Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '10

 
Kategori
Eğitim
 

"Parasız eğitim!" mi?

"Parasız eğitim!" mi?
 

Parasız eğitim hakkımızdır!


Bir öğrencinin bu konudaki fikirlerini öğrenmek istersiniz sanırım.

Ben Lise 1 öğrencisiyim. Bulunduğum okula, okullar açılmadan 1 hafta önce yapılan "Ek Yedek Yerleştirme Dönemi"yle girdim. Kayıt için istenenler;

-4 top kağıt

-300 TL kayıt parası.

"Tamam" dedik ve okula gittik, istediklerini verdik. Makbuz verilmedi. Hadi bunu geçtim, kayıtta dediler ki: "Bu paraya öğrencinin fotokopileri vs. dahil, sene içinde sizden bir daha para istenmeyecek ve yabancı dil kitabı şu ana kadar okulumuzda hiç aldırılmadı."

Biz de içimiz rahat bir şekilde yaptırdık kaydımızı fakat sene başlayınca...

Miktar vermek ne kadar doğru olur bilemem ama...

Öncelikle ilk dönem 25, ikinci dönem 25 olmak üzere toplamda 50 TL katkı payı ya da onların deyişiyle "fotokopi parası" istendi. -Ki kayıtta bu paranın sadece üst sınıflardan alındığı söylenmişti.- Arından senede toplam 6 deneme sınavı için 32 TL. Daha sonra devletin gönderdiği yabancı dil kitapları yetersiz bulundu ve 90 TL'ye yabancı dil kitabı alındı. Aynı zamanda kayıtta bağışladığımız kağıtlar kayda geçmemiş ve tekrar 4 top kağıt veya 20 TL istiyorlar. Ha tabi bir de eksik olur mu, 5 TL spor parası.

Şimdi size soruyorum o zaman, "parasız eğitim" diye bir şey var mı gerçekten? Tabii ki hayır. Tamam, lise zorunlu değil, istersem okumam ama ileride aç kalmamak için mecburen okuyorum. Okula ulaşım, okulda yenilen yemek ve tüm bu masraflar bir öğrenciye ne kadara patlıyor biliyor musunuz? 3 çocuk isteyen Sayın Başbakanım, asgari ücretli bir işçi bu şartlarda nasıl 3 çocuk okutur bana anlatır mısınız?

Yaşamak da, okumak da zor bize. Çok şükür birçoğumuz okuyabilecek kadar imkana sahibiz fakat ailesinin yiyeceğinden kısan, çok zor şartlarda bu paraları vermek "zorunda" olan aileler... Çocukları okusun iş sahibi olsun diye... (Gerçi malum artık eğitim almış insanlar da işsiz de...)

Merak ettiğim bir şey daha var, toplanan paralar nereye gidiyor? Bir öğrenci için harcanmıyor bu paralar. Bir öğrenci 4 sene boyunca o okulda 4 top kağıt harcamaz efendim...

Çoğu öğrenci arkadaşım bunun farkında değil, anne baba nasıl olsa ödüyor fakat ben farkındayım. Ben "parasız eğitim" istiyorum. Ve bu benim hakkım! Gerçekten söz veriyorum, siz bana yardım edin, eğitimime destek verin, ben de çalışıp vatanıma milletime faydalı bir vatandaş olayım...

 
Toplam blog
: 313
: 1350
Kayıt tarihi
: 21.03.07
 
 

1996'nın ilkbaharının dünyaya getirdiği birçok çocuktan biriyim. Milliyet Blog'da yazmaya yaşım h..