Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mart '16

 
Kategori
Güncel
 

"Ne oluyor ey insan(!)?"

"Ne oluyor ey insan(!)?"
 

NE OLUYOR?


- Ülkeme bakıyorum, her konuda daha bir ÖNLENEMEZ YANGIN ALANI, dünyaya bakıyorum, bir farkı yok… NE OLUYOR YAHU? Ne oluyor? Kaç yıl daha yaşayacaklar da başka canları acıtarak, hangi iyiliğe, hangi güzelliğe varabilecek ya da kendilerinden sonrakilere güllük gülistanlık yarınlar bırakabilecekler?

- Bize mi soruyorsun bunları?

- Ortaya…

* * *

- Çocuktum, ufacıktım…

- Top oynadın acıktın…

- O şiire benzedi değil mi? Hayır… Anlatacaklarım öyle değil… Çocuktum, ufacıktım, mahallemizde öfkeli, benden büyük çocuklar vardı, ONLARDA GÖRMEDİM. İlkokulda, ortaokulda iyi ya da kötü öğretmenlerim, üniversitede hocalarım vardı, ONLARDA GÖRMEDİM. O öğrenciliğimde 68 kuşağıydım, polisimizle, askerimizle karşı karşıya geldim, ONLARDA GÖRMEDİM. Bitirdim, bürokrat oldum, iyi-kötü, insan sevgisi olan-olmayan, kademe kademe üstlerim oldu, ONLARDA GÖRMEDİM. Bu sıralarda 21 BAŞBAKAN geldi geçti, asaleten-vekaleten hizmet veren 12 CUMHURBAŞKANI geldi geçti, radyolarda, televizyonlarda dinledim, izledim, hiç BİRİSİNDE GÖRMEDİM!

- Nedir arkadaşım? Görmediğin nedir?

- Bunca ‘Her şeyi ben bilirim’ lik, ‘Her şeyin doğrusu bende’ lik… Diyelim ki öyle de bunca sevgisiz, bırak sevgiyi, bunca nefretle, bunca azarla bakan, konuşan, iyi şeyler (!) söylerken bile birilerini sözleriyle dövmeye, yok etmeye çalışan… BEN BÖYLE BİR ‘İNSAN’ GÖRMEDİM DAHA ÖNCELERDE…

- Kimden söz ediyorsun?

- ‘Kimden’ olduğunu tahmin ediyorsanız, ondan…

- Doğru söylüyorsun… Benim de ülkemde yaşama sevgim her gün, daha bir eksiliyor. TANRI’ ya sorar oldum, neden bana bu ülkede can verdiğini…

Sessiz, sakin HOŞBEŞ ÇAYEVİ’ ndeki sohbeti dinleyen Oktay Bey itiraz eder gibi oldu…

- Doğru; televizyonda naralar atarak güç gösterisiyle şov yaparlarken, her gün yirmili yaşlarında, aslan gibi yavrularımız şehit olup gidiyor. Günde 5 şehitten az olursa, neredeyse haber değil artık… Ama başka ülkelerde huzur var mı sanki? Bak patlamalara…

- Öyle bir dönemden geçiyoruz ki, oralarda da yoksa bile, biraz da BUNLARDIR nedeni. Nedir varmak istedikleri son? ‘’TÜM DÜNYA SİZİN!’’ deseler, ne yapacaklar? ‘’TÜMÜMÜZ SİZİN İNANDIKLARINIZA İNANIYORUZ!’’ desek ne kazanacaklar? TANRI cennetine mi alacak o zaman kendilerini? Buna mı inanıyorlar, bunun için mi çalışıyorlar? Bilsem ki olacak, DİNGİNLEŞMELERİ İÇİNsöyleyecek, sizin de söylemenizi öğütleyeceğim… Oysa İNANIYORUM Kİ TANRI, DEĞİL CENNETİNE, CEHENNEMİNE BİLE ALMAYACAK, KOYMAYACAK BUNLARI…

- Çok öfkelisin!

- ÇOK ÖFKELİYİM! VE SORUYORUM; ‘’NE OLUYOR EYY İNSAN (!)?

 Özcan ÇELTİK

22.03.2016 

 
Toplam blog
: 237
: 361
Kayıt tarihi
: 22.11.06
 
 

1949 Antalya doğumlu, ANSAN üyesi Orman Yüksek Mühendisi, ressam ve öykü yazarıyım. KAKTÜS MEDYA ..