Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '06

 
Kategori
Eğitim
 

'Öğretmenin doğum izni' hakkında yeni düzenlemeler

'Öğretmenin doğum izni' hakkında yeni düzenlemeler
 

Öğretmenler günü yaklaşırken doğum izni hakkındaki yeni düzenlemeleri bilmeyenlere bundan bahsedip sevindirmek istedim. Eğer son iki yılda hamile kalıp doğurmadıysanız nereden bileceksiniz? Ben de doğurduğum için haberdar oldum. İlk oğlumda doğum iznim oldukça kısaydı. Kırkımız çıktığında ben işe başlamıştım. Kırkbirinci gün işe başlamak inanın çok zoruma gitmişti. Daha kendimi toparlayamamıştım, halen emzirme ihtiyacı iki saatte birdi. Okula gidip derse girdikten sonra süt dolu göğüslerimle koşturarak eve gidiyordum. Ben şanslıyım annem bakıyor çocuklarıma ama yine de kırk günlükken bebeğimin yanından ayrılmak zor gelmişti bana.

Yeni düzenlemeler eskiye göre çok gelişmiş durumda. Eskiden doğumdan önce 3 hafta doğumdan sonra 6 hafta izin vardı. Yeni düzenlemede bu doğumdan önce 8 doğumdan sonra 8 hafta olarak düzenlendi. Hatta çoğul gebeliklerde 2 hafta da ek süre eklendi. Ancak sağlık durumu uygun olduğu takdirde doktor onayı ile memur isterse doğum öncesi 3 haftaya kadar işyerinde çalışabiliyor. Dolayısıyla çalıştığı süreler doğum sonrasındaki 8 haftaya eklenebiliyor. Süt izni de süreyle sınırlıydı. Şimdi ilk 4 ay günde üç saat sonraki 6 ay günde bir buçuk saat süt izni var. Ücretsiz izin hakkı da çoğaltıldı. Eskiden doğumdan sonra iki ay olan izin şimdi çalışan isterse doğumdan sonra 12 ay ücretsiz izin alabiliyor.

Tüm bunları www.meb.gov.tr adresinden 26/8/2004/25565 sayılı tarihli ve sayılı tebliğler dergisinden bulabilirsiniz.

Bu yenileme biz çalışan anne-öğretmenler için çok yerinde oldu. Okul idareleri bazen bu konularda yetersiz olabiliyor. Onları da bilgilendiriseniz herkes faydalanır.

Hepimizin öğretmenler günü kutlu olsun...

 
Toplam blog
: 144
: 2928
Kayıt tarihi
: 30.10.06
 
 

İzmir Cumhuriyeti'nde yaşıyorum... Sarmaşık Sanat Atölyesi'nde ebru sanatı ile uğraşıyorum. En es..