Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Şubat '13

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

“O” kan grubuna göre beslenme olabilir mi?

“O” kan grubuna göre beslenme olabilir mi?
 

deviantart.com


Açıkçası arkadaşlar, İstanbul’da ki Kitap Fuarında bu kitabı aldım ben.
İyi mi ettim kötümü ettim bilmiyorum da, epeydir uzağımda duruyordu. Okuyacağım kitap sıralamasına bile girememişti henüz. Bir ara gözüm ilişti de bir karıştırayım dedim. Hani şu best seller sular gibi satan kitabı.
Hani kan grubumda sıfır er haş pozitif ya…
Ciddi, ciddi kitabı önüme aldım,  bir yana defterimi, diğer yana kitabı…
Zararlı olanlar,  ne zararı olan ne de faydası olanlar ve de faydalılar diye üç ana başlık açtım.
Başladım yazmaya…

Faydalılara göz gezdirelim.
Bir kere biz  sıfırcılar avcı grubundaymışız. Avcılar da ne olur a kardeşim; et olur. Her türlü et ama doğal…
Bizim beslenme böyle, bu arada aklıma geldi, burcum da Aslan iyi mi…
Kırmızı et tüketmek farz.
Biftek başta çekiyor. Öyle de  bir oturmaya bir ızgarayı söndürmek yok, orda dur ; 140-160 gram’cık.
Tavuk eti çok nadir yiyeceğiz.
Balık her daim yiyeceğiz. Balık, balık, balık.
Bir kere sıfırcıların iyotla başı belada ki, ben bile  troid tedavisi görenlerdenim.
Haliyle iyot almak şart.
Yumurta yicez, Allah'tan yumurta…
Sebzelerden, maydanoz, karalahana, brokoli, domates
Meyvelerden, muz, erik, eriğin kurusu…
İçeceklerden, erik hoşafı, su, yeşilçay, maden suyu… Başka yok.
Ceviz, kuruyemişimiz, azar azar.
Bütün beslenmem buradakilerden ibaret.

Yasaklarım.
Biz sıfırcılar asidik bir tipmişiz. Mide çeperleri en ufak şeyden nem kapar anında asidik olurmuşuz.
Ekmek Mi? Allah korusun. Ama hertürlüsü yassak kardeşim.  Buğdaygiller silme baştan sona yasak.
İrmik, baklagiller, ekmekgiller, siyahı buğdayı, tahılı, mahılı; Asla!
Karnabahar, Lahana, salatalık, pırasa, patlıcan, patates, biber asla!
Karaçay, kahve mahve hak getire, tövbe çek, tövbe. Asidikleştiriyormuş bizleri… çeperlerimiz çok dert yanarmış bizden.
Yok öyle, kek, börek, makarna, prinç,pilav…
Öyle portakal, elma, kivi, avokado…  Hele elma, hhiii adını anma suyunun yanından geçme… mayalanırmışız.
Ahha, süt, yoğurt, hişşş ağzına biber süreriz alimallah. Süt ürünleri yassak kardeşiiim.
Fısyık, mıstık, fındık mındık yok, yoook.
Valla billa!
Eh işte iki üç yiyecekler bunlar, arada kalanların ise ne faydası, olurmuş, ne zararı, sadece karın doyurmak için kullanılabilirmiş.
Ama fazla değil.
Tabaklar küçülecek.
Zor yani…
Misafirliğe git sen, tabağı eline al; “ay arkadaşım, ben avcı gurubundanım, bu börekler, bu kekler bana fazla, sen bana bi biftecik koy” de, de bakalım. 

 
Toplam blog
: 359
: 1593
Kayıt tarihi
: 29.11.06
 
 

Deli-dolu, akıllı,  yalandan yere çamura yatan, normal değerlerde zekalı, esprili, şakacı, kendin..