Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Eylül '13

 
Kategori
Siyaset
 

‘Paket’te bunlar mı var-Gerçekleşecek mi?

‘Paket’te bunlar mı var-Gerçekleşecek mi?
 

pixabay.com'dan...


Her ne kadar, iktidar, “Demokratikleşme Paketi”ni 30 Eylül’de açıklayacağını söylese de; “içeriği” haftalardır tartışılıyor!

“Paket” açılmadan nasıl tartışılıyor?

Sızdırılmış!

Konuşulanlardan anladığımıza göre içinde şunlar var:

-  Anadilde eğitim…

-  Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da bazı yerleşim birimlerine Kürtçe adlar verilmesi…

-  Polise sivil denetim gelmesi (nasıl olacak ve ne demekse?)…

-  Kamuda başörtüsünün serbest bırakılması…

- Türk Ceza kanunu (TCK) ve Terörle Mücadele Kanunu (TMK)’nda değişiklikler ve bu kapsamda pek çok maddenin suç olmaktan çıkarılması; dolayısıyla binlerce davanın düşmasi, ve tutuklunun tahliye edilmesi…

-  Siyasî partileri kapatmanın zorlaştırılması…

-  Cemevlerine hukukî statü verilmesi…    

-  Seçim barajının düşürülmesi…

Şimdi!

1. Hal böyleyse, eğer “paket”, kamuoyunda tartışılan bu maddeleri içeriyorsa, yani bütünüyle sızdırılmışsa, Hükümete açıklayacak bişey kalmamış demektir!

2. Bununla beraber, yine de iktidara çok önemli bir iş düşüyor: Mühim olan “paket”in açıklanması değil, mühim olan, bu vaatlerin “gerçekleşme potansiyeli”… Paket, artık, fiilen açıklandığına göre, iktidara düşen, bu maddelerin ne zamana kadar hayata geçirileceğini söylemek… Bir takvim vermek…

Meselâ; bu maddeler yerel seçimlere kadar uygulanabilir hale gelecek mi?

İlgili yasal düzenlemeler yılbaşına kadar yapılacak mı?

Bendeniz, “seçim barajının düşürülmesi”ni,

“TCK ve TMK’nun demokratikleştirilmesi”ni,

“Cemevlerine hukukî statünün verilmesi”ni mucize gibi görüyorum.

Eğer, AKP, bunları gerçekleştirirse samimi bir “demokrat” olduğunu kanıtlamış olur.

O vakit bu partiyi çok beğenirim.

Bu düzenlemelerin olduğuna inanmak istiyorum ama inanamıyorum. Bana tartışılanlar hayal ürünü gibi geliyor…

Çok kısa sürede anlaşılır hayal mi, gerçek mi?

İnsan sabırsızlanıyor!

x   x   x

DAM ÜSTÜNDE SAKSAĞAN

Bugün yarın diyerek insanı avuturlar,

Lades değil ki bu, sonradan unuturlar,

Efendimiz, beyimiz diyerek uyuturlar…

Köprüyü geçesiye ayıya derler dayı,

Dam üstünde saksağan vur beline kazmayı!

Aziz NESİN

 
Toplam blog
: 1412
: 1241
Kayıt tarihi
: 04.06.10
 
 

Ücret karşılığı hiçbir yerde çalışmıyorum. Sandıklı'da doğdum. Kuleli Askerî Lisesi, Kara Harp Okul..