Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Aralık '08

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

"Ortak Akıl"ve "Ortak Akıl-dışı"

"Ortak Akıl"ve "Ortak Akıl-dışı"
 

"Şahane mazlumların yüceltilmesi, sonuçta, onları mazlumlaştıran şahane sistemin yüceltilmesinden başka bir şey değildir." Thedor Adorno *

Bir söz söyledim.

ve Sen öldün.

Sustum

ve Sen öldün

Bir şey yaptım

ve Sen öldün.

Hiçbir şey yapmadım

Sen yine öldün.

Seyrettim

ve Sen öldün.

Düşündüm

ve Sen öldün.

İsyan ettim

ve Sen öldün


Sen ölmeden
Sen ölürken
ve Sen öldükten sonra

Sordum: “Neden?”

Bu akılsızlığın hiçbir akıllı yanıtı yok

Çünkü Gerçek herkesten önce öldü.

Bundan ki Ölüm nedeninin hiçbir önemi yok.


Öldüğün için

Sen haklıydın ben haksız

Dedim.

Ve Ben öldüm.

Şimdi ben de haklıyım.

artık eşitiz
artık kardeşiz
ve artık özgürüz

peki mutlu muyuz?

mutluysak neden hala ölüyoruz?

mutlu değilsek neden hala savaşıyoruz?

“ORTAK AKIL: ASGARİ DELİLİĞİMİZİN ORTAK PAYDASINDA BULUŞMAK”.

Gerçeğin ve doğrunun olmadığı bir kaosta

deliliğin de aklın da hiçbir anlamı yoktur.





B.A.

* Theodor W. Adorno, Minima Moralia, Çev. Orhan Koçak-Ahmet Doğukan, Metis Yay., s. 29, 1998.

 
Toplam blog
: 121
: 2834
Kayıt tarihi
: 09.07.06
 
 

Başkentte doğmuşum ve orada gidilecek tüm okullara gitmişim: ODTÜ-Psikoloji ve Ankara Üni. İletiş..