Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mart '14

 
Kategori
Edebiyat
 

"Sensizlik" kitabının yazarı Bilge Özdemir Kılkış ile röportaj

Baki Evkaralı (Bakican) : Merhaba sevgili Bilge. Öncelikle seni okurlarımıza tanıtmak isterim, kısaca bahseder misin bize?
 
Bilge Özdemir Kılkış : Merhaba. 1978 yılında Manisa’nın Salihli ilçesinde doğdum. Okul Öncesi Öğretmeni’yim. Evliyim, biri kız biri erkek iki evladım var çok şükür. Ailemle ve arkadaşlarımla vakit geçirmekten çok hoşlanıyorum. Sinema benim için bir tutku, eğer Allah ömür verirse ileride senaryosunu yazıp yöneteceğim bir film çekmek istiyorum inşallah.
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Yanı başında saklandım senin, sen kurtarıcım oldun yüreğimin. Adını gizlemeyi seçtim yıllarca korktuğumdan değil kıyamadığımdandı hep suskun tavırlarım. Sen bam tel başkaydın ve beni başkalaştırdın. En derin içsel serzenişlerim de en yakın hissettiğim andı sana dökülen gözyaşlarım. Muhteşemdi seninle bir dua da bütünleşmek, seninle güzeldi alemlere meydan okuyan bir aşkın gizemini çözmek. Adını tutkum koydum senin ve ne olur bana aşkın dilini öğret. Bu dil için bu kitabı okumak lazım. Peki, kitabı yazım sürecinde neler yaşadın, yazarken neler hissettin?
 
Bilge Özdemir Kılkış : Açıkçası masaya oturup bugün de yazı yazayım demedim hiç. Çok fazla dikkat dağınıklığı olan bir insanım ben. Öyle saatlerce oturup yazamam. Hep saniyelik olur her şey ve bir anda yazarım bitiririm. Çok yoğun yaşarım duygularımı hep uç noktalardadır. Ortası yoktur yani. O yüzden yazarken de duygu yoğunluğumun en üst düzeyinde olurum hep.
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Kitabı basım sürecinde çektiğin sıkıntıların oldu mu?
 
Bilge Özdemir Kılkış : Çok şükür hiç bir sıkıntımız olmadı.
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Yayınevinden ve reklam faaliyetlerinden memnun musun?
 
Bilge Özdemir Kılkış : Yayın evimdeki arkadaşlar gayet saygılı insanlardı, kendileriyle kişisel hiç bir sorun yaşamadık. Ama azıcık reklam konusunda zayıf kaldığımızı düşünüyorum.
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Sensizlik. Bir iç hesaplaşmanın sesi, bir sevgiliye sesleniş mi nasıl bir kitap?
 
Bilge Özdemir Kılkış : Bir iç hesaplaşma değil bir manevi sevgiliye duyulan özlem diyebiliriz.
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Sevgili Bilge nerelerde yazıyorsun? Sana ilham veren özel yerler var mı?
 
Bilge Özdemir Kılkış : Öyle belirli yerlerim yok benim. Her an her yerde ilham geldikten sonra çok rahat bir şekilde yazıyorum.
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Kitabından bahseder misin bize derinlemesine felsefesi nedir? Ne anlatmak için çabaladın?
 
Bilge Özdemir Kılkış : Bir sevgi ve aşk kitabı sensizlik. Benim hayat felsefem zaten sevgi ve aşk üzerine. Aşkın ve sevginin boyutlarını anlatmaya çalıştım. Mecazi aşk, manevi aşk, her şey var kitabımda.
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Anlaşılmadığını düşündüğün anların oluyor mu? Ruh halin yazılarına nasıl yansır?
 
Bilge Özdemir Kılkış : Kesinlikle anlaşılamadığımı düşünüyorum. Bu yüzden yazıyorum galiba. Kendimi bu şekilde ifade etmeyi seviyorum. Yazmak bir nevi terapi benim için, rahatlama biçimim.
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Aşağıdaki kelimeler sana ne ifade ediyor?
 
Bilge Özdemir Kılkış : 
 
Aşk : Tutku
 
Sevgi : Huzur
 
Huzur : Sevgi
 
Yazmak : Terapi
 
Okur : Çok olsun
 
Özlem : Vuslat
 
Sevda : Acı
 
Mutluluk : Paha biçilemez
 
Kimsesizlik : Hüzün
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Yazar adaylarına söylemek istediklerin, tavsiyelerin nelerdir? Nelere dikkat etsinler kalemle bütünleşirken?
 
Bilge Özdemir Kılkış : Kesinlikle vazgeçmesinler. Etraflarını iyi gözlemlesinler ve koşulsuz beklentisiz sevsinler.
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Bize vakit ayırdığın için teşekkür ediyorum sevgili Bilge. Hayatında hep başarılar diliyorum.
 
Bilge Özdemir Kılkış : Saygılarımla.
 
 
 
Toplam blog
: 121
: 758
Kayıt tarihi
: 13.03.14
 
 

1979 yılında Denizli'de doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini Serinhisar ilçesinde tamamladıktan son..