Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '11

 
Kategori
Çalışma Yaşamı
 

"Mobbing" artık bildiğim bir terim !!!

"Mobbing" artık bildiğim bir terim !!!
 

Güç gösterisi gibi görünen acizlik !


"Mobbing " yeni öğrenmiş olduğum bir terim ve ne yazık ki birçok insanın yaşamaya zorunlu kılındığı bir durum !!! 

Mobbing: Makam sahibi ya da iş sahibi kişilerin, yanlarında çalışan, ya da çalışma arkadaşlarından birini kurban (!) etmek üzere kafasına taktığı, itibarsızlaştırarak, horgörerek ve göstererek- ne yazık ki insanlar "bana dokunmayan yılan bin yaşasın"ı savundukları için, birinin zor durumda kalmasından pek fazla etkilenmedikleri gibi garip bir haz da duyabiliyorlar, egoları tatmin oluyor, bir kişi itibarsızlaştırılıyor, yetersiz gösteriliyor, bu da onları yeterli ve itibarlı kılıyor galiba !!! 

Mobbing sözcüğünü öğrendim, çünkü iş yerimdeki yönetim bana bu uygulamayı layık gördü! 

Mobbingciler: 

Tacizlerin sonu gelmez, aslında bu insanlar doyumsuz, yaşamdaki tek arzuları elde etmek olan bir bakıma zavallı ve aciz insanlardır. 

Seni istemeyen bir insanı zorluyorsun, sonra istediğini alamayınca , olmadık iftiralarla cezalandırıyorsun, makam bu yapay gücü sana veriyor! 

İnsanlar ekmek parası peşinde , bu atalarımızın çok güzel söylediği " Koyun can derdinde, kasap et derdinde" atasözüne ne kadar da uygun... 

Mobbing, benim deneyimlediğim bir durum oldu, bir müdür aslında saman çöpü üzerindeki bir sinek, küçük bir su birikintisinin üzerinedeki saman çöpünü kocaman bir gemi, kendisini de Kaptan-ı Derya zanneden bir sinek ! 

Şu evrende aslında bir zerre bile değilken, bir makama gelince nedir bu zulüm? Ne oluyor? Utanmaz mısınız? 

Müdürlüğünü bil, mesafeni koru, işini yap: "Ben evli ve eşini seven bir adamım, beni rahatsız eden bu, asıl o bana aşık ! " derim ve herkes de bana inanır.. dedikten sonra sürekli resmiyete dökülen hakaretler, uyarı cezaları, itibarsızlaştırma, horgörme devam edip gitmekte, bakalım bu işin sonu nereye varacak? 

Mobbing bir insanı yıldırmak için gereken herşeyi yaparak, o kişiyi doğduğuna pişman etme kampanyasıdır. İstediğimi vermedin, sen görürsün gününü; ayağını denk al yoksa ..... 

Yoksa ne olur yahu? Ölüm herkes için, en son cıvıl cıvıl hayat dolu, dünyalar güzeli bir insan Defne Joy Foster 'ı toprağa verdik, bugün varız yarın yokuz... Neden bu zulüm? Seni istemeyen bir insanı zorlayıp elinize ne geçer, kötülük kişiye dönücüdür. Eninde sonunda ekilenler biçilecektir!!! 

Bu Mobbing başıma önceleri de gelmişti , ama en şiddetlisini şimdi yaşamaktayım, savaşcıyım, direneceğim ama bıçak kemiğe dayanmış durumda artık !!! 

"Mazlumun gönül dumanının zalime ettiğini, kızgın ateş üzerliğe yapamaz" sözü de düşünülmesi gereken bir durum Mobbingciler için !!! 

Yani masum bir insana yapılan bu zulüm, iftiralar, aşağılamalar, yapay uyduruk cezalar birgün çok ağır bir şekilde bu haksızlığı yapanı bulacağı ve o insan için geriye dönüşün olmayacağını hatırlatmak isterim... 

Yazımı bitirmeden önce, tekrar bu geçici dünyaya, makama, şana, şöhrete, paranın gücüne pek güvenmeyiniz, çünkü bu dünyanın üstü varsa, toprağın altı da var, biraz ölümü ve neden yaratılmış olduğumuzu bir düşünün. 

Mobbing yerine paylaşımcı üretken, kendinize saygılı yaşayın, sizi istemeyen insanları zorlamayın. Hem ayıp, hem günah . 

Yeter !!! 

 
Toplam blog
: 258
: 2037
Kayıt tarihi
: 09.11.06
 
 

Ben İngilizce öğretmenliği yapan yurdum insanıyım. Yalnız öğrencilerim yetişkin arkadaşlar. Devlet m..