Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Aralık '14

 
Kategori
Kitap
 

"Merhaba Dostlar" ve Fatsalı Bilal Meydan

"Merhaba Dostlar" ve Fatsalı Bilal Meydan
 

Merhaba Dostlar / Şiirler- Bilal Meydan ( Fatsa-2014 )


Geçen gün postadan bir koli elime ulaştı. Paketi heyecanla açtım. Paketin içinde Ordu’dan gönderilmiş fındık ve vefalı dost Bilal Meydan’ın Merhaba Dostlar” adını taşıyan şiirler kitabı vardı. Kitap tertemiz bir baskı ve albenisi olan bir kapak dizaynı ile hazırlanmış ve bu kitap Samsun’da Kardeşler Ofset Matbaasında günışığına çıkarılmıştır. Kitap 152 sayfadan ibarettir.
 
Kitabın detaylarına geçmeden önce Bilal Meydan için biriki söz söylemek isterim. Daha önceki yazılarımda ( Milliyet Blog 02 Kasım 2012) tarihli yazımda “ Ordu / Çamaş’tan Selam Var “ başlıklı bir yazımda bu vefalı dosttan söz etmiştim. Aradan iki yıl geçti, bu kez Meydan’ın bir şiir kitabıyla bizlere Merhaba diyerek dostluğunu bir kez daha vurguluyor. Mesleğim gereği ters bir rüzgâr eserek 1993 yılı Haziran’ında Ordu ili Çamaş ilçesine tayınım çıkmıştı. Sürgünde olsa beni o diyarlara gönderenlere Allah razı olsun, çünkü mesleğimin belki en güzel günlerini Çamaş, Gürgentepe dağlarında geçirmiştim. Yeni, vefalı dostlar edinmiştim. İki yıl Çamaş İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde kaldığım günlerde bir şekilde görevimi yaptıktan sonra kendi isteğimle emekliye ayrıldım. İşte bu günlerde Çamaş’ın büyük köylerinden biri olman Sakargeriş’te bulunan Bilal Meydan ve o köyün değerli öğretmenlerinden Ömer Şaduman   beyle  tanıştım.
 
Daha birçok dostlarım daha vardır. İşte aradan 20 yıla yakın bir zaman geçmesine karşın ( rağmen)  Bilal Meydan ve Ömer Şaduman’la ve daha doğrusu Çamaş’la ilgili dostluğumuz devam ediyor. Bir sözümüzde “ dostlumuz pazara kadar değil, mezara kadardır “ diye yazmıştım. İşte aradan yıllar geçti, demek ki oralarda gönüllerde bir iz bıraktık. Onun için sevgili Bilal Meydan denemeler halinde bir şiir güldeste bağlamında fırından yeni çıkmış bir taze somun gibi taptaze yeni kitabını hem de bir koli Ordu fındığı ile gönderiyor. Ayıptır söylemesi bunları fındık için yazmıyorum, zaten her yıl beni fındıksız bırakmıyorlar. Bilal Bey mert bir insandır. Vefasına, dostluğuna hayranım. Gerçek bir Karadeniz delikanlısıdır, yani adam gibi adamdır. Zaten kitabına “ Merhaba Dostlar” dediği sözleri de bunu kanıtlayan bir gerçeğin ifadesi değil midir? 
 
“ Merhaba” başlıklı şiirinde şunları yazıyor:
 
Evler önünde gül dalı
 
Arılar gülden alır balı
 
Dostlarıma serdim halı
 
Merhaba dostlar merhaba
 
***
 
Tarlayı ekip kazanlara
 
Fındık diktim hozanlara
 
Çalar, söyler ozanlara
 
Merhaba dostlar merhaba (s.4)
 
“Güzeller” başlıklı şiirinde delikanlı baharında bir genç gibi aşkın,sevdanın bahçesinden geçerken köylü genç kızlarımıza ozanca sesleniyor:
 
Güzel saçların omuz omuza
 
Sanki gökte parlayan yıldız
 
Kiminiz bize olun baldız
 
Yine geliriz gece, gündüz
 
***
 
Fırtına olur deniz azar
 
Yalan konuşma dostu bozar
 
Şairler güzele beste yazar
 
Güzellere değmesin nazar. ( s. 5 )
 
Şair Bilal Meydan öyle iddialı değildir. Amatörce şiirler yazdığını yazıyor. Genelde halk şiiri tarzında yazıyor. Adı geçen “Merhaba Merhaba” şiirler yapıtında aşağı yukarı 140 dolayında şiirleri yer alıyor. Acılarını, özlemlerini, aşklarını, yalnızlıkları, yurt, memleket, ağaç, orman, Atatürk ve bayrak sevgisini, şehitlerimize karşı olan duygularını nakış nakış işlemiştir bu şiirler yapıtında. Bunları sevgili öğretmenlerimizi şiirsiz bırakmamıştır. 24 Kasım Öğretmenler Günü başlıklı şiirinde:
 
Okumayı yazmayı bize gösteren
 
Öğrencilerini evlat gibi gören
 
Bize haritayı mevsimleri gösteren
 
Bugün sizin hakkınız şanlı öğretmenim ( s.67)
 
Bilal Meydan Şiilerinde Çamaş’ı, Fatsa’yı, Korgan’ı, Perşembe Yaylası’nı, Çatalpınar’ı, Boztepe’yi, Çamaş’taki efsaneleriyle dikkat çeken Gelin Kayası’nı da unutmamıştır. Aslında Çamaş’ta Gelin Kayası’nın ayrı bir efsanesi vardır. Bir başka  yazımda  ondan da söz edeceğim. Tüm bunların yanı sıra şiirlerinde sevdi  halk ozanlarımızdan  Aşık Veysel, Aşık Mahzuni, Yıldıray Çınar,Erkan Ocaklı,Neşet Ertaş, Kamil Sönmez, Müslüm  Gürses  mahalli  sanatçılarımızı  ve halk ozanlarımızı da  şiirlerinde yer vermeyi ihmal etmemiştir.
 
Kitabının son sayfalarında Ordu’da, Çamaş’ta ve Fatsa’da vefat edenleri genç ihtiyar tüm yakın dostlarına da birer başsağlığı ve  ağıt halinde şiirlerde   ithaf etmiştir. Emekli hocalarımızdan Mustafa Önder, Bicelli Atıf Erdem, Çamaş’tan Yıldız Elektrik Teknisyeni işadamı Cevatoğlu Mehmet Yıldız. Fatsa’dan Mesut Dil, yakın dostlarından Ordu eşrafından Bekir ve Mustafa Kaş, Çatalpınar’dan Fikri Uçar, yine Çamaş’tan benim tanıdıklarımdan Muharrem Çelik, amcasının oğlu  yine Çamaş eşrafından Bayram Meydan, Engin Dil, Celal Öztürk Hoca, Ordu eski Milletvekillerimizden Dr. Sami Tandoğan, Genç yaşta aramızdan ayrılan Ahmet Küçük öksüz ve Eşi Nejla Küçük Öksüz, Afganistan’da şehit olan asker subaylarımızdan Binbaşı Şükrü Bağdatlı, ve üsteğmen Okan Melikoğlu, Tarım kredi kooperatifi Müdürlerinden Aydan Garipoğlu  gibi dost ve akrabaları vefat ettiklerini üzüntüyle   öğrenmiş bulunuyorum. Bunlardan bazılarını tanıyorum. Hepsine Allahtan rahmet ve tüm sevenlerine başsağlığı diliyor mekânları cennet olsun diyorum. Bunları kitabına almak bir kadirbirlik ve dostluk örneğini göstermiştir. Hepsine ayrı ayrı ağıtlar halinde şiirler, değişler yazmıştır.
 
Bilal Meydan,1950 Ordu / Fatsa doğumludur. Çamaş’a bağlı Sakargeriş köyünde uzun yıllar ikamet etmiştir. Köyünde çocuklarıyla birlikte ahşap marangoz ve mobilya işleriyle uğraşmaktadır. İki dönem Çamaş Tarım kredi kooperatifinde Yönetim Kurulu görevinde bulunulmuştur. Halen çocuklarını okutmak için Fatsa da kalıyor. Şiirleri Fatsa yerel gazetelerde, Posta Gazetesi Yurdumun Şairleri sayfasında yayımlanmıştır. Bir kısım şiirleri de yöresel yanıtçılar tarafından bestelenmiştir. Yaklaşık 30 yıldan bu yana amatörce şiirler yazıyor. “Merhaba Dostlar “ adını taşıyan kitabı ilk göz ağrısıdır. Basım tarihi Aralık 2014.
 
Sözün özü, Fatsalı şair Bilal Meydan 30 yıldan bu yana yazmış olduğu şiirlerini bir kenara atmamıştır. İddialı olmasa da, Fatsa, Çamaş yöresi halk Edebiyatına derli toplu bir eser kazandırmışlardır. Bence han, hamam,tarla,bağ, bahçe, apartmanlardan  öte  ve hatta fındık bahçelerinden daha önemli  yarına  torunlarına  kalıcı, değerli bir miras olacak bu  şiir kitabını armağan ederek önemli bir sayfaya imza atmıştır. Sevgili vefalı dostum Bilal Meydan, beni de unutmadığı için sonsuz teşekkürlerimi iletir, daha nice güzel eserlere ve kalıcı şiirler yazmasını diliyor ve sağlıkla tebriklerimi gönderiyorum.
 
Abdülkadir GÜLER 
 
04.12.2014. SÖKE 
 
 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..