Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Nisan '07

 
Kategori
Siyaset
 

"On katını toplarız" – "On katı toplanır"

"On katını toplarız" – "On katı toplanır"
 

"On katını toplarız" veya "on katı toplanır". Bu ikisinin arasında çok fark vardır. "On katını toplarız" demişler, buna inanırız(1). "On kat toplanır" demek ise cesaret ister.

2003 yılındaydı. Ankara’da Kızılay’da yaya geçitlerini Büyükşehir Belediyesi kapatmıştı. Yaya geçitlerinin açılması için tepkiler oluşunca belediye başkanı "Referandum yapalım" dedi ve bir garip referandum yapıldı (2). O gün o referandum komedisinde oy kullandığım için sonra kendime hep kızdım. Zaten sonuç belliydi. Ben "açılsın" desem de "açılmayacağı" kesindi, çünkü oraya getirilmiş olanları oy kullanan herkes görmüştü. Onlar bizim halkımızdı, eğitimsizlik ve yoksulluk onları küçük armağanlara muhtaç etmişti ve karşımıza çıkartılmıştı.

Yaya geçidi için sergilenen referandum komedisi aslında ülkemizin gerçeklerimizi görmek için bir fırsat olmuştu. Oylar metrodaki alanlarda kullanılıyordu. Kızılay’a getirilenler orada bekliyorlar ve bir süre sonra semtlerine geri götürülüyorlardı. Çoğu kadınlar ve çocuklardan oluşan bir grup vardı, dağılıp kaybolmamak için elele tutuşup çember oluşturmuşlardı. Televizyonların o anı çektiklerini görmüştüm, arşivlerinde vardır.

Meydanlara kalabalıkların gelmesiyle, meydanlara kalabalıkların getirilmesi arasındaki fark böyle bir şeydir. Hiç kimse bu Cumartesi Ankara’da olanları küçümsemesin.

"On katını toplarlar" ama "on katı toplanır mı?"

(1) Cumhuriyet Mitingine AKP yorumu: Biz 10 katını toplarız! : http://www.milliyet.com.tr/2007/04/16/son/sonsiy23.asp
(2) Kızılay'da garip bir referandum. Kızılay'a yolu pek düşmeyen gecekondularda yaşayanlar, oylamaya belediye otobüsleriyle taşındı. http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=93351

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..