Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mayıs '16

 
Kategori
Güncel
 

‘Paran kadar konuş’

‘Paran kadar konuş’
 

60saniye.net'ten...


Bunu bizim kültürümüze sokan kişinin atalarına rahmet!

Bu kadar isabetli ve bu kadar faydalı “öz söz” dünya edebiyatında bile nadiren bulunur.

Evet, herkes “parası kadar” konuşmalı!

Gerçi, biraz “komünistçe” bir kural… Konuşmayı, hatta “ifade özgürlüğü”nü sınırlıyor…

Lâkin öte yandan, “çok konuşmak isteyen çok para kazanmalı” çıkarımını getirdiği ve paranın önemini vurguladığı için de gayet “liberal” bir ilke…

İnsan parası kadar konuşmalı…

Bilhassa cep telefonlarında…

Cep telefonu piyasasında iki temel tarife var:

FATURALI ve FATURASIZ hat…

“Faturalı hat” ne demek?

“Kardeşim, ben istediğim kadar konuşurum. Çünkü param çok. Benim konuşmamı kimse sınırlayamaz. Aybaşında faturayı yollarsın, neyse bedeli öderim.” demek!

“Faturasız hat” ne demek?

“Arkadaş, benim param sınırlı… Ben az konuşacağım. Konuşmamın sınırını da baştan belirliyorum… Ayda 23 liralık. Buna internet kullanımım da dâhil. Bakın, sayın GSM yetkilileri, benim kullanımım 23 lirayı aşarsa veya bir aylık süre dolduğu halde hattıma TL yüklemezsem benim konuşmamı, internetimi kesin. Ben kat’iyen limit aşımı veya borçlanmak istemiyorum.” demektir.

Peki, GSM şirketi denilen, cep telefonu şirketi buna uyuyor mu?

Uymuyor!

Bikere, bu şirketler, “faturasız hat”ları hiç sevmiyorlar… Bütün faturasız hatları, “faturalı”ya çevirmek için her türlü yolu kullanıyor, sizi çekmeye çalışıyorlar. Olmadı; o vakit, iyilik meleği haline gelip, sizin hattınız kesilmesin diye tarifenizle oynuyorlar.

Misal; tarifeniz, “süre veya kontör bitince kesilen” tarife… Bunu alıyor şirket, “bittikçe dolan” diye bir tarifeye çeviriyor. Evet, ay dolunca, para yatırmadığınız halde hattınız kesilmiyor ama neyin karşılığında? Astronomik ücretler karşılığında… Bir ayda ödediğiniz kadar bedelden çok daha fazlası bir gecede sizden tahsil edilmek, sizi borçlandırmak suretiyle…

Bu iyilik meleklerine soruyorum: Kontörü (veya TL’sı) bittiği halde, onun internet veya konuşmasını kesmeyince, bu hattın FATURALI’dan ne farkı kalıyor?

Arkadaş, faturasız hat, “bittikçe dolması” için değil, “bitince durması” içindir. Bunu siz de pekâlâ biliyorsunuz… Ama kahrolasıca astronomik kâr hırsınız vicdanınızı kör ediyor. Bunu düzeltinceye kadar sizinle uğraşacağım.

x   x   x

OKUYUCUYA UYARI

Dikkat etmişsinizdir; akıllı cep telefonlarının şarjı bir gün bile dayanmıyor. Çünkü internet sürekli harcıyor. Tabii internet kotanızdan da harcıyor. Eğer kotanız yok ve MOBİL bağlantınız açıksa, internet tüketiminiz bir gecede 30 TL gibi anormal bir rakama ulaşabiliyor.

Tavsiyem; mobil internet bağlantısını, kullanacağınız zaman açmak, işiniz bitince kapatmak… Geceleri ise mutlaka kapatmak… Böylece, hem cep telefonunuzun pil ömrü uzar, hem de aşırı kazık “fatura” gelmesinin önüne geçebilirsiniz.

Bu arada, tarifenizi sık sık kontrol etmeli, değişiklik olup olmadığını anlamalı buna karşı tedbir almalı, GSM şirketini uyarmalısınız. Aylık süre sonlarını da takip etmeli, “bittikçe dolan” gibi dolduruşlara gelmemelisiniz.

 
Toplam blog
: 1412
: 1241
Kayıt tarihi
: 04.06.10
 
 

Ücret karşılığı hiçbir yerde çalışmıyorum. Sandıklı'da doğdum. Kuleli Askerî Lisesi, Kara Harp Okul..