Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Haziran '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

"Sen bana, "sen" diyemezsin"

Sen bana,"sen" diyemezsin.

Öğretmenin biri ders verirken devamlı" yani" dermiş.

Öğrencilerinden biri saymış, bir derste, öğretmenleri tam seksen kez "yani" demiş.

Öğrenci, dayanamayarak öğretmenine sormuş:

"Öğretmenim , siz "yani" demeden konuşamaz mısınız ?

Öğretmen biraz gülümsemiş ve şu yanıtı vermiş.

"Çocuklar, ben "yani" demeden konuşamaz mıyım "yani"...

Şimdi siyasiler, "sen" "siz" tartışması yapıyorlar.

"Sen bana, sen diyemezsin"...

Sen bana "siz" deyin, ama ben sana "sen" diyeyim.

"Sen", tüm dillerde samimiyeti, arkadaşlığı, dostluğu, ulaşılabilirliği ifade ediyor.

"Siz" ise resmiyeti, mesafeyi, soğukluğu, ulaşılamazlığı belirtiyor.

Ben, sen, o , bana, sana, ona (Tekil olarak)

Biz, siz, onlar, bize size, onlara ( Çoğul olarak)

Bir de;

Kendim, kendin, kendi (Tekil olarak)

Kendimiz, kendiniz, kendileri (Çoğul olarak )

Bir de, kendisine paye biçenler değer biçenler, kendilerini farklı göstermek için "sen" yerine "siz" sana yerine " size"denilmesini özellikle istiyorlar.
Bunu özellikle de nezaket kurallarıyla da bağdaştırıyorlar.

"Ananı da, al git lan" yerine, "Ananızı da, alınız gidiniz lan" dense durum daha mı nazik olur ?

Bu arada aklıma bir fıkra geldi:

İki genç yeni evlenmişler. Birbirlerini tanımaya çalışıyor, kibarlık yapıyorlar. Kızımız inceden inceye dil kırıyor. Oğlumuz ise bu dil kırmalara tahammül etmeye çalışıyor.

Kızımız birgün, sevgilisene uzaktaki feneri vermesi için: "Alıver yârim fennari" diyor.

Eşinin bu ince dil kırmalarından usanan oğlumuz da : "s.çarım ağzıyın kennari" deyiveriyor.

Şimdi kimin kime ne diyeceği, nasıl hitabeceği, gibi boş bir tartışmanın içine girmiş bulunuyoruz.

Biz de, bize "biz" derler.

Siz de, bize" ne derler ?

Her telden vurduk, bir ordan bir burdan, karman çorman, bir yazı oldu.

Siz yine de bana "sen" deyin.

Siz de, bize ne derler, yanıtını da verin.

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..