Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Nisan '07

 
Kategori
Güncel
 

'Niye öldürmüşler?'

'Niye öldürmüşler?'
 

12 yaşındaki yeğenim bu soruyu sorduğunda, buz kestim.
Acil bir yanıt aradım şöyle bir kaç saniyede konuşmam gerekiyordu. Soru bana sorulduğuna göre yanıtını biliyor olmam bekleniyordu, söyleyeceklerim çocuğun kafasında bir anlayışın yerleşmesine vesile olabilir miydi? Kısa bir içsel muhasebeyle yanıtladım:


'Başka türlü düşünenlerle akıl ve düşünce yoluyla mücadele etmeyi bilmedikleri için!'
'Biz insanız şekercim, anlaşmazlık ve karşıtlıklarımızı saldırarak değil, aklımızla çözdüğümüz için insanız, hayvanlardan farkımız bu. Onların yaptığı vahşet, hayvanlık.'

Ne anladı bilmiyorum, ama anlamış anlamış baktı.

Malatya'daki vahşete gözünü kırpmadan imza atan 5 çocuk, bundan sadece 6-7 yıl önce yeğenimle aynı yaştaydı, ve eminim birilerine benzeri sorular sormuşlardı. Aileden, okuldan, ya da çevreden 'niye'nin cevabını bildiğine inandıkları büyüklerine danışma ihtiyacı duymuşlardı. muhtemelen, aldıkları yanıta da koşulsuz inanmışlardı.

Ve onlara öğretilenlerin sonuçlarını dehşet içinde seyrediyorum.

Aklıma bu çocukları kimin yetiştirdiği sorusu geliyor. Ve tabii başkaları da:

Taşra kentlerinde özellikle yoksul ailelerin çocukları için hazırlanan cazip dersane, üniversite yurtları vb.'nin nasıl zihniyetlerin elinde olduğu bilinmiyor mu?

Oralarda çocuklarımızın kafasına nelerin sokulduğunu merak etmek zamanı hala gelmedi mi ?

Bu oluşumların kendi öğrencilik geçmişimle ölçersem en az 20 yıllık bir geçmişi varsa ki var! Gözümle gördüğümü, kanlı canlı şahit olduğumu söylüyorum.
Yoksa artık geç mi?

Ülkeme ne faydası olduğunu anlamadığım, abuk gündemler uğraşmaktan, aşırılıkların körüklenmensinden, çocuklarımızın böyle ellere duyarsızca teslim edilmesinden ne zaman vazgeçilecek?

Genç insanlara demokratik mücadeleyi öğretmek, 'Benden olmayan ölsün, hem de ben öldürüp kahraman olayım' şeklinde bir aşırılığa yol vermemek kimin elinde?

Kimin?

Ah bir bilsem...Bunları soruyor olmaktan utanıyorum!!!

 
Toplam blog
: 146
: 1061
Kayıt tarihi
: 05.12.06
 
 

Hep yazmak istedim. İnsan düşüncelerini yazıya dökünce kendi başınadır çünkü, kaygısız, katıksız ..