Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mart '09

 
Kategori
Siyaset
 

“Milletim!” diyen bir başbakan kimlerden söz eder?

“Milletim!” diyen bir başbakan kimlerden söz eder?
 

Mustafa Kemal Atatürk- Türkiye Cumhuriyeti kurucusu... Resim için kaynak:İnternet!


Vallaha ne yalan söyleyeyim, AKP’ye oy vermedim, vermeyi de düşünmem hattı zatında! Aynı pencereden baktığımızı düşünmüyorum, Türkiye Cumhuriyeti doğumlu bir birey olarak bunu ifade etmekten de çekinmiyorum!

İnançların, düşüncelerin, tercihlerin özgür olduğu bir vakitte doğmuşluğumdan, sevgili anne ve babamın adil, hoşgörülü ve en önemlisi sevgi ile yaklaşımlarından dolayı yaptığım hiçbir şeyi saklamayı düşünmedim!

Bir parti mensubuyken, belli bir oy çoğunluyla seçilen, ki, çokça sorgulanıyor seçimlere çeşitli müdahalelerin olup olmadığı, ama makarna, ama kömür ile, ama iş vaadi, ama inanç ile, neyse de, “Milletim!”, “Halkım!” ne demektir, bunu ben anlayamadım!

AKP’ye oy vermedim, dolayısıyla da Başbakan Recep Tayip Erdoğan’ın başbakan olmasını istemedim, ne yalan söyleyeyim, örtüşmüyor düşüncelerimiz çünkü, eee yani, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olarak böyle bir seçme, tercih etme durumum var diye düşünmekteyim, yanlış mı yapmaktayım yoksa diye kıvrak ve dansözce bir soru sormayacağım, cumhuriyet çok ses ve adalet demek, dahil olan bireylerin düşüncelerine de saygı duymak gerek…

Onaylamadığım bir partinin onaylamadığım başkanı yüzde kırk yedi oy ile hükümeti kurmakla görevlendirildi diye, “Milletim!”, “Halkım!...” deme hakkını elde edemez herhalde!

Şahsen, yüzde elli üçlük bölümde yer alan ben, rahatsızlık duyuyorum bu tür ifadelerden!

Krallık, sultanlık dönemlerini anımsatıyor bu tür ifadeler bana, oysa ki cumhuriyetle yönetilen bir ülkede doğdum, cumhuriyete inanan anne ve babam tarafından büyütüldüm!

Okuduğum okullar da bunu öğretti, mesleğim olan öğretmenliği icra etseydim eğer, bende bunları öğretecektim, birer birer…

Cumhuriyet yazıyorsa bir vatanın, ülkenin, yaşayanlarının kartlarında, bir kişinin, bir başbakanın ya da cumhurbaşkanının milleti, halkı olamaz!

Olsa olsa otokrasilerde olur, ancak cumhuriyete yakışmaz!

Cumhuriyet ile seçilmiş bir başbakana ise bu tarz söylemler hiç yakışmaz!

Seçmeyen bir birey, bir vatandaş olarak, bir bireyin “Halkı”, “Milleti” olamam, olmak da istemem, seçtiğimin de aynı şekilde, bir bireyi kim sahiplenebilir ki?

Ne vatan sahiplenebilir, ne üzerinde yaşayan insanlar…

Ne düşünceler, ne de hareketler!

Bakış açım budur, peki…

“Halkım!”, “Milletim!” deme cesaretini bulan bir kişi, yüzde kırk yedi oya karşılık bunu söylüyorsa, yüzde elli üçlük bölümde olan bizler, yani benim gibi olanlar, vatandaş mı sayılmıyoruz, birey olarak mı algılanmıyoruz?

Eeee… O zaman neden vergi veriyoruz?

Neden suçlanıyoruz ve neden korkuyoruz?

Bir bireyin halkından biri, bir bireyin milletinden biri olmayı istemiyorum, kabul edemiyorum ve işbu yazı ile ilan ediyorum!

Bir Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmaktan onur duyarım, bu onuru duyan anne ve babama sevgi ve teşekkürlerimi sunarım, bunu sağlayan Mustafa Kemal Atatürk’e teşekkürüm ve saygım sonsuzdur, duygu ve akıl yolumu birleştirmemde yardımcı olan tüm dostlarım, arkadaş, tanışık ve yol üstü konuştuklarım, elbette ki ruhum… Sevgim daimdir…

Son söz olarak, cumhuriyet ile yönetilen bir devlet içinde birey olarak, vatandaş olarak kalmak istiyorum, bir kişinin halkından biri, bir kişinin milletinden biri olmak değil!...

Türkiye Cumhuriyeti’nde doğan, o şekilde büyüyen, o düşünce ile ilk aşkını yaşamış, arkadaşlık duygularını pekiştirmiş, üniversite eğitimi görmüş, ille de çalışacağım demiş, ülkeye katkılarının yanında bir de evlat yetiştirmiş biri olarak, kadın değil, ana değil, vergi veren de değil…

Birey yerine konulmak istedim!

Ahh… Çok mu şey istedim?

Anlasa anlasa Mustafa Kemal anlar!


Gülgün Karaoğlu
Mart,01/09

 
Toplam blog
: 1269
: 1343
Kayıt tarihi
: 18.09.07
 
 

İzmir, 1963 doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette ..