Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mayıs '08

 
Kategori
Anneler Günü
 

"Mazide kalan hatıra gibi..."

"Mazide kalan hatıra gibi..."
 

Yanımda olmanı ne çok isterdim


Yarın "Anneler Günü". Benim gibi çok kişinin annesi o gül yüzleriyle kabirleri başında bizleri bekliyor olacak. Ve biz, annesi hayatta olan çocuklardan çok daha üzüntülü kutlayacağız bu günü. Annelerimizin o nur yüzlerini, o güzelim ve çile dolu, emek dolu ellerini öpemeyeceğiz. Mutlaka bir radyo ya da tv istasyonunda Zeki Müren'in bizleri ağlatacak şarkısını duyacağız:

"Mazide kalan hatıra gibi
Şevkatli kollarını aç bana anne
Geceler çok soğuk, sessiz ve karanlık
Üşüdüm üstümü örtsene anne"

Ah! Kimbilir ne acılarla bizleri dünyaya getiren annelerimiz bazılarımızdan çok çok uzaklarda olacak. Geçen yıl götürdüğümüz kırmızı güller bu sene daha da büyümüş olacak. Bir dua okuyacağız ellerimizi açıp, annemizin elini öpemeyeceğiz. Eskilerden kalan bir fotoğrafa bakacağız. Kimbilir belki benim gibi acılar içinde olanlarda da annemizin hareketli filimleri vardır; takıp oynatıcımıza özlediğimiz annemizin sesini duyacağız, yüzünü göreceğiz. Onlar bize hep güldü, yine gülecekler, üzüldüğümüzü görüp içleri burkulacak. Hangi anne ister ki çocuğunun üzülmesini?

Zeki Müren sürdürecek şarkısını bizim yüreklerimize acılar düşürerek:

"Yanımda olmanı ne çok isterdim
Dizinde yatıp da uyurdum anne
Dilimde dua gözümde rüyasın
Seni çok özledim hasretim anne"

Yarın bir çok evde kutlanacak annelerin günü. Kısa bir zaman önce bizim evde de kutlandığı gibi. Börekler, kekler, yaprak dolmalar yapılacak. Sevgiyle çocuklar, torunlar dolduracak evleri. Şen kahkahalar yükselecek kapı aralarından. Ve bizler özlemle anacağız o günleri.

Ah Allah'ım ah! hiç değilse anneleri ayırma bizden ne olur? Acının katmerlisi bu olsa gerek. Yüreğimize düşen ateş hiçbir zaman hafiflemiyor. Hele bir de yılda bir gün kutlanan bu "Anneler Günü" dayanılır değil acı yüreklere.

"Uyandım uykudan aradım seni
Sağıma soluna bakındım anne
Geceler çok soğuk, sessiz ve karanlık
Üşüdüm üstümü örtsene anne.

Anne, anne, anneciğim"

Zeki Müren, o eşsiz sesi ve yorumuyla şarkısını bitirecek. "Anneler Günü"nde gözümüz, ruhumuz, ellerimiz güzelim annelerimizi arayacak. O kutsal insanları. Kendi canlarını bizim için feda eden o fedakâr insanları arayacağız. Biliyorum nafile, "Gidenler bir daha dönmeyecekler" ama, biz onlara kavuşacağız. Kimbilir evrenin neresinde bir daha, bir daha, bir daha kokusunu duyacağız annelerimizin.

Yarın "Anneler Günü". Annecikler, gününüz kutlu olsun. Benim elini öpeceğim bir annem yok. Lütfen, benim de ellerinizi öpmeme izin verin. Ve siz, annesi hayatta olan çocuklar. Bunun ne kadar değerli ve paha biçilmez bir şey olduğunu çok geç kalmadan anlayın. Öpün annenizi, sarılın onlara ve saçlarını okşayın.

Bu satırların yazarı gibi anılarınızda hep annenizle ilgili güzel şeyler kalsın.

Nurlar içinde yat anacığım. "Anneler Günün" kutlu olsun.

 
Toplam blog
: 278
: 3275
Kayıt tarihi
: 26.05.07
 
 

İstanbul'un Kadıköy ilçesinde doğdum. Bir daha da Kadıköy'den ayrılmadım. İstanbul Üniversitesi, Ede..