Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '09

 
Kategori
Güncel
 

“Milli” eğitimin tüketim dersi ve “869”…

“Milli” eğitimin tüketim dersi ve “869”…
 

Milli Eğitim Bakanlığı bir karar almış: Artık okullarda gençlere yeni bir ders daha okutulacak…

Dersin adı, [sıkı durun]: “Tüketim Mutluluktur”…

Sitemizde iki gün önce değerli yazarlarından Selma Soyak’ın, konuyu irdeleyen bir yazısı yayınlandı…

Yazıyı okudum… Sonra bir daha okudum.

Sonra, geçtiğimiz yıl Ankara Ticaret Odası başkanlığını yapan Sayın Sinan Aygün’ün o tarihlerde basına yaptığı bir açıklama üşüştü belleğime.

Türkiye’nin bugünkü fotoğrafında “milli” nitelikte bir eğitim yapma sorumluluğunu üstlenmiş olan Bakanlık, emperyalizmin tüketim toplumu yaratma stratejisinin bir piyonu olarak çalışmakta… Milli ekonomimizi savunmak ise, şu anda Silivri Cezaevi’nde çile doldurmakta olan Ankara Ticaret Odası başkanı’na düşmektedir.

Şöyle demektedir Sinan Aygün:

- Arkadaşlar bunu yapmak zor değil.

Ben yaptım.

Geçen hafta, 2 aylık fişimin hepsini çıkarttım ve hesapladım.

Yani, Nestle çikolataları ve/veya bisküvileri yerine, Eti'nin çeşitlerini,
Danone yerine Sütaş, Nivea yerine Arko almışım...

2 ayda, toplam; 900 YTL param Türkiye’de kalmış... Bu hesap sadece bana ait...

Bence, kuru-kuruya, “ülkemi çok seviyorum" demek yetmiyor...

Ülkemiz ve geleceğimiz olan çocuklarımız için bu tavır bir ibadettir!..”

Ankara Ticaret Odası, Türk halkına “869 adını verdikleri bir çağrı yapıyor...

Ankara Ticaret Odası Başkanı Sayın Sinan Aygün, yerli malı olan ürünlerin “barkot”larının 869 ile başladığını ifade ediyor ve devam ediyor:

- Halkımız, ithal ürünler yerine “barkot”u '869' ile başlayan yerli malı ürünleri satın almaya çağırıyorum...

Sinan Aygün şöyle sürdürüyor çağrısını:

- Yabancı markalı ürünlerin market raflarını istila etmiş ve ithal ürün tüketimi nedeniyle Türkiye ekonomisi ciddi bir çıkmaza girmiştir...

Bir ürünün “barkot”una bakarak hangi ülkeye ait olduğunun anlaşılabilir... Türkiye ekonomisinin kurtuluşu 869 rakamında gizlidir.

Türkiye ekonomisi bugün güçlü ekonomiler karşısında bağımsızlık savaşı vermektedir.

Savaşı kazanmak ve başı dik gezmek istiyorsak, ülkemizin ürünlerine sahip çıkalım.

İthal ürünlere verdiğimiz her kuruş, ekonomimizi çıkmaz sokağa doğru götürdüğünün bilgi ve bilinci içinde olalım...

Yerlisi varken yabancı mal almak, kıt kaynaklarımızın dışarıya gitmesi ve yatırımların azalmasına hizmet etmekten ibarettir.

Azalan yatırım, çoğalan işsizliktir.”

İşte Türkiye’nin ulusal çıkarlarını koruyan insanların düşünceleri, çağrıları ve söylemleri…

Ve işte “MİLLİ” Eğitim Bakanlığımızın okullara koyduğu dersin niteliği [ve amacı!]…

Ama, eğer bizler, bu iki tür söylem arasındaki farkı ve bu farkın nedenlerini iyi süzebilir ve anlayabilirsek, işte o zaman bizler de bu gelişmelerden gerekli “ders”i çıkartmış olabiliriz…

Silivri savcıları Sayın Sinan Aygün’ün konuşmasını nasıl buldular acaba?..

Belki de, konuşma CD’lerini elde edip, dibi açık delil torbalarına bu “dokumanı” da yerleştirebilirler, kim bilir?..

Bizce sözünü ettiğimiz bu gelişmeler ibretle ve dikkatle izlenmelidir…

Ve Türkiye halkının “milli” nitelikli sınıf ve zümreleri ile, Türkiye’nin sırtından kazanmak için ülkemizin sırtına binmeye çalışan emperyalist güçlerin çelişkisi üzerine bir kez daha düşünülmelidir.…

Sınıf çelişkisinin en keskin sırtı, (bizim gibi ülkelerde) yerli sermayedarla emekçi arasında değil... Uluslar arası sermaye güçleri ile, ülke sınırları içinde kalan tüm sınıf ve zümreler arasındadır.

Tabii ki, kişisel çıkarı, uluslar arası sermaye ile işbirliği içinde soluk alan, dışa göbekten bağlı bir sınıf ve zümreyi, kendi seçimleri itibariyle ülke dışında tutmak koşulu ile, bu böyledir.

Temel çelişki, yabancı sömürücü ile, yabancı sermayeden beslenen yerli işbirlikçi karşısındaki tüm milli sınıf ve zümreler arasındadır...

Örnek mi istiyorsunuz?

İşte size, Ankara Ticaret Odası Başkanı Sinan Aygün... Yukarıdaki satırlara aynen aktarmış olduğumuz konuşması... Ve Milli Eğitim Bakanlığı’mızın gençlerimize vermeye hazırlandığı son “dersi!..”

Ve oturup, düşünün bakalım, hangi sonuca varıyorsunuz?..

869 mu?..

Yoksa; sıfıra sıfır, elde var sıfır mı?..

http://www.soruyusormak.com/

http://www.dnm-ler.com/

 
Toplam blog
: 913
: 485
Kayıt tarihi
: 30.01.09
 
 

1942 yılının Şubat ayında Bursa'da (Mehmet Kemalettin'den olma, Emine İffet'ten doğma olarak) dün..