Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '15

 
Kategori
Sosyoloji
 

"Nerelisin?" hastalığı...

"Nerelisin?" hastalığı...
 

 "Nerelisin?" hastalığı...
 
 
Birbirini bu kadar kayıran aynı zaman da bu kadar ayıran başka bir millet yoktur..
 
Hemen hemen her şehrimize her yöremize her halk katmanına yersiz övgüler de, haksız sövgüler de çığ gibidir bu memlekette
 
Haksız adam kayırmalar da haksız zulümler de bu çarpık bakış açısından filizleniyor..
Sadece "hemşehrimdir" diye bir alçağı savunanlardan, sırf benden değil diye bir masumu itip kakanlara kadar her çeşit insan bu iklimden dayanak alır..
 
"Gavur İzmir" 
"Senin yaptığını Çorumlu yapmaz" 
"En iyi Karslı ölü Karslıdır" 
"Bilmem nereden adam çıkmaz" 
 
Bu lafları edenler sanırsınız ki kendileri Nobel "iyilik" ödülü müdavimi..
 
Ben herkesle her yerliyim.. Dünyalıyım işte..
 
Mesela Annem İşkodra'lı bir Arnavuttur,
Babam ise Laz, Of'lu.. 
Hayvancası "kırma"
İnsancası "Melez"  .bir kardeşinizim işte.
 
Farkında değildir ama bu coğrafya da aslında böyledir herkes..
 
3 kuşak öncesi aile soy ağacını sayabilen beri gelsin..
Ben safkan şuyum buyum diyenler saysınlar bakalım dedesinden öteye gidebiliyor mu?
Kafatasçılığın alemi yok..
 
Anadolu yeryüzünde en çok medeniyetin hüküm sürdüğü bir coğrafyadır..
 
Nice farklı kavimler konmuş, göçmüştür, kimileri transit geçmiştir. Kimisi dostça, kimisi yakıp yıkarak tecavüz ederek.. Yüzlerce beylik, devlet, İmparatorluk kurulmuştur bu topraklarda..
 
Hitit devleti yıkılmış sa ne olmuş..Sadece devlet teşkilatı yıkılmış..
Çorum, Yozgat, Kırşehir dolaylarına yoğun olarak yerleşmiş HİTİT halkı buhar olmamış kardeşim
 
Yeni çöreklenenlerle bir güzel karışmış.. gen almış gen vermiş..
 
Van bölgesinde Urartu imparatorluğu yıkılmış.. halkı dimdik ayakta kalmış ve 
yeni gelenlerle karışmıştır.. Gen almış gen vermiştir..
 
Sen hiç duydun mu? Bilir misin Gen nedir?
 
Daha açık yazayım, gen alıp gen vermiş, yani "sen" alıp "sen" vermiş.. harman olmuş kanın..
 
Bu topraklar da kim yaşıyorsa... öyle iki üç kuşak öncesine değil..
Gidiverin bakalım 15, 20, 30, 50 kuşak öncesi atalarına..
 
Kim bilir hangi genler ile karışmış, kan bağı kurmuştur..
 
Evet Annem Arnavut, Babam Laz demiştim..
 
 
Bu ülkede doğdum, suyunu içtim,havasını soludum, patatesini közledim, en tatlı meyvelerinden en nefis ballarından yedim.. En acı biberleri ağzımı burnumu yaktı.. en güzel çiçeklerini kokladım.. Şelalesinde serinledim, kumsalına adını yazdım yavuklumun.
 
Yani ben sapına kadar Türk'üm.. başka nasıl olunur ki Türk.. 
 
Yemişim Çerkez Ethemi, ne güzel insanlardır Çerkezler, 
 
Var mı itirazınız? sapına kadar Çerkezim..
 
Manavım, Tatarım, Pomakım, Gürcüyüm en hasından..
 
 
Neşelerine hayranım, kemanlarına, klarnetlerine, eşsiz ritmler ile coşturan darbukalarına, göbek atmalarına, ve insanlıklarına... Öyleyse demek ki ben aslanlar gibi Çingeneyim.. 
 
Çadır da açık arazi de uyumayı ateş başında gök yüzünü seyretmeyi, çiçek çiçek yaylaları ne çok severim..
 
Var bir şey ki işte... demek ki ben Yörüğüm, Türkmenim..
 
"Sarı gelin" ile, "Sen gelmez oldun ile ağlarım"..
Yani elbette ki ben en hasından Azeriyim..
 
Yunus'u, Hacı Bektaş'ı, Taptuk Emre'yi, Sarı Saltuğu, Mevlanayı ve tüm diğer erenleri hayranlıkla kalbim de taşırım..
 
"Yemen türküsünde" de zırlarım.. 
 
Sosyalistim ama sana mı soracağım kardeşim "Çırpınırdı Karadeniz" de benimdir, ben onunla da içlenirim.. onu ben de çok severim..
 
Siyasi fikri onun olsun, kendi bilir ama Necip Fazıl da benimdir.. 
Keşke sen de Nazım Hikmet'i sevebilsen.. ne çok şey değişirdi kim bilir..
 
Kaval da, davul da, zurna da, kaşık da içimi ürpertir..
 
Yoksul benimdir, ezilmiş benimdir, kim varsa itilmiş, hor görülmüş kardeşimdir.
 
Ağıt banadır,
Zılgıt benimdir,
Uzun hava bendendir..
Türküsü, şarkısı, şiiri hepsi benim..
Masalları beni de anlatır seni de,
Roman kahramanları biziz..
Kaf dağı hepimizin 
Çıkacak dağ mı arıyorsun hadi gelin oraya çıkalım..
 
Yolu olmayan, suyu akmayan, doktoru, okulu olmayan köyler benimdir..
Kim maruz kalmışsa, berdeline, başlık parasına, töre cinayetine kızarım.
 
Kebabını da çok severim, dağını taşını da,
Masa başından işkembeden atmakla olmaz..
Yüz yıllardır nasıl ezildiklerini görmek lazım..
Zalim tiranların elinde nasıl itilip kakıldıklarını
Ben her yerini gördüm..
Nasıl olmayayım kardeşim ben elbette aynı zamanda Kürdüm..
 
Şimdi kalkıp bana "Nerelisin" diye sormayın
 
Hala anlamadıysanız cevabım sert olur
 
"Ebenin örekesindenim" derim
 
Sakın ola 1 Kasım da iç savaşa oy atmayın..
Barışı kollayın, kardeşliği..
Muzaffer Alper
 
Toplam blog
: 63
: 4513
Kayıt tarihi
: 28.09.07
 
 

Fotoğraf sanatı, çevre ve siyaset, özel uğraşlarımdır. Manifestom'da sadece iki madde vardır, bir..