluktan Daha Önemli"

"Kulüp Kültürü Şampiyonluktan Daha Önemli"
 

Adana Demirspor Başkanı Mehmet Gökoğlu ve Besime Yardım


Adana ruhuna değer katan, haktan, adaletten anlayan, haza beyefendi ağabeylerin can verdiği, “Siz sokakta oynayın, biz kaldırımda izleriz” diyen, candan bir taraftarın destek verdiği Adana Demirspor, bu yıl da şampiyonluğu kaçırdı.

Umutlar bir defa daha gelecek sezona taşındı.

Lakin gelecek sezon için şimdiden istikrarlı bir yönetim ve mali durumun elverişli hale getirilmesi gerekiyordu. Çalkantılı bir kongreden geçildi ve Mehmet Gökoğlu kulübün başına getirildi. Önceden de aynı kulüpte başkanlık deneyimi olan  Gökoğlu’nun hazırlıklarının neler olduğu merak edilirken, MİLLİYET okurları için konuştuk kendisi ile. Keskin kararları ve uzun vadeli planlarıyla adından söz ettireceğinin sinyallerini verdi. Kimi taraftarlar ‘Demirspor raydan çıktı, yeniden rayına oturtmak gerekir’ diye beklentilerini özetlerken, Gökoğlu’nun vereceği program ve genel düşüncelerini biz de merak ediyorduk.

Hasan Şaş dosyasını kapattıkları günkü söyleşimizde, teknik ekip ve transferler için hazırlıklarını yaptıklarını söylerken, “Uzun vadede kulübün menfaatleri doğrultusunda hareket ediyoruz” diyerek yönetim stratejisini açıklamış oldu…

B.Y.

Ekonomik olarak dar boğazdan geçen bir Demirspor’un yönetimine talip oldunuz.  Bu dar boğazdan çıkmaya yönelik projelerinizden söz edelim mi?

Adana Demirspor’un 30 milyona yakın borcu var. Fahiş transferler yapmadan bu borcu ne kadar azaltabilirsek azaltmamız lazım. Şu an yıllık gelirlerin tamamı tazminat ve futbolcu alacaklarına gidiyor. Bunların ödenebilmesi için kalıcı gelir sağlamamız şart. Bu kadar borçlu bir kulüpte ticari faaliyet yapamayız, haciz gelir. Bu nedenle bir vakıf kurarak bundan sonra edinilecek malların vakıf malı olmasını sağlayacağız. Böylece biz ve bizden sonra gelecek yönetimler vakıf mallarını satamaz ve kulübe kalıcı gelir elde edebiliriz.  Bu vakfı da değişik projeler üreterek ayakta tutacağız. Hatta Sayın Ümit Onatça başkanlığında Adana Demirspor’a gönül vermiş ve şu an takımdan uzak kalmış insanların bir araya geleceği bir proje grubu kuruluyor. Bu grubun ortaya çıkardığı projeler yönetim kararıyla en kısa sürede faaliyete geçecektir. İlk aşamada vakfın kurulması gerekiyor. Sonra da  Adana’da ticari faaliyet yapan değerli iş adamlarına vakfın kurucu üyeliğini teklif edeceğiz. Benim başkan olmam gerekmiyor. İş adamlarının seçtiği bir isim vakıf başkanlığına getirilebilir.

Vakıf çalışmaları sürerken takımın da ayakta durması gerekiyor.  Bu süreci nasıl atlatacaksınız?

Biz şu an yönetim kurulundaki 21 kişiyle bir havuz oluşturuyoruz. Biz bu işe kalkarken bir hesap yaptık zaten. Adana Demirspor’un geçmiş yıllardaki en büyük destekçisi Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Hüseyin Sözlü’dür.  Bundan sonra da destek olacağına inancım tamdır. Bu sene farklı olarak Sayın Vali de destek vereceğini söyledi. Sivil toplum örgütlerinden de destek alıyoruz. Hatta çok kısa süredir yönetimde olmamıza rağmen iki değerli iş adamımız kulübe bağışta bulundu. Demirspor iyi yönetildiğinde Adana’dan para kazanan ve bize güvenen iş adamları da destek verecektir.

Teknik direktörlük için Hasan Şaş ile bir anlaşmaya varılamadı. Bununla ilgili birçok şey konuşuldu. Anlaşmazlığın gerçek sebebi neydi?

Hasan Şaş Adanalıdır. Bu kulüpte yetişmiş değerli bir insandır. Hasan Şaş ile fiyatta anlaşamadığımız, haberleri gerçeği yansıtmıyor. Hasan Hoca bizimle hiç para konuşmadı. Bizden hiçbir şey istemedi. Adam gibi adamdır, gerçek bir Demirsporlu gibi davrandı. Ben onu takdir ediyorum. Biz bir anlaşmaya varamadık diye Türkiye’ye mal olmuş değerli bir futbol adamının hakkında kötü konuşmak benim haddim değildir. Biz sezonun kötüye gitme durumunda ne yapacağımızı sorduk. Hasan Şaş da ben ne kadar çalıştıysam onu alırım. Hakkım olmayan parayı almam dedi. Biz de takdir ettik. Yardımcılarınız da mı aynı şeklide çalıştığı kadar alacak dedik. Ben konuları yardımcımla görüşmedim, görüşüp size döneceğim dedi ve ertesi gün aramadı. Biz de Demirspor’un vakti değerli olduğu için yazılı bir açıklama ile anlaşmaya varamadığımızı açıkladık.

“SABIRLI OLUN”

Şimdi,teknik ekip ve futbolcu olarak kimleri düşünüyorsunuz?

Düşündüğümüz çalıştığımız isimler var. Ama bunları açıklamayacağız. Ben tüm camiaya söylüyorum. Sabırlı olun. Şu an kulübün borçlarının tamamı tazminat ve futbolcu paraları. Bu hataları daha önce biz de yaptık. Bu nedenle şu an tek bir sözleşme hazırlıyoruz. Yıldız futbolcular bile aynı sözleşmeyi imzalayacak. Herkese hakkı olanı vereceğiz.  Sözleşmeyi kabul edenle çalışacağız. Parada anlaşsak dahi ileriye dönük para talebinde bulunanla çalışmayacağız. Uzun vadede kulübün menfaatleri doğrultusunda hareket ediyoruz.

Ekonomik ve teknik çalışmalar dışında kulüp kültürüne yönelik düşünceleriniz nedir?

Bizim en önemsediğimiz işlerden biri de kulüp kültürünü oluşturmak. Bu kulübe gelmiş geçmiş bütün yönetimler hizmet etti. Ancak kuruluştan bu yana değişen çok şey var. Taraftarımız alınmasın. Son olaylarda edilen küfürler, taraftarın kulübün önüne geçmesi doğru değil. Ben Demirspor’un kurallarına ve Demirspor’a saygı duyulmasını çok isterim. Yetmiş yedi yıllık bu kulübün ve o armanın değerlerini çok iyi bilenlerden biriyim. Çünkü büyüklerimden böyle öğrendim. Bizim görevimiz de bizden sonrakilere o armaya saygıyı anlatmak. Yöneticiler olarak biz ve taraftarlar bu kulübe saygı duymak zorundayız. Bu saygıyı oluşturmak ve kulüp kültürünü oluşturmak benim için şampiyonluktan daha önemli. 

 
Toplam blog
: 8
: 173
Kayıt tarihi
: 27.06.17
 
 

Milliyet Çukurova'da yayınlanan röportajlar ..