Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '07

 
Kategori
Sinema
 

"Mutluluk"

"Mutluluk"
 

"Mutluluk" filmini sinema salonlarında izleyememiştim. Sonunda evde izledim.

Mutluluk romanını çok beğenmiştim. Zülfü Livaneli gerçekten güzel bir roman yazmıştı.

Filmden çok , kitabın filme nasıl uyarlandığını, nasıl senaryolaştığını merak ediyordum.

Filmi izlemeye başladım. Bir yandan da kitapla eşleştirme yapıyordum .

Eşleştirmeler tutmamaya başlamıştı. Senaryo, kitaptan farklılıklar oluşturmaya başlıyordu.

Filmi izlemeye devam ederken, kitap mı, film mi ikilemi içindeydim.

Kitabı okuyarak bu filmi izleyenlerle, kitabı okumadan bu filmi izleyenler arasında farklılıklar olacağını düşündüm.

Kitabı okumadan bu filmi izleyenlerin, filmi beğendiklerini veya beğeneceklerini sanıyorum.

Kitabı okumuş olanların ise filmi beğenmiş olduklarını sanmıyorum. Doğrusu ben çok farklı bir film bekliyordum. Kitaba tam uyulsaydı bu olabilirdi.

Kitap, senaryolaştırılırken sanırım bir takım kaygılar yaşanmış. Seyircinin, izleyicilerin tepkisine isteğine uyulmaya çalışılmış. Bu durum kitabı okumayanlar için olumlu da sayılabilir. Kitabı okuyanlar için ise hayal kırıklığı yaratmış olabilir.

Cemal, kitapta önemli bir kişilik. Senaryoda bu kişilik değiştirilimiş, daha yumuşak, anlayışlı yapılmış. Profesör İrfan ile ilgili vurgulamalar, yaşama bakışı, yaşamdan kaçışı fazla işlenmemiş. Cemal, Meryem, Prof. İrfan'ın yollarının keşiştiği teknede yaşananlar, duygusallıklar ve filmin sonu kitaptakinden farklı olmuş.

Sayın Zülfü Livaneli'nin senaryo hakkındaki tepkilerini bilmiyorum. Doğrusu merak ediyorum.

Ben filmin, kitaba uymasını isterdim, o şekilde daha iyi olurdu.

İzlemeyenler için yine de çok önemli bir filmdir diye düşünüyorum.

İyi seyirler diliyorum.

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..