Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '15

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

"Sanat ve kültür dünyasında elli yıl böyle geçti" için neler yazdılar?

"Sanat ve kültür dünyasında elli yıl böyle geçti" için neler yazdılar?
 

Sanat ve kültür dünyasında 50 yılldır Anadolu basınında zevkle yazıp çiziyorum. Köy okullarına ve köy muhtarlıklarına beş binden fazla kitap bağışladım. En son 2000'ne yakın kitaplarımı ÇANAKKALE - 18 Mart Üniversitesi Mehmetçik Kütüphanesine bağışladım. Daha da göndereceğim. Çünkü paylaşmayı çok seviyorum.

Benim yazdıklarım ve benim için yazılanları geçen yıl  (  2014 ) yılı  içinde ELLİ YIL BÖYLE GEÇTİ adını taşıyan bir kitapta topladım. 306  sayfalık bu kitapta 50 yılın bir özetini sergiledim. Bu kitabımı birçok yerler, arkadaşlara gönderdim. Kitabımla ilgili en son yazılanların bir kısmını sizlerle burada paylaşmak istedim. 

Ayrıca Milliyet Blog 'ta bir haber bağlamında yazılar yazıldı. Milliyet Blog'ta zahmet edip yazı yazan, yorum ve mesaj gönderen saygıdeğer arkadaşlarımdan yüzden fazla olumlu yorumlar, mesajlar aldım. Tüm Milliyetblogerlere sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Onlara  minnettarım. Hepsinin adını yazmayı çok isterdim. Bazılarını unuturum diye yazamiyorum.  Ancak Dergilerde ve gazetelerde yazı yazan bir kısım arkadaşlarımın yazılarından bir iki parafgrafi sizlerle paylaşmak istiyorum..

Yazı yazan yorum ve mesaj gönderen, kitabımı alıp, maddi ve manevi açıdan katkıda bulunan tüm arkadaşlarıma şükranlarımı bir daha sunuyorum.

Cümlesine sağlık dolu yeni, başarı ve mutluluk bir yıl diliyorum.

Selam ve saygılarımla efendim.

Abdülkadir GÜLER  26 Aralık 2015- SÖKE              

“ELLİ YIL BÖYLE GEÇTİ İÇİN “ NELER DEDİLER?

…Yarım yüz yıl, bıkmadan, usanmadan yılmadan yazan, edebiyat sanat evreninde ırmak olan, nice güzellikleri sunmaya çalışan Abdülkadir Güler’in bu başarılarından dolayı alkışlıyor, sevgi ve dostluğunun nice şiirlere kaynak olmasını diliyorum…

Erhan TIĞLI, Milliyet Blog, 25 Temmuz 2014

Araştırmacı şair ve yazar Abdülkadir Güler bir yandan eğitimcilik görevini yaparken öte yanda araştırmacı ve yazma hobisinden vazgeçmedi. Yazarak yazmayı ilk edindi. Keban Barajının yapıldığı yıllarda Güler’i Keban Şiiri ile 12. Uluslararası Hazar şiir akşamlarında tokalaş ve bir araya geldik. Güler’in 50. sanat yılı 26 Ocak 2013 günü Söke Şairler, Yazarlar Derneğiyle kürsüye çıktı. “Elli YIL Böyle Geçti” sayfalarını karıştıran bir kişi onca yazar ve şairin Güler’le vefa hislerini ifade etmek için adeta yarıştıklarını imrenerek fark edeceklerdir. 

R.Mithat YILMAZ, Elazığ Günışığı, 07 Ağustos 2014.

Sayın Abdülkadir GÜLER,

“Sanat ve Edebiyat Dünyasında ELLİ YIL BÖYLE GEÇTİ “ başlıklı değerli kitabınızdan bir nüshayı gönderme lütfunda bulunduğunuz için size candan teşekkürlerimi sunuyorum. Edebiyat çalışmalarında değerli bir kaynak olarak kullanılacak olan bu derlemeyi kutlarım. Saygılar ve en iyi dileklerle.

Prof Dr. Talat Sait HALMAN, 19 Ağustos 2014

İLESAM’ın değerli üyesi usta yazar Abdülkadir Güler’in elli yıl içinde sanata ve edebiyata vermiş olduğu hizmetleri kitaplaştı. Kitapta gayet sade bir ifadeyle elli yılın anıları paylaşılmaktadır. Eserin kapağında elli yılın ateşi yanmaya devam ederken eserin içinde derin düşüncelerin, zengin duyguların adeta nakış gibi işlenmiş olduğu görülür.. 29 Ağustos 2014 .

İLESAM GENEL YÖNETİM KURULU /     ANKAR

Abdülkadir Güler’le Söke’de buluştuk. “Elli Yıl Böyle Geçti”  kitabını imzaladı. Abdülkadir Güler’in Güney’de yaşayan koca çınar Ünal Şöhret Dirlik’le yolları kesişiyor. Dr. Tahir Kutsi Makal’ın yıllar önce çıkardığı TARLA dergisinde birlikte yazdılar. Dostlukları buradan başlıyor. “ Elli Yıl Böyle Geçti”  kitabında pek çok makale, şiirler okudum. Kitapta tanıdık imzalar vardır. Hepsine selam ve saygılar gönderiyorum. Sayın Güler’in ellerine sağlık. Çok güzel hazırlamıştır, bir kaynakça olarak arşivimde yer alacaktır. Bu benim için sevindiricidir. A.Güler ve ömrünü sanat yıllarına “bir Anadolu yangını” içinde adamıştır, yürekten kutluyorum.

Nabide KILINÇ, Milliyet Blog-30 Kasım 2014

…Çok iyi bir basım ve fotoğraflarla zenginleşen bir yapıt. Üç yüz sayfadan fazla. Sanat ve edebiyat dünyasında elli yıl yani yarım asır emek vermek dille kolay. Sabır ve  özveri isteyen bir çaba. Kitap Abdülkadir Güler’le ilgi zengin bir kaynakça. Ne ararsan var. Serüven  dolu bir yapıt. Güler’i candan kutluyor başarılarının devamını diliyorum.

Necdet TEZCAN, Milliyet Blog 04 Aralık 2014.

…Sevgili GÜLER, yazmaya 1962 yıllarında bugüne kadar 26 kitaba imza atmış, yayına hazır 11 kitabı daha vardır.25 büyük şölene, sempozyumlara katılmıştır. “Elli Yıl Böyle Geçti” kitabı baştan sona değin okuyunca Edirne’den Kars’a değin gidip dönüp görmüş ve bilgi edinmiş olacaksınız. Söke’nin bir yerine ( okul, cadde, kütüphane, sokak, kültür merkezi v.s ) gibi bir yere adının verilmesi benim en büyük dileğimdir. Abdülkadir Güler yaşarken bunu görmelidir.

Recai ŞAHİN, Milliyet Blog 16 Aralık 2014

Abdülkadir Güler’in dolu dolu geçen yaşamında titizliği, çalışkanlığı, hoşgörülü zenginliği. Üretkenliği Evliya Çelebi gibi özelliği bize hep takdir ve alkışla izleme görevi vermiştir. Böyle anıt bir eseri hazırladığı için A.Güler’i kutluyor, sağlıklı ve uzun ömürlü olmasını diliyorum efendim.

Prof. Dr. İsa KAYACAN- Akpınar, Sayı: 55 Ocak-Şubat 2015

....Abdülkadir Güler yılmadan ,usanmadan, bıkmadan şiir yazar, gazetelerde yazar.Onun adına  Anadolu'nun  nice dergi ve gazetelerinde rastlamak olası...Geçmiş yıllarda  AjansTürk, Aykırı sanat, Bizim Ece, Beşparmak, Çalı, Dikili Ekin, GİüncelSanat, Mavi, Sarızeybek, Tarla, Türk Dili, Şehir, YeniAdam ve dahaniceleri.Yerelgazetkelerde yüzlerce yazı... Böylesiune bir  yazma tutkusu delisi biradam diyesim gelir Güler'e...

..."ELLİ  YIL BÖYLE GEÇTİ "  .... Geriye bakınca bir güne gelmemiş diyesi geliyor.İnsanın yaşanmış, yazılmış,üretilmiş, paylaşılmış.yıllar var geride... Hüzün, sevinç, kırılganlık, acı ,umut, yaşama sevinci, şiir  yazı. Kitap. onlar  da geçmişin belgeleri. değil mi?  Demek ki onca yıl geçse de geride kalan yapıtlar gelecek kuşaklarda da bir belge kalıt işte.  Milliyet Blog sayfalarında paylaştığım eski dost  Abdülkadir  Güler' e yolun  açık  olsun  diyorum. Nice şiirli, yazılı zamanlara...

Oğuz  TÜMBAŞ

Milliyet Blog  20 Mart 2015  

…Güler başından geçenleri kaleme aldı.50 yıl önce Kızıltepe ilçesinde öğretmenlik yapan ve görevine ülkenin çeşitli yerlerinde sürdüren Emekli öğretmen Abdulkadir Güler son olarak mesleği, hayatı boyunca “ Elli Yıl Böyle Geçti “ isimli kitap haline getirdi. Abdülkadir Güler şöyle diyor:  Benim yaptığım gazetecilik, araştırmacılık ve  yazarlık özellikle edebiyat dallarında idi. Folklor çalışmalarını yaptık. Türk edebiyatın çok miktarda ödül aldım. Anadolu’da yapılan birçok etkinlik ve sempozyumlara katıldım.  Hayatım ve çalışmalarımla ilgi tezler hazırlandı. Ömrüm var olduğu müddetçe ülkeme ve Türk edebiyatına hizmetlerim sürecektir” dedi. Hemşerim Abdülkadir Güler’i     gönülden   tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyorum.

Adnan AVUKA. Güney Hâkimiyet. 01 Ocak 2015- Adana.

Elli Yıl İçin Güzelleme:

Abdülkadir Güler Mardin’de ses, Söke’de nefes, Şiirin hasreti, hasretin şiiri.Yazının ekini, ekinin yazısı, kitabına aşığı, aşkın, sevginin kitabı. Vefalı dost, dost vefası, Öğretmenin şiiri, gönlü sevgide, saygıda, 50. Sanat yılını kutladı. GÜLER’in kalemi öldüğü güne kadar çalışacak, elinden hiç düşmeyecek.75. Sanat yılını elbet kutlayacak, 75. Sanat yılında buluşmak üzere.

Nail TAN, Güncel Sanat Sayı:34, Ocak- Şubat 2015.

“Elli Yıl Böyle Geçti” Kültür ve Turizm Bakanlığı Kütüphaneler Genel Müdürlüğü’nün derleyip hazırladığı bu oylumlu yapıtla edebiyatımızın, özellikle halk edebiyatımızın bu ulu çınarını unutmamasına sevindim. Çocuk yüreğiyle halkının masallarını dinleyen, hüzünlenen, coşan, öğretmen ve baba olan, Abdülkadir Güler ağabeyimizi yürekten kutluyorum ve nice yıllar diliyorum. Karacaoğlan’dan, Köroğlu’ndan, Ahmet Arif’ten, Nazım Hikmet’ten, Söke’nin pamuk beyazından, kuşkanadı hayatından, çanından, ezanından, kiliminden, ninnisinden bu topraklara armağan ettiği çocuk yüreğinden ve bütün sevdalarına selam olsun…

Ümit Yaşar IŞIKHAN- EGE’de Bugün gazetesi - İzmir 16.02.2015.

Yıl 1962… Bugün 2015’e ulaştık. Tam elli üç yıldan beri Abdülkadir Güler yazmayı bırakmadı. Anadolu’da yaktığı çoban ateşi, görev yaptığı yerlerde aydınlık saçmayı sürdürdü. Sürdürecek. Hiç kuşkum yok ki onun çoban ateşi, bir meşale gibi yarınları aydınlatacak.Onun yaktığı çoban ateşi, kimseyi yakmayacak. İnsanları bağrına bastıracak, ısıtacak, şefkatle okşayacak, dinginleştirecek. Kimi zaman geçmişte yaşanan acı tatlı anıları çağrıştıracak, hüznün en tatlısının kapısını arayacak, sizleri bir melankoli bahçesine çekecek. Abdülkadir Güler’in yaktığı çoban ateşi, sönmeye yüz tuttuğu yerden dirilecek, bir vefa timsali olacak. Doruğundan esen dağ meltemiyle yüreklerinizi ferahlatacak, Uzaklardaki sürülerin çıngırak seslerini size ulaştıracak…

Ahmet ÖZDEMİR-  Facebook’tan alınmıştır. 02 Ocak 2015.

…Abdülkadir Güler emekli olduktan sonra (1995), kendisini tamamıyla edebiyata adamıştır.  Sevgili Güler’ i yıllar öncesinden tanırım.  Her gittiğim edebiyat ve sanat toplantılarında karşımda görürüm. Candan, sevecen tavırlarıyla herkese karşı saygılı bir insandır. Kırıcı değildir, bilakis her konuda yapıcıdır. Hele onun bir yönü var ki, övgüye ve saygıya değer doğrusu. Öbür dünyaya göç eden şair arkadaşlarını, edebiyat dünyasına katıksız ve doğal Türkçesiyle anlatır ki, okudukça okuyacaksınız. Bu nedenle Abdülkadir Güler’in 50 sanat yılını kutlamakta ve ona bir tören düzenlemekte ne kadar  haklılar değil mı? Abdülkadir Güler’e nice yıllar ve başarılar diliyorum.

Muharrem KUBAT, Milli İrade Gazetesi 4 Mart 2015- Eskişehir.

ABDÜLKADİR GÜLER’E  ŞİİR

“ Elli Yıl Böyle Geçti  “ Kitabı münasebetiyle…

Adı var, sanı var

Bir güneştir o,

Durağı yoktur, hep aydınlatır

Üzüntüsünü belli etmez

Laleler, güller açar şiirlerinde

Kitaplarında, şiirlerinde siz de varsınız

Âşıktır Anadolu’ya, sevecen biridir

Derin bir yurtseverdir

İnce ruhlu şair dostum

Rastlayamazsınız bir daha eşine

Güller açar gülüşlerinde

Ümitle bakar geleceğe

Layıktır övgülere,  sevgilere

Eskimeyen bir arkadaş, kitaplara gömülmüş,

Rüyalarında bile yazıyla, şiirle uğraşır elli yıldır.

 

Ünal Şöhret DİRLİK

13 Aralık 2015 – FETHİYE

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..