Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ekim '15

 
Kategori
Eğitim
 

“O zaman kafayı yeriz!” dedi

“O zaman kafayı yeriz!” dedi
 

"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş uluslar; önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkûmdurlar.” 

Mustafa Kemal Atatürk

İstanbul’da toplu taşıma araçlarını kullanırım. En özgün yazın örnekleri, bu ortamı yaşayarak kaleme alınır kanısındayım. Duyarlı insanın gören gözleri ve duyan kulakları çok garip duyumlar alır.

Maltepe’nin yükseğinde oturuyorum. Genelde saat 10.00 sularında evden çıkıp belediye otobüslerine binerim. Bir özel üniversitenin öğrencileriyle otobüsler dolu mu dolu… Kimilerinin ellerinde telefon oynar dururlar. Kimileri o saatte uykuya dalarlar. Bir büyüğüne yer veren olur, diye beklemek saflık olur! 

Okulların açık olduğu günler hal ve gidiş hep böyle! Onlara izlerken öğrencilik yıllarıma gider ve duygudaşlık (empati) kurarım. Bizim öğrenciliğimiz saygı sevgiye dayalıydı. Yaşlılara karşı saygılı yanımızı bugün de net anımsıyorum! Bir gün dayanamadım:

-Gençler, siz saat 9.00’larda okula gidiyorsunuz ve çoğunluğunuz bu otobüslerde tıka basa saat: 10.00’larda okuldan dönüyorsunuz. Siz, bir saat ders yapıp dönüyor musunuz? Bu kısa zaman diliminde ne öğreniyorsunuz? Anne-babalarınız da sizi öğrenim görüyor, düşüncesindedirler. Ben sizi anlamakta güçlük çekiyorum. Para veren diplomayı alıyor galiba… Biz tam gün ders yapardık, dediğimde kimi öğrenciler algın algın ve hoşlanmadıklarını belli eder gözlerle bakarken birisinin verdiği yanıt  oldukça ilginçti:

-Biz, tam gün ders yapsak o zaman kafayı yeriz! Demez mi?

Sadece domatesin genleri bozulmaz. Gençlerin de genleri bozulmuş, kanısını edindim. Baktım, baktım, baktım ve şaştım kaldım! Başöğretmen M. K. Atatürk’ün o özgün sözleri kulaklarımda yankılandı:

Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş uluslar; önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkûmdurlar.

Etkilendim, duygu ve düşünceleri aktardım. Başöğretmenimiz böyle demiş, ya siz ne dersiniz?                                                              *

 

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..