Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Haziran '13

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

"Sakarya Yenikent Devlet Hastanesi" ölmüş, ağlayanı yok

"Sakarya Yenikent Devlet Hastanesi" ölmüş, ağlayanı yok
 

Üzerimde 'buruş buruş' bir önlük, başımda bone... Koridorda olup bitenlere bakınıyordum. - Neler mi gördüm?


Avrupa Yatırım Bankası'ndan sağlanan krediyle yaptırılan ve Mayıs 2005'de hizmete giren Sakarya Yenikent Devlet Hastanesi'ndeydim.
- Sağlıkta çağın nara şeklinde atıldığı zamanlar...

Hiç unutmam:
Ameliyat sıramı yaklaşık 4 buçuk saat beklemiş, daha sonra da; ameliyat olmadan tasımı tarağımı toplayıp ayrılmıştım hastaneden.

Üzerimde 'buruş buruş' bir önlük, başımda bone...
Koridorda olup bitenlere bakınıyordum.
- Neler mi gördüm?
Hepsini yazamam.
İşte bir kaçı:

Hemşireler; kendilerine sorulan sorunun cevabı için sanki ağızlarına kira istiyordu.
- Asık suratları cabasıydı...
Hasta bakıcılar ameliyathaneye götürdükleri hastaların üzerine o malum "yeşil" bez parçasını birinden alıp, bir diğerinin üzerine örtüyordu.
- Hijyen uğruna(!)
Özel güvenlik elemanları etrafta "maşallah" doktordan çok doktor gibiydiler.

Diledikleri odalara girip, diledikleri gibi dolanıyorlardı.
- Yani emin ellerdeydik(!)
Kısacası mı?
- "Kimin eli kimin cebinde"ydi, bulamamıştım...

"Hiç unutamadıklarım" arasında yer alan bu olayın üzerinden yaklaşık 1 buçuk yıl geçti.
(Detay: http://blog.milliyet.com.tr/sakarya-yenikent-devlet-hastanesi--bir-gunun-hikayesi-/Blog/?BlogNo=335167
)

- Haksız mıyım?

* * *

"Şimdi ne mi değişti?"
Sorusuna cevaben iki nokta üst üste dersek(:)

* Bir hastanede poliklinik sayısı ve branş sayısı gün be gün yok edilirse...
* Kadın doğum ve çocuk polikliniği açılmazsa...
* Hastanede yatarak tıbbi destek verilmesi gereken şizofrenler, ağır depresifler, duygu ve davranış bozuklukları olanlar, alkol yoksunluğundan yatması gereken vs... psikiyatri hastaları görmezden gelinirse...
* Hasta sayısında azalma oluyor ve hastane zarar eder hale geldiyse...
* Bir hastanenin hizmete girdiği günden bu güne bir türlü "tutunamayan(?)" başhekimi olmazsa, atanamazsa...
- "Sakarya Yenikent Devlet Hastanesi ölmüş, ağlayanı yok" denmez de ne denir?

"Bir hastane 8 yılda anca bu kadar "bu hale"(!) getirilebilir, anca bu kadar hastane olmaktan gün be gün uzaklaştırılarak satışa hazırlanır" diyor, bir zamanların sağlık il müdürünün, "Böyle bir şey söz konusu değildir, hiçbir mantıkla izahı da yoktur" demecine gülüyorum.

Bakalım;
- Sakarya Yenikent Devlet Hastanesi'nin yapımı için Avrupa Yatırım Bankası'ndan sağlanan kredi kimin için alınmış olacak? 

 
Toplam blog
: 660
: 862
Kayıt tarihi
: 15.04.08
 
 

Atatürk, cumhuriyet ve Türkçe sevdalısıyım. Hayatımda hiçbir konu veya olay karşısında 'keşke' de..