Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ağustos '07

 
Kategori
Dilbilim
 

"Mukavva kağıdı" ve "mukavva" üzerine

"Mukavva kağıdı" ve "mukavva" üzerine
 

Mukavva sözcüğü, kavm kökünden gelir. Kavim; 1)Sıkıştırılmış 2)İnsan topluluğu demektir. Mu-kavva ise aslında sıkıştırılmış olan, kuvvetli anlamını taşır. Günümüzde ise bu sözcük yanlış bir biçimde dilimizde yer alır. Mukavva kağıdı dediğinizde ise aslında "Kalın karton kağıdı" demiş oluyorsunuz.

Bunu ilk öğrendiğimde, birlikten kuvvet doğar, atasözünü anımsamıştım. Düşünsenize sıkıştırılmış ve insan topluluğu anlamına gelen sözcük eşsesli ve sıkıştırılmış olan anlamına gelirse bir sözcük kuvvet anlamı da taşıyor. Arapça'yı çok iyi bilmesem de bu tür farklılıkları Arap dilini zenginleştiriyor.

Keşke biz de onlar kadar dilimize sahip çıkabilseydik.

mukavva: kalın karton (tdk)
mukavva: (kuvvet) kavvileştirilmiş, sağlamlaştırılmış (Osmanlıca-Türkçe Lugat)

 
Toplam blog
: 45
: 9373
Kayıt tarihi
: 06.08.07
 
 

Fark ettim ki; çok okudum, çok araştırdım, çok gezdim, çok öğrendim ama az yazdım. Bir baktım ki,..