Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Haziran '14

 
Kategori
Eğitim
 

“Önce okulunu bitir sonra ne istersen onu yap” düşüncesi yanlış

“Önce okulunu bitir sonra ne istersen onu yap” düşüncesi yanlış
 

Çocuk futbolcu olacak, önce okulunu bitir diyorsun. O zamana kadar kazık kadar adam olacak. O yaştan sonra futbolcu mu olunur?

“Ağaç yaşken eğilir” diyen sensin. Çocuğun müziğe hevesi var. Abuk sabuk bir lise bitirecek diye çocuğun yeteneğini öldürüyorsun. Bırak küçük yaşta tınlatmaya başlasın, belki Mozart olur.

Çocuklar, anne babalarınızı dinlemeyin! Size baskı yaparlarsa mahkemeye gidin!

Çoğu bilgisiz cahil anne babalar çocuklarının hayatıyla oynuyorlar. Ressam olmak istiyorum. Resim hocası benim için “geleceğin Van Goh’u” dedi. Ne yapacağım ben liseyi bitirip ya! Yıllar sonra bende heves mi kalır?

Sevgili çocuklar/gençler Kerim Korkut cahil ve bilgisiz anne babalarınıza, eski kafalı öğretmenlerinize, çağın dışında kalmış devlet ve topluma karşı sizlerin Türkiye’de yegâne destekçisidir. Hiçbir şekilde onların sizin isteklerinize karşı hayatınızı karartan yaptırımlarını kabul etmeyin!

Ne demek ya! Kendimde yetenek görüyorum. Ben Tarkan olacağım. Sesin terbiye edilmesi gerekir. Müzik eğitimi küçük yaşta başlar. Birileri temel eğitimi 12 sene yaptı. Üzerine 4 yıl da lise. Eder 16 sene. Mozart ilk konserini kaç yaşında verdi? 30’unda da öldü zaten. 21 yaşında ben kazık kadar adam oluyorum; o saatten sonra müzik eğitimi mi olur. Korkut abi anne babalarımızın zulmünden, bu gerici tolumdan ve devletten bizi kurtar nolursun!

Ya benim mesleğim sanatım okuldan daha önemli değil mi? Ne var lan bu okulda! Bana ilkokul yeter. Ortaokul, lise, üniversite… Sonra da limon satmaya. Ben müzik eğitimi almak istiyorum. O abuk sabuk lise için harcayacağın paraya müzik hocası tut. Müzik meslek değil mi? Sen Tarkan’ın bir konserde kaç lira aldığını biliyor musun?

Türkiye’den müzik adamı, ressam, sinema oyuncusu, futbolcu vs çıkmıyormuş. Nasıl çıksın ki… Ben dünya çapında bir futbolcu olabilirim. Ama babam diyor ki “önce liseyi bitireceksin” Utanmasa üniversite de diyecek. Liseye gittiğin zaman o heves kalmıyor. Amaçlar değişiyor. Hem zaten kartlaşıyorsun. Futbolcular 12–13 yaşında seçiliyor.

Gerçekten yetenekliyseniz, ailenizi dinlemeyin. İlkokuldan sonra okula gitmeyin. 20 yaşından sonra hiçbir şey olunmaz. İlkokul, tamam. Olmak istediğiniz mesleğinize yönelin. Bırakın babanız sizi dövsün, onlar zaten dövmeyi severler. Liseyi, üniversiteyi bitirmek Allah yapısı mı ya! Zaten çocukların yetiştirilmelerinin ve onlarla ilgili kararların anne babalara bırakılması son derece yanlış. Anne babanın çocuk üzerinde söz hakkı olamaz. Annem babam ne karışır benim hangi mesleği seçeceğime ya! Ressam olacağım ve ben okula gitmiyorum!

Sevgili anne babalar, öğretmenler, çocukların büyükleri; çocuğun yeteneği varsa küçük yaşta yetişmesi için önayak olun. İlla da okuyacaksın diye ısrar etmeyin. Çocukların içindeki cevheri öldürmeyin. Müziğin, resmin, sporun, sinemanın eğitimi küçük yaşta başlar. Siz hiç değilse liseyi bitireceksin dediğiniz zaman tren kaçmış oluyor.

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..