Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Eylül '08

 
Kategori
Müzik
 

"Nato", bir bilen varmı ?

"Nato", bir bilen varmı ?
 

Uzunca süredir merak etmeme rağmen, çok etkileyici bakışlara sahip bu gizemli sanatçının kim olduğu ve nerede yaşadığı hakkında en küçük bir bilgiye dahi rastlayamadım.
Birçok tv ve radyo kanallarında rastladığımız "Chorjavon" isimli müzik parçası benim için hala ilk günkü özelliğini koruyor ve fırsat buldukça dinliyorum.
Şarkısını peçeli olarak söyleyen sanatçının bu klipte vermek istediği mesajı pek anlamamamla birlikte, her ne söylüyorsa çok çok güzel söylüyor kanaati oluştu bende!

Son derece karamsar görüntüler eşliğinde yayınlanan siyah beyaz klip, savaşların ortasında kalmış çocukların trajedisini anlatmakta çünkü!

Bu klibi izlerken dolup taşmamak neredeyse imkansız,ilk kez izleyecek olanların gözyaşlarına ve yaşacakları yoğun duygu seline engel olamayacağını düşünüyorum.

Türkiyede de bir konser veren sanatçının, plak şirketine ve konser alanlarına zırhlı araçlarla, muhafızlar eşliğinde getirilmekte olduğu bilgileri var sadece.

Kendisiyle çalışan yüzlerce kişilik ekipten hiç birisi bu gizemli kadının, yüzünü, gerçek adını, yaşını bilmiyormuş, kısacası herşey tam bir bilmece, belki de kendisinin önemi bu alışılmadık farkıyla öne çıkıyor.

Hakkında bilinen tek şey,şarkılarını Tacik'çe dilinde söylediği ve Ural dağları eteğinde küçük bir kasabada doğmuş olduğu.

Hayatım boyunca hiç rastlamadığım lezzette hüzünlü bir sese sahip olan Nato’nun "Chorjavon" isimli şarkısını internet te kolaylıkla bulabilir ve benim merak ettiğim bilgilere belki siz ulaşabilirsiniz.

Özellikle video klibini mutlaka izlemenizi öneriyorum, izlediğinizde bana hak vereceksiniz.

Türk müzik severler olarak, şarkı sözlerine pek anlam veremesekte kendilerine özgü bir mesaj içerdiği bir gerçek pek tabii ki.

Ancak,bizleri etkileyen tarafı görüntüler eşliğinde dinlediğimiz büyülü sesinin içimizi yaktığıdır.


"Chorjavon"

Avda kalmış dört kardeş hakkında şarkı

Dört yoldaş bir silah aldılar

Ve büyük ümitlerle yola çıktılar

Baba oğullarını uyardı

Geleceğin tehlikede olduğuna dair bir işaret var tanrıdan

Yoldaşlar babalarını dinlemediler ve ava gittiler

Yıldırım ve şimşek vurdu

Aniden geçitten bir çığ düştü

Ve yoldaşları yuttu

Kutsal adam hüzünlü bir cenaze duası okudu

Ve anne oğulları için yas tutarak başını taşlara vurdu


 
Toplam blog
: 1021
: 1607
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..