Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Şubat '14

 
Kategori
Şiir
 

"Şah boylum"

"Şah boylum"
 

“Masmavi göküyle hiç Bodrum’a benzemez Bodrum”


 - Halikarnas Balıkçısı’nın Bodrumlu çocuklara yanıtı-

 

“Kerimoğlu eşkiyalık ediyor

 Tüp tüp etsin zenginlerin yüreği

 Şah boylum !.. Şebboy çiçek başında”

*

 

“Mektup yazmış Bodrumlu çocuklar

Tanımak istiyorlar beni

Uğraşırken eftenpüften işlerle

Gecikti yanıtım nedense”

*

İngiliz üniversiteleri olsa da eğitimim

Kendi kendini eğitmesidir aslı insanın

En hızlısı, en sevgilisi

En sevinçlisi Bodrumludur yıllarımın.

*

Gezdim köyleri yaya yapıldak

Yalıkavak’ta güneşle denizi buluşturdum kan-kırmızı

Türküler söyler kulaklarımda koyların adları

Mavilere boyanmıştır denizleri

Gökovasıyla, Çatal adalarıyla

Gönül bağladım balıkçılığa

Uzanmak için boydan boya denizlere.

*

“Saburluk çiçek açar yedi metreye gelince

Ne zaman aklında kurmuştur

…böyle çiçek açmaya saburluk ?”

Ben mi seçtim denizi

Yoksa deniz mi seçti beni ?

*

Kuraklığı seven bitkiler ister Bodrum

Kuraksever bitki getirttim İstanköyden

Yasemin.

İzin belgesi yoktur diye

Merasimle denize attılar resmi adamlar

Kaybolup giderken denizin dibinde yaseminler

Yaşardı gözlerim, kendi acı suyunda

Çelik gibi dövüldü gönlüm

Yüzlercesini diktim bahçelere, kırlara

“Bir gün onların da  gölgesinde oturacağı ağaçları

*

Sevinçli bir anıdır tüm Bodrum

Bir mimoza takmak için Bodrumlu esmer kızın saçlarına

Paris’den tohumlar getirip ektim sokaklarına

Bir  tören sırasında yıllar sonra

Bodrumlu kızların saçlarında mimoza çiçekleri …

Haykırdım yürekten :“yaşayın çocuklar

En güzeli, en sevileni

Bodrumludur yapıtlarımın

*

Beni görmek istiyor muşsunuz

“Beni de görmeyin daha eyi

Bodrum deyimiyle

“Çakallaştık yani moruklaştık”

Unutmayın

“Masmavi göküyle hiç Bodrum’a benzemez Bodrum

 

T. Ayhan ÇIKIN

İzmir, Aralık 2013

 

 
Toplam blog
: 174
: 482
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

Şair ve bilim insanı (Tarım Ekonomisi). 1 Ocak 1946, Muğla doğumlu. 1968'de asistan olarak girdiğ..