Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '07

 
Kategori
Haber
 

"Mutluluk" adlı romanın başarısı

"Mutluluk" adlı romanın başarısı
 

Dün akşam milliyet gazetesinin son dakika haberlerinde gördüğüm bir haber beni çok mutlu etti.

Daha bir gün önce yazdığım blogda konu etmiştim Sayın Zülfü Livaneli’nin “ Mutluluk “ adlı romanını. Yabancı dile de çevrilen bu kitabın filminin çekildiğinden bahsetmiştim. Genelde kitapların filme çekildiklerinde hayal kırıklığı yarattığı halde, bu filmi Zülfü Livaneli’nin çok beğendiğini, hatta bu çekimlere hayran kaldığını ifade etmiştim. Filmi merakla beklediğimi yazmıştım.

Şeffaf odalı bir Pazar (1) başlıklı bloğumu bitirirken de, değindiğim bir konu vardı. Başka ülkelerden çıksa idi böyle üretken ve başarılı bir sanat adamı, bütün dünya çoktan tanırdı (Gerçi kendisini tanıyanlar tanıyor o ayrı bir konu, demek istediğim bu değil). Çünkü ürettikleri el üstünde tutulur, arkasında destek olunur ve tüm dünya ülkeleri ile paylaşılırdı demiştim. Oysa Sayın Zülfü Livaneli’nin ürettikleri yasaklarla ve köhne zihniyetlerle boğuşarak düşe kalka yol aldı.

Bizim ülkemizde durum buyken, ABD'de binin üzerinde kitabevinin sahibi olan Barnes&Noble'ın her yıl verdiği prestij ve para ödüllerinin roman dalındaki üç finalistinden birinin bu kitap olduğunu öğreniyordum.

Keşif ödüllerinin bir önceki yıl tanıtılan kitapların en iyilerini ödüllendirmeyi ve edebi kaliteye sahip eserlerin kitap kalabalığında gözden kaçırılmamasını sağlamayı amaçladığını okuduğumda ise bu ödülü çok anlamlı buldum. Romanının bir yıl boyunca binden fazla Barnes&Noble mağazasında ''Büyük bir yazarın keşfi'' başlığı altında özel biçimde tanıtılması ne büyük destekti bir yazar için. Ben de gurur duydum, yaşantımızın içinden böylesine güzel bir eser çıktığı ve böylesine değer bulduğu için.Çünkü bu roman, tam da içimizde yaşayan insanlardan kesitler sunuyor.

New York'un yayımevlerinden St. Martin's Press tarafından 2006 yılının Ekim ayında yayımlanan ve ''Sonbahar döneminin kitabı'' seçilen romanından bölümler okumak ve ödülünü almak üzere Barnes&Noble'nin davetiyle Sayın Zülfü Livaneli Şubat ayı sonunda New York'a gidecekmiş.

Ülkemizde iyi şeylerde oluyor. Ben mutlu oldum ve paylaşmak istedim. Televizyon ve gazetelerin çok yoğun (!) gündemlerinde haber değeri bulup bulamayacağını bilemediğim için gözden kaçsın istemedim bu başarının. Bu tip haberler daha sık duyulursa, belki gençlerimiz ülkemizde örnek alınacak çok daha değerli insanların olduğunu fark ederler.Her gün gazete ve dergilerde boy gösterenlerin dışında düşünen, üreten, başarılı insanların da olduğunu o tertemiz yüreklerine işlerler.

(1) http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=25100

Foto:http://www.yenisayfa.com/pgs/prdA/prd_detail.asp?fr_PrdSID=VxCmdGtt

 
Toplam blog
: 75
: 1357
Kayıt tarihi
: 27.12.06
 
 

Her daim doğa ile yaşayan biriyim.. Çünkü işim doğa ile iç içe olduğu gibi evimizde de doğa ile bera..