Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Kasım '15

 
Kategori
Güncel
 

"Rusya’nın Doğu Akdeniz’deki çıkarları“ ne demek; bir ülkenin kendi toprakları dışında çıkarı olamaz

"Rusya’nın Doğu Akdeniz’deki çıkarları“ ne demek; bir ülkenin kendi toprakları dışında çıkarı olamaz
 

Rusya’sı, Amerika’sı, Çin’i kalkıp ta buralara gelmişler. Sen git bakalım Amerika’nın, Rusya’nın, Çin’in kıyılarına. Gelmekle kalmıyorlar, yerleşip üs kuruyorlar. Bir ülkenin kalkıp dünyanın öbür başına gitmesini ben hiç anlamıyorum. Ege’de, Akdeniz’de Amerikan Rus gemileri… Uluslararası suları sadece bazı ülkeler kullanıyor. E Türk gemileri de gitsin Kamçatka açıklarına ya da Florida sahillerine demir atsın. Ne mi yapacağız? Sana ne, sen burada ne yapıyorsan biz de orada onu yapacağız!

Siyasetim uyuşmasa da söylediği “Dünya 5’ten büyüktür” sözü nedeniyle sayın cumhurbaşkanını alkışladım. Güçlü olmanız her şeye hakkınız olduğu anlamına gelmez. Ne işiniz var sizin orada burada. Ben Türkiye’nin başında olayım yanımdan yöremden böyle vızır vızır savaş gemileri geçsin tehdit sayarım!

222 ülke 5 devletin tasallutu altında. Hiçbir ülkenin askerleri kendi toprakları dışına çıkamaz. Ne demek Amerika Afrika’nın bilmem neresine üst kurdu, asker çıkardı. Korunması gereken ülkeler varsa bunu BM yapmalı. Elbette ticaret nedeniyle geçişler normal.

Bazı ülkeler dünyayı kendi toprağı gibi kullanıyor. Örneğin dünyanın her yeri sanki Amerika’nın. İstediği yere gidiyor, üs kuruyor, asker çıkarıyor… Böyle şey olmaz ki. Valla benim ülkemin etrafında böyle şeylere izin vermem!

“Rusya’nın Suriye’deki çıkarları” Söze bakar mısın? Ne çıkarı ya, adamın toprağına ortak mısın? E benim de Sibirya’da çıkarım var. Doğalgaz var, bir menfaatim olur belki. Ben de oraya üst kurayım. Yapabilir misin? Onlar nasıl yapıyor peki? 5 devlet karşısında 217 korkak devlet yüzünden. Dünya bir yana Amerika Rusya bir yana. Büyükler büyük olduğu için değil küçükler küçük olduğu için böyle. Ne abartıyorsunuz ya! Birini Vietnam’da ötekini Afganistan’da gördük. Aldılar derslerini gittiler! Benim hakkım olmayan bir şey başkasının da hakkı değildir. Ben Teksas’a üst kuramıyorsam o da İncirlik’e uçak indiremez. Bu tür angajmanlar yapanlar için vatanı satmaktır, vatana ihanettir!

Amerika’nın, Rusya’nın kendi ülkesine ihtiyacı yok ki, dünya zaten onların… Ben Türkiye’nin yetkilisi olayım BM’yi ayağa kaldırırım valla! Savaşmış, ülkeleri özgürleştirmekmiş, yardımmış, barış gücüymüş hepsi hikâye bal gibi sömürgecilik. Ben bu coğrafyada Amerikan askerlerinin varlığından rahatsızım, gitsinler Pentagon da mıntıka temizliği yapsınlar. Cumhurbaşkanıyla siyasetimiz farklı ama bu konudaki çıkışlarını alkışlıyorum.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..