Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Kasım '17

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
1059
 

"PKK'nın Yönetim Merkezi" Kandil'e Girilecekse, Girilsin... Bu İş Uzadıkça Uzadı... Bitsin Artık...

"PKK'nın Yönetim Merkezi" Kandil'e Girilecekse, Girilsin... Bu İş Uzadıkça Uzadı... Bitsin Artık...
 

Umarım, 21 yıl önce Genelkurmay Başkanımızın dediği gibi bu iş "üç ay içinde" biter.


...ANCAK, BU KEZ, "KESİN SONUÇ ALMAK" İÇİN, HAVA HAREKATINDAN SONRA "KAPSAMLI BİR KARA HAREKATI" YAPILMALIDIR...

Her Milli Güvenlik Kurulu toplantısının sonunda, "Terörle mücadelemiz kararlılıkla devam edecektir", açıklamalarını duymaktan bıktık....

İçişleri Bakanı (Süleyman Soylu), birkaç gün önce, "Kandil'e gidip oturacağız... Sınırın 25 kilometre ötesindeki kampların hepsini tarumar edeceğiz"(1)   dedi.  

Şu anda, başta Silahlı Kuvvetlerimiz olmak üzere diğer güvenlik güçlerimizin PKK üzerinde, önceki dönemlerde olduğundan daha fazla etkili olduğunu kabul ediyorum... Ama, bitsin artık... Netice alınsın ve bu iş kapansın...

*

PKK'YI "İSTERSEK ÜÇ AYDA BİTİRİRİZ" DEDİK...

Bu sözü ettiğimizden bu yana 21 yıl geçti, bitiremedik... Ama, verdiğimiz şehitlerimizin sayı katlanarak arttı... Vebali, bu sözü edip de gereğini yapmayanlarındır...

90'lı yıllardan bu yana, "dağları, ovaları" bombalayıp duruyoruz... Dağları düzleştirdik, ovaları kıraç hale getirdik... Güneydoğu Anadolu'nun fiziki coğrafyasını değiştirdik adeta...

Zamanın Genelkurmay Başkanı, 31 Ekim 1996'da, "PKK terörü" ile ilgili olarak şu açıklamayı yapmıştı: "Bir asker öldüğü zaman ben bin kere ölüyorum...'İSTERSEK ÜÇ AYDA BİTİRİRİZ'. Ama, insan hakları, uluslararası hukuk ve kurumlara özen gösterdiğimiz için yavaş ilerliyoruz... Dünyanın gözü üzerimizde. Bunu dikkate almadan olaya yaklaşırsak, kurunun yanında yaş da yanar" (Milliyet Gazetesi ve diğer gazeteler. "İstersek Üç Ayda Bitiririz" manşeti Milliyet Gazetesi'ne ait).

Ve gereken yapılmadı... Ya da yapılamadı...

Bu nedenle, iki yıl önce, bu konuyu işleyen bir bloğumun başlığını, "Büyük İdealler için, demokrasiden ödün vermek anlamlı görülebilir mi?" şeklinde belirlemiştir... Bu düşüncemi ya da görüşümün hala arkasındayım.

Bu arada, Türkiye'yi böyle bir girişim için haklı gösterecek bir durum da vardı... Çünkü, 90'lı yıllarda, Güneydoğu Anadolu dağlarını "yaşam ve eylem alanı" olarak parselleyen PKK teröristlerine, ABD'nin, helikopterlerle ve paraşütlerle "araç, gereç, silah ve mühimmat" attığının da bilinmesini isterim...

*

ARADAN 21 YIL GEÇTİ... BİZ, BOMBALAMAYA DEVAM EDİYORUZ... PKK'LILAR ÖLÜYOR... BİZ ŞEHİTLER VERİYORUZ...

Bu arada, bilmem kaç kere Kandil'i bombaladık ve bilmem kaç kez MGK toplandı... Değişen hiçbir şey olmadı...Yine, her toplantıdan sonra "Terörle Mücadele" konusundaki "kararlılığımızı" tekrarladık durduk...

2015 yılında, kesin denilebilecek bir kararlılık açıkladık, "kararlıyız, PKK, silahlarını toprağa , üstelik de bizim gösterdiğimiz yere gömmeden ve üstüne beton çekilmeden bu iş bitmeyecek"(2) gibi iddialı sözler ettik. Bunun üzerinden de iki yılı aşkın bir zaman geçti...Ama, "kesin sonuç alabilecek" bir harekata geçemedik...

Bu arada, PKK'ya ciddi zararlar verdik...İ ki yıl içinde, geçen  diğer iki yılların çok üzerindeki sayıda  "PKK'lıyı  ölü ve yaralı" olarak saf dışı bıraktık... Ama şehitlerimiz de gelmeye devam etti...

"İstersek PKK'yı üç ayda bitiririz" diyen Genelkurmay Başkanımızın gibi, "bir askerimiz şehit olduğu zaman ben de bin kere ölüyorum"...

Bu iş bitsin artık...

*

MUHAREBEDE KESİN SONUÇ SÜNGÜNÜN UCUNDADIR... BUNUN İÇİN "KARA HAERKATI" ŞARTTIR...

Şimdiye kadar, Kandil ve Kuzey Irak'taki PKK kampları, "siz deyin elli, ben diyeyim yüz" kez jetlerimiz tarafından  bombalandı... İstenirse, bin kez bombalansın; bu şekil yalnızca "hava harekatı" ile, "kesin sonuç almak" mümkün değildir... Kesin sonuç almak için, hava harekatının ardından bir "kara harekatı"nın yapılması gerekir...

Bu harekat, Kandil'in Kuzey Irak'taki diğer PKK kampları ile irtibatını kesmek için, Kandil'e ve Kuzey Irak'taki PKK kamplarına aynı zamanda yapılmalıdır...

Kuzey Irak'taki kamplara kara hareketi sürerken, hava kuvvetlerine ait bombardıman uçakları ile iyice yumuşatılan Kandil'e de, bir "hava indirme harekatı" düzenlenebilir...

Bu harekatın, İran ile koordineli bir şekilde planlanması ve icrası ise, hem harekatı kolaylaştırır ve hem de başarısını kesinleştirir...

"Zafer süngünün ucundadır" sözü, boşuna söylenmemiştir...

*

SON DEYİŞ...

Ve bu harekat, en kıs zamanda yapılmalıdır... Yani kış bastırmadan... Çünkü dağdaki PKK'lların çoğu, kışı geçirmek için bölgedeki köylerine ya kendi evlerine ya da yakınlarının evlerine dönecektir...

Örneğin, öldürülen PKK'lıların cenaze törenlerine katılanların bazıları, sempati duyduğu PKK'lı kimi teröristleri kışı geçirmeleri için evlerinde barındırabilirler... 

Bunun için acele etmek lazım...

Türkiye, 2018 yılına PKK'sız girmelidir...

*

ÖNGÖRÜM...

Denenmiş denenmez...Hele hele, denenmişler başarısız sonuçlar vermişe, hiç denenmez... Bu ülkede, Türkiye'de, 1984 yılından bu yana, 1999-2004 ve 2013-2015 yılları arasında, PKK ile iki kez "ateşkes" ilan edildi... Arkasından gelen "çözüm ve barış" süreçleri de işe yaramadı...

Bu süreçlerde, 7 bin 200(asker, polis, köy korucusu) ve 6 bin 742 sivil vatandaş can verdi, şehit oldu... 22 bin 374 PKK'lı da öldürüldü...

Ama, bu sefer öyle olmayacak... Kimse, "ateşkes ve barış süreci" falan beklemesin... Devlet, "olması gerekeni yapacak"...

Aynen, 15 Temmuz Darbe girişimi sonrasında yaşanan sürecin bir tekrarı başlayacak... PKK'nın, silahsız destekçileri de sorgulanacak ve hak ettikleri cezayı alacaklardır...

PKK, yandaşları ile birlikte, Türkiye'nin gündeminden çıkacak ve tarihin kirli sayfalarında yerini alacaktır.

Bekleyelim ve görelim...

 

cdenizkent

 

----------------------- :

(1) Milliyet.com.tr>>Siyaset>> Haber, "Kandil'e gidip oturacağız", 15 Kasım 2017

(2) SON DAKİKA>> Güncel>> Haber, 11 Ağustos 2015

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Son derece güzel bir yazı fakat barış kapısı da açık olmalı...

Kerim Korkut 
 21.11.2017 11:48
Cevap :
Merhaba Kerim Bey... Kaç defa barış kapısı açıldı. Ama girmesi gerekenler girmedi; girmek isteyenler de engellendi...Bu sefer kapı falan yok..."Tek vatan, tek devlet, tek millet ve tek bayrak"...Bunun açılımı, bana göre "farklılıklar ile birlikteliktir...Bu sefer, bu denenecek...Teşekkürler ve selamlar.  21.11.2017 17:38
 

Sayın cdenizkent; terörle mücadele bir çok farklı parametreye bağlı bir mücadeledir. Askeri kanadı ise bu parametrelerden sadece biridir. Sadece Askeri operasyonlarla terörün bitirilemeyeceğine eminim diyebilirim. Bu topyekun bir mücadele. Yediden yetmişe herkese iş düşüyor. Çok basit bir örnek verecek olursak kaçak sigara mevzuu. Sigara sektörünün %30'unu kaçak tütün mamülleri oluşturmakta ve bu pazar PKK'nın kontrolünde. Yani sigara içen her 10 kişiden 3'ü kaçak sigara içmekte. Ne acıdır ki terörle mücadelede görev yaptığım zamanlarda operasyonlara çıkan personelin yarısından fazlası çantasına kaçak sigara stoğu yapardı. Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu. Sigara sektörünün pazar büyüklüğünü düşünecek olursak muazzam bir gelir sağlamakta PKK. Ayrıca kandil bölgesine hava indirme harekatı yapılması teknik olarak mümkün değildir. Hava indirme harekatında paraşütçü personelin atımı için büyük düzlükler gerekmektedir.İnşallah bir gün bitecek.Ukalalık ettiysek affola. Saygılarımla...

Özkan Sarı 
 20.11.2017 21:00
Cevap :
Merhaba Özkan Bey...Yorumunuzda değindiğiniz konulara PKK ile yazdığım bazı bloglarda değindim. Örneğin,bunlardan şu anda aklımda gelen PKK'nın, uluslararası uyuşturucu organizasyonun en büyük halkalarından biri olduğunu vurguladığımdır...PKK'yı, silah tüccarlarının en önce gelen müşterilerinden biri olduğu da gerçektir(Amerika'nın yaptığı araç, gereç, silah ve mühimmata ilaveten)...Bu sefer devletin, kesin sonuca gitmeden bu işi bırakacağını sanmıyorum... Kuzey Irak'taki PKK kamplarının ve Kandil'in arazi yapısını pek bilmiyorum; ne gittim ne de gördüm...Ancak, TSK'da "Dağ Komanda Tugaylarının" ve "Hava İndirme Birliklerinin" olduğunu biliyorum. Bunların he türlü araziye inme ve harekat yapma kabiliyetlerinin de de olduğunu sanıyorum. Bu birliklerdeki paraşütçüler yalnızca düz araziye inerlerse,"yamaç paraşütçülerden" ne farkı kalır ki?... Bu konuların uzmanı falan değilim; düşüncenizi belirtmek neden ukalalık olsun ki?...Teşekkürler ve selamlar.  21.11.2017 9:49
 

PKK'nın sadece pkk olmadığı Amerika olduğu,Almanya olduğu tamamem açığa çıkmışken savaşımızın bunlarla olduğu da kesinleşti deniz bey...Kandilde bitirsek bile Kuzey Irakta bi süre daha olabilirler..Amerikayı bozguna uğrattığımız gün bunların alayı da bitecektir...Inşallah o da yakındır...Selamlarimla...

ali açıköz 
 20.11.2017 12:42
Cevap :
Merhaba Ali Bey...Düşüncenize katılıyorum...PKK'yı Türkiye'den kovalasak bile Kuzey Irak'ta kalacaklarını ben de düşünüyorum...Belki ilerde orası da temizlenir...Teşekkürler ve selamlar.  21.11.2017 8:22
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 907
Toplam yorum
: 2394
Toplam mesaj
: 64
Ort. okunma sayısı
: 1314
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimi İstanbul'da tamamladım. İstanbul Üniversitesi'nde..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster