Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ekim '06

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

“Ölüm Cezası” bir ceza değil, temizliktir...

“Ölüm Cezası” bir ceza değil, temizliktir...
 

İdam, sokaklarımızın süpürülmesi, çöplerimizin toplanması gibi bir temizlik hizmetidir. Aynı zamana da kaldırım bordürlerinin boyanması, ağaç dikilmesi ve sinekle mücadele için ilaçlama yapılması gibi bir çeşit çevre rehabilitasyonudur. Ama ceza değildir.

TDK sözlüğü "ceza" için şöyle diyor:

1. Uygunsuz davranışlarda bulunanlara uygulanan üzüntü, sıkıntı, acı verici işlem veya yaptırım.

2. Suç işleyen bir kimsenin yaşantısına, özgürlüğüne, mallarına, onuruna karşı yasaların öngördüğü yaptırım.

Gördüğümüz gibi her iki madde de kısıtlamadan söz ediyor. Burada yaşam hakkının elinden alınması ile ile ilgili bir açıklama göremiyoruz. Önce dilimizi daha doğru kullanmaya özen gösterelim. Sonra “ölüm cezası verilsin mi? değil öldürülsün mü? şeklinde konuşalım.

Peki şimdi öldürülsün mü? öldürülmesin mi?

“Öldürülmesin” diyenler “ben mağdur olsaydım elerimle parçalarım” diyor. Bu tarz fikir-eylem ikilemlerini kavramakta zorlanıyorum.

Kalpleri ile değil de beyinleri ile düşünerek “öldürülsün” diyenler, bu cezanın uygulandığı ülkelerde yüksek oranda hatalı idamların yapıldığını da biliyorlar. Bu kimseler de kendi iç kargaşaları ile boğuşuyor. Kalpleri ile düşünenlerin görüşleri ise bloğumuzun konusu değil…

Yukarıdaki bilgilerle aşağıdaki sonuçlara ulaşmak mümkündür.

* Suçlunun, suçu -kayıtsız şartsız- işlediği ispatlandı ise infaz uygulanmadılır. (ki islam dini de bu konuda çok açık beyanda bulunmuş. Ölüm kararının adil bir yargılama sonrasında devlet tarafından verilmesi ile infaz uygulanabilir)
* Suçlunun, suçu -kayıtsız şartsız- işlediği konusunda en küçük bir şüphe varsa ömür boyu hapse mahkum edilmelidir. Böylece yargı sürecinde hatalı bir karar verilmiş ise ilerleyen zamanda düzeltilmesi için bir fırsat tanınmış olur.
* İnfaz yasasını tekrar düzenleyelim. "Ceza ne verildi ise o uygulansın" formatına getririlmesini sağlayalım.
* Sonsuza kadar af yasası çıkarılamaması için bir kanun çıkartalım.

Sistem, suçlunun adil yargılanacağı ve suçsuzun kısa ve uzun dönemde mağdur edilmeyeceği şekilde yeniden yapılandırılmalıdır. Yanlış mı düşünüyorum?

Bugün benim elimden ancak bu bloğu yazmak gelir. Yarın daha fazlasını yapabilecek bir pozisyonum olursa yine limitlerim doğrultusunda doğru bildiğimi yaparım.

Ne bir eksik ne bir fazla, ben aynen böyle düşünüyorum. Yanlışım varsa siz söyleyin…

 
Toplam blog
: 30
: 4628
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

1968 yılı Ocak ayında Bursa'da doğdum. Çiftçi bir babanın iki erkek çocuğundan biriyim. Askerliğim..