Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '13

 
Kategori
Güncel
 

‘Onun Orgeneral’i, benim hiçbir şeyim’

‘Onun Orgeneral’i, benim hiçbir şeyim’
 

cnnturk.com.tr'den


Dün akşam (28 Ocak), CNNTÜRK-Aykırı Sorular’da, sevimli Prof. Celal Şengör vardı.

Şengör, depremlerle ilgilenen bir “jeofizik” hocası olduğu halde, programda daha ziyade “Orgeneraller” konuşuldu.

Maşallah, Hoca, Orgenerallerle pek sıkı fıkı... Bir Orgeneral, kendisini telefonla aradığında “Emret Komutanım” diye söze başlarmış!

Şengör Hoca, Orgeneralin aşağısına hiç inmiyor...

Eh, tabii bu kadar ünlü bir profesör, Binbaşı emeklisiyle ahbap olacak değil ya!

Gerçi, çok şükür, bizi de arayan profesörler çıkıyor arada... Yalnız onlar Şengör kadar meşhur değil... Bir de bana “Emret Komutanım” demiyorlar... Ekseri, “Abi” diye hitap ediyorlar... Sağ olsunlar...

Neyse, işi şahsileştirmeden mevzuya dönelim...

x   x   x

Papyonlu profesörün, gayet rahat bir biçimde “Emret Komutanım”ı açık etmesi, sunucuyu pek şaşırttı. Doğrusu, ben dahi şaşırdım. Enver Aysever, sadece şaşmadı, bayaa bi bozuldu da.

Tam bu esnada reklam zamanı gelmiş...

Aysever, reklamlara giderken dedi ki: “Şimdi reklama giriyoruz, dönüşte Hocama, onun Orgenaral’i, benim hiçbir şeyimi soracağım”!

x   x   x

İFRAT VE TEFRİT

Bu olsa gerek!

Bir profesörün, telefona “Emret Komutanım” diye cevap vermesi aşırı abartılı değil mi?

Aslında, burada, belki bir samimiyetin, yakınlığın yansıması, belki biraz nükte, biraz sevinç işareti var... Fakat bunu tepkiye sebep olacak şekilde dünyaya ilân etmeye ne lüzum var!

Öte yandan, sunucunun tepkisi çok daha itici, değil mi?

“Benim hiçbir şeyim”!

Bu ifadede bir aşağılama çabası, bir öfkeyi dışavurum göze çarpıyor!

Bunlar “demokratlığı” da kimselere bırakmıyorlar...

Demokrasinin beşiği olan bir İngiltere’de, bir Fransa’da böyle bişeye şahit olabilir misiniz?

Bir Prof., Orgenerallere “Emret Komutanım” diye hitap edecek... Bir sunucu da, Orgeneral için “Benim hiçbir şeyim” diyecek!

Mümkün mü?

Kendilerine yakıştırırlar mı?

Bizimkiler yakıştırıyor!

x   x   x

TÜRK

Hangi cemiyyet olursa girme, taktırma yular,
Goncası milliyetin ağyâr elinde tez solar...
Hür yaşa, bak yadigârı ceddinin şu ordular,
Karşısında İtilâf orduları zor durdular.

Neyzen TEVFİK

 
Toplam blog
: 1412
: 1241
Kayıt tarihi
: 04.06.10
 
 

Ücret karşılığı hiçbir yerde çalışmıyorum. Sandıklı'da doğdum. Kuleli Askerî Lisesi, Kara Harp Okul..